מסמנים בלוח השנה

שלב ראשון בכל משימה- לסמן את היעד. קביעת התאריך לחתונה יכולה להיות דבר מורכב, ליקטנו לכם כמה טיפים שיעזרו. כתבה שניה בסדרה.

חדשות כיפה צוות לקראת חתונה 17/09/07 00:00 ה בתשרי התשסח

מסמנים בלוח השנה
לסמן את היעד, צילום: shutterstock

 

-"בקיץ חם, בטח כולם יזיעו בריקודים".

-"אבל בחורף אולי ירד גשם, איך נעשה חופה תחת כיפת השמים?"

"ומה עם השלכת של הסתו, היא תלכלך לכלה את השיער!"

 

אם אתם מכירים את הדו-שיח הזה, סימן שהגעתם למקום הנכון. קביעת תאריך החתונה היא המשימה הראשונה לביצוע לאחר ארגון האירוסין (הזריזים שבכם יעשו זאת עוד לפני האירוסין בפועל). מה לוקחים בחשבון? מה צריך לדעת לפני? איך מחליטים על יום ושעה ודקה ושניה? הכל- מיד.

 

פרק זמן

בתור התחלה, עליכם להחליט כמאורסים טריים כמה זמן, לפחות בערך, אתם מעוניינים להישאר בסטטוס הזה. להחלטה הזו, כמו למרבית ההחלטות שתקבלו בזמן הקרוב יש שני צדדים: הצד האחד הוא עקרוני- האם טוב לכם להישאר מאורסים הרבה זמן? האם תספיקו לחוות את התקופה אם תתחתנו מהר? מגוון שאלות שאתם יכולים בהחלט לשאול את עצמכם- כולם קשורות לעניין הבסיסי: מה אני רוצה?

הצד האחר, כמובן, הוא הצד הטכני. אם הארוס בצבא- לא תמיד תמהרו להתחתן. אם אתם רוצים תקופה מסויימת בשנה- אולי שווה לחכות לה. אם אתם צריכים לסיים את לימודיכם, או אפילו אם לא תספיקו להכין את כל מה שחלמתם עליו כל השנים- כדאי שתשקלו לחכות עוד קצת.

אז כמה מחכים? כנראה, שאין כללים ברורים. תקנת חז"ל הקדומה המדברת על מרווח של שנה בין האירוסין (הקידושין, בזמנם) איננה עוד, והכל תלוי בכם בלבד. אם התארסתם במקרה בסוף שבט ודאי תרצו להזדרז עד פסח, ולא לחכות את תקופת ספירת העומר. אם התארסתם באיזור ראש השנה, כל החורף פתוח בפניכם ותוכלו לבחור מה שתרצו. מן המקובלות, שהזריזים מתמסדים תוך חודשיים (עד חודש+ לזריזים מאוד!), והזריזים (בדברים אחרים) עושים זאת תוך 8-9 חודשים, ואפילו עד שנה. לבחירתכם.

 

תקופות השנה

הרבה לפני שהתחילה התחממות כדור הארץ, כך אומרים, היינו מושפעים משינויי מזג אוויר. אמנם, כללים יש בדבר, אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל. אם אתם מפנטזים על גן אירועים ושולחנות פזורים במדשאה רחבה, תאלצו לוותר על זה אם אתם רוצים להתחתן באיזור כסלו- שבט (דצמבר- פברואר), או לחילופין לקחת הימור כבד, ופשוט לראות מה יקרה. גם ישיבה בגן ארועים בחודש אוגוסט, בעיקר בדרום הארץ, יכולה להיות מעט מעיקה לאורחים. במדינתנו הקטנה כבר שמענו על גשם פתאומי בחודש מאי, או יום קייצי באמצע ינואר, אבל בדרך כלל תעדיפו לזרום עם הנורמות של הטבע. להכל, או לפחות למרבית הדברים, יש פתרונות קלים יותר או פחות וזולים פחות או יותר, אך חשוב שתדעו לקחת זאת בחשבון מראש.

לאשכנזים שבנו יש לקחת בחשבון, אם תרצו, את המנהג למקם את החופה תחת כיפת השמיים. אולמות וגני אירועים שונים מציעים מגוון אפשרויות לעניין הזה, בין אם רק אתם תספגו את הטיפות הקלות, ובין אם גם הקהל ישא איתכם בנטל.

