ההומואים הדתיים משיבים לרב רוזן: "השיח הציבורי עוזר לנו להישאר דתיים"

בתגובה לדבריו של הרב ישראל רוזן, שקרא להחרים הומואים מוצהרים, כותבים בתגובה חברי ארגון "כמוך": "אנחנו בסך הכל רוצים להציע בית למי שצריכים אותו"

חדשות כיפה איתן ועמית, "כמוך" 19/06/13 18:48 יא בתמוז התשעג

ההומואים הדתיים משיבים לרב רוזן: "השיח הציבורי עוזר לנו להישאר דתיים"
shutterstock, צילום: shutterstock

צודק הרב רוזן בדבריו שהמונח "גאה" בעייתי. הרי היהדות אינה רואה בגאווה מידה טובה בכלל, ועל כך אין ויכוח. צודק הרב רוזן שאינו מציע "להשתמש במילת התורה 'תועבה' המצטלצלת כפוגענית וכמרחיקה לבלי השב", כדבריו.

צודק הרב רוזן כשהוא עצמו מודה שאין לקרוא חלילה להחרמה, להשלכה ולדחייה בשתי ידיים מקרב הקהילה הדתית "את החוטאים המודעים לחטאם ומצפים לישועה, וראוי לקרבם בעבותות אהבה".

לא צודק הרב רוזן בביקורת שלו ששיח ציבורי על הומואים נותן לדבר לגיטימציה לסטרייטים להיות הומואים, ולא בביקורת שלו כלפי המונח קהילה.

שיח ציבורי על הומואים נותן להומואים דתיים לגיטימציה שלא להפוך לחילוניים. שלא להוריד את הכיפה. שלא לשלוח יד בנפשם. שיח ציבורי על הומואים נותן להומואים את האפשרות להרגיש חלק מהקהילה. מהקהילה הדתית.

כיוון ששומעים אמירות כמו אמירותיו של הרב רוזן, אנו נאלצים להתמודד עם הומופוביה בקהילה הדתית שבה אנו חיים. לא פעם אנחנו נתקלים בדעות דומות לאלה של הרב, דעות המתבססות על חוסר הבנה וחוסר רצון לבירור אמתי. "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו", אמר הלל והוסיף "אל תפרוש מן הציבור". הציבור הוא אבן היסוד של הקהילה היהודית. הקשר לציבור הוא היכולת להשתייך למשהו גדול ממך ולתרום מכוחך ומרצך אל הכלל. אבל מה יעשו אותם שאין להם אפשרות להשתייך לקהילה הדתית, מכיוון שבקהילה שלהם שומעים מילים שבהן מבכר להשתמש הרב רוזן כמו "סטייה"?

לכן לא פלא שהומואים דתיים רבים מחפשים אוזן קשבת בקהילה אחרת. גם הם רוצים להרגיש שייכים לקהילה שמקבלת אותם עם כל המטען שהם סוחבים. והם מוצאים זאת במקומות של הומואים דתיים, כמו בעמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים. האם זו קהילה? איני יודע. אבל אני כן יודע שכמוך היא בית. בית שהם לא מוצאים בקהילה שלהם, אף על פי שהם רוצים למצוא ולהרגיש שם בבית.

אנו לא מאמינים בקהילות נפרדות להומואים, אלא בהשתלבות בקהילות הקיימות. אבל אנו מבקשים שיתנו לנו את ההרגשה שאנו רצויים בבית שלנו.

כן, הרבה מן הדיון הוא גם על ההרגשה. על ההרגשה שאנו מנחילים לבנינו ולבנותינו על כך שהם נולדו, ולא לבקשתם, בשונות חברתית ומגדרית. ושגם להם יש מקום. שלא רוצים להעלים אותם.

בשיחה שלי עם אחד מהמשתתפים במפגשי כמוך, אמרנו לו שהוא בסדר ושהקב"ה אוהב אותו. המשתתף פרץ בבכי. "מעולם לא נתנו לי את ההרגשה הזו", הסביר. הוא הרגיש בבית. במקום שרואה אותו. לא במקום שמנסה להעלים אותו.

אנו מזמינים את הרב רוזן לבוא למפגש כמוך ולנהל עמנו דו-שיח אמיתי ופתוח. מניסיוננו, דברים נראים אחרת כאשר נפגשים פנים אל פנים.

הכותבים חברי עמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן