שר החינוך יקדם תוכנית שנתית לחינוך לערכים ומידות

כך חשף השר גדעון סער במהלך ערב הצדעה לשומרון בו השתתף. השר סער: השורשים שלנו כעם נמצאים כאן – בשומרון

חדשות כיפה אורי פולק 04/07/11 10:00 ב בתמוז התשעא

שר החינוך יקדם תוכנית שנתית לחינוך לערכים ומידות
אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by, צילום: אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by

שר החינוך, גדעון סער, חשף אמש (א') תוכנית אב רב-שנתית לקידום "חינוך לערכים ומידות" בכלל בתי הספר בישראל. במהלך כנס הצדעה חגיגי למחנכים ואנשי חינוך של המועצה האזורית שומרון, ציין שר החינוך כי התוכנית, שנמצאת בשלבים מעשים ע"י משרד החינוך, היא המשך לפעילותו להעניק תוכן ציוני ויהודי לתלמיד ישראל.

בכנס השתתפו ראש המועצה גרשון מסיקה, רב המועצה הרב אליקים לבנון, ראש העיר אריאל רון נחמן, בכירי משרד החינוך, מנהלת המחוז - סולי נתן ושמריהו הרמן ועשרות אנשי חינוך של המועצה, מנהלים, מורים וגננות. שר החינוך התקבל בתשואות על ידי האורחים וראש המועצה, גרשון מסיקה, הגדיר אותו כ"ידיד ההתיישבות" וכ"מי שמחזק את התודעה היהודית".

(צילום: יחצ)



השר סער אמר בנאומו כי הוא "מצדיע למורי השומרון - גם כמחנכים וגם כמתיישבים". הוא התייחס לביקורת הציבורית סביב נושא הוראת האזרחות, במסגרתו קבוצת מורים מכל רחבי הארץ מאשימה אותו בהקצנת תוכנית הלימודים ובהדרתו של "הנרטיב הפלסטיני" מהתוכנית. בהתייחס לכך אמר השר סער