הרב לאו נגד נישואים חד מיניים: יטשטשו את המודל הטבעי למשפחה

גינוי מפתיע לאפשרות של קידום חקיקה לנישואים חד-מיניים בישראל: הרב בני לאו, אשר בדרך כלל פועל למען זכויות ההומואים הדתיים, טוען כי "יש ערך בשמירת המודל הטבעי של בריאת האדם"

חדשות כיפה אורי פולק 13/05/12 10:52 כא באייר התשעב

הרב לאו נגד נישואים חד מיניים: יטשטשו את המודל הטבעי למשפחה
אנתן גוטוירט, צילום: אנתן גוטוירט

גינוי מפתיע משמאל להצהרתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעד נישואים חד-מיניים, הצהרה אשר עוררה הדים גם בישראל: הרב בני לאו, אשר בדרך כלל תומך במאבק למען זכויותיהם של ההומואים הדתיים בישראל, מביע התנגדות לרעיון וטוען כי מדובר במהלך אשר יהפוך את מבנה המשפחה החד-מינית לנורמטיבית.

"אני נלחם עבור זכותם של אנשי קהילת ההומואים והלסביות לחיות את חייהם ובאותה נחישות אני מתנגד להפיכת מבנה המשפחה החד מינית לנורמטיבית", טוען הרב לאו, שמציין כי "להשקפתי יש ערך בשמירת המודל הטבעי של בריאת האדם - זכר ונקבה - כמבנה הגרעיני והאינטימי של החברה האנושית. זהו המבנה הבלעדי שמסוגל לייצר חיים טבעיים ללא התערבות מלאכותית. בתור שכזה אני רואה בו את התגלמות הבריאה שראשיתה ביצירה האלוהית והמשכה במעשה האדם השותף לבורא".

לדבריו, "אדם שנולד או גדל לתוך מציאות של נטייה מינית הפוכה - אינו צריך להיענש על כך ואינו צריך לחיות בתוך ארונות. הוא צריך לחיות את חייו, על פי רוחו ועל פי רצונו, אך החברה לא חייבת להעמיד את תבנית החיים הלא טבעיים הללו כשווי ערך למבנה המשפחתי הנורמטיבי".

הרב לאו מסביר כי הוא "מרגיש צורך להגן על חברי הקהילה הגאה מפני רדיפה של אנשים אלימים המגיבים בפוביה כלפיהם", אך באותה מידה "מרגיש צורך להגן על דמותה של החברה הישראלית שבגלל עמדות ליברליות קיצוניות עשויה לטשטש את המודל הטבעי של החברה המשפחתית".