 

מחירים

נכון, חזה עוף משוקשק בניחוח צ'ילי מתוק לא מוצאים בשוק. גם סיגר עב עם מילוי איטלקי עדין לא תמצאו בשוק. אבל מה לעשות, גם החתונות הם שוק. שוק החתונות נהיה עמוס יותר ויותר, וגם אצלו מתנהלים כללים ברורים של היצע וביקוש. חתונה בתקופות מסוימות, בהם הביקוש נמצא בשיאו, עלולה להיות יקרה יותר. לעתים, הפרש של שבוע המבדיל בין תקופת השיא לתקופת השפל, יכול להוזיל בכמה אלפי שקלים את החתונה שלכם. שווה לבדוק.

 

תאריכים הלכתיים

מה לעשות, אך חתונות הם לא המשביר לצרכן, ו- 365 הם לא מספר הימים שאפשר להתחתן בהם. בזמנים רבים במשך השנה לא ניתן להתחתן, ומומלץ מאוד לבדוק מראש ולא להיות מופתעים. החל מ"סתם" שבתות וחגים, ועד ספירת העומר (למנהגים השונים) וימי בין המצרים. לנוחיותכם, תוכלו לבדוק את התאריכים המותרים לחתונה כאן.


הברירה הטבעית

חלק זה של המאמר מתייחס לצד הנשי בלבד: העידן המודרני מספק לנו אפשרויות רבות, חלקן קשורות לשליטה על תהליכים טבעיים בגופנו. בלקיחת כדור אחד לתקופה מסויימת ניתן להתגבר על הפתעות לא צפויות, ולחסוך מאיתנו מקרים לא נעימים, כגון "חופת נידה". ועם זאת, אם לדברים ישנם חשיבות בעיניך, ולמרות השימוש בכדורים כאלו או אחרים את מעונינת ללכת על המועד הנכון והטבעי, קחי זאת לתשומת לבך. בכל מקרה, עדיף להתיעץ עם רופאת נשים בכל הקשור לעניין זה.

סתם תאריכים אחרים

עד עכשיו נגענו רק בתאריכים הכתובים בספרים. נגיעה טכנית קלה. עתה, ברשותכם, הרשו לנו להיכנס אל הרגש. התאריכים שגם אתם וגם המוזמנים שלכם, צריכים לחשוב עליהם פעמיים. חברים בודאי יש לכם לרוב. אז למרות שברור לכם שהחתונה שלכם היא הדבר החשוב ביותר בשבילם, ואכן כך, לפעמים הדברים לא מסתדרים כפי שהיינו רוצים. שהיה של חבר טוב בחו"ל, או חתונה מקבילה של האח של החברה הכי טובה, יכולים להיות שיקול בבחירת תאריך החתונה, במיוחד אם יש לכם אופציות נוספות. לכל אלו יש להוסיף תאריכים שלפעמים עדיף להימנע מהם: ערבי חגים שיעצבנו את הנשים הבשלניות והגברים הבשלנים, ערבי צומות היכולים לגרום אי נעימות לאי אלו מוזמנים ועוד. הכל במסגרת אפשרויות התימרון שלכם.

 

סגירת תאריכים

אחרי שניסיתם לעמוד בכבוד בכל הכללים שקראתם, הגיע זמן האמת, וצריך לסגור על תאריך החתונה. מכיוון שאתם חתן וכלה, מי אנחנו שנאיץ בכם או שנדחוק בכם. על כן, החלטנו לתת לכם עוד כמה זמן להחליט: אפשרי, ואפילו רצוי, לא לסגור מיד על תאריך ספציפי, אלא לסמן כמה תאריכים אפשריים. לפעמים, השילוב שאתם מעוניינים בו בין אולם מסויים לתזמורת מסויימת לא יצליח בתאריך המדוייק אותו בחרתם, ותאלצו להתחיל לשקול כל יום מחדש, ולנסות להעמיד אותו בכל הקריטריונים הדרושים. לכן, שבו עם המשפחות בנחת על כוס קפה ועוגה, וסמנו ביומן את התאריכים האפשריים עם כל המגבלות והיתרונות של כל אחד. כך, תוכלו להגיע לסגירת התאריך עם האולם בנינוחות יתרה (יש אומרים, שהדבר גם ישפיע על המחיר בו תסגרו).

שכחנו משהו? יש לכם טיפים נוספים? שתפו אותנו!


עוד בסדרה:

מסיבת אירוסין- איך עושים את זה?