ספר פרוזה ראשון מסוגו מתמודד עם סוגיית ההומואים הדתיים

הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת שילה, פרסם את הרומן החדש "לרעות בגנים", העוסק בהתמודדותם האישית של הומואים דתיים עם עצמם, עם נטייתם המינית ועם עולמם האמוני והחברה הדתית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/11/13 10:57 כא בכסלו התשעד

ספר פרוזה ראשון מסוגו מתמודד עם סוגיית ההומואים הדתיים


הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת שילה וכיום ראש כולל, פרסם ספר פרוזה ראשון מסוגו, העוסק בסוגיית התמודדותם של הומואים דתיים עם עולמם הדתי.

הרב הראל הוא דמות ססגונית שמשלבת עולמות שונים: ראש כולל ומרצה במכללות ובישיבות הסדר, מגשר בהכשרתו ויועץ כללי, מגדל עזים, איש אדמה, אוכל ביצי חופש הגדלות בלול שבחצר ביתו, וחבר מועצת עמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים. זהו ספר הפרוזה הראשון שכתב, ומדובר בספר מהפכני שעוסק בגלוי בנושא שהוא עדיין בגדר טאבו בעולם הדתי - הומוסקסואליות.

הספר החדש - ”לרעות בגנים“ - יצא בשיתוף ”דברי שיר“ ועמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים. בתוכו, שלושה סיפורים חיים שנארגים יחד. למרות העיסוק בנושא הרגיש, ואולי בגללו, אושר הספר על ידי הרב חיים דרוקמן, הרב רא“ם הכהן והרב אברהם וסרמן.

החלק הראשון של הרומן מספר את קורות חייו של נער יתום דור שני לשואה, הנע בין עולמות רוחניים שונים, הופך לחסיד סלונים ומתגלגל בסופו של דבר להקמת חווה בהרי יהודה. החלק השני מספר את קורותיו של מתמניק (הומו) דתי, על לבטיו, קשייו, הטלטלות סביב הגדרת הזהות, יחס הסביבה אליו, ניסיונות שינוי שלא צולחים, נטישת העולם הדתי ועוד.

החלק השלישי מפגיש אותנו עם נערה בת עולם הזוהר ההוליוודי המחפשת את עצמה ואת עולמה הרוחני. החיבור המפתיע בין הדמויות יוצר רקמת חיים מיוחדת של צמיחה ופריחה, למרות הקשיים האובייקטיבים שחווים הגיבורים.

זהו ספר ראשון מסוגו, הבא להציף את עולמם של ההומואים הדתיים למודעות ציבורית, לעורר את הקהל להכיר במציאותם ובקשיים שלהם, ולנסות להציע אופק של תקווה ואור. הספר כתוב בנימה אופטימית אך ראלית, המודעת לקשיים ומבקשת לחפש דרך למצוא את השבילים בתוך גן המבוכה המקיף את כולנו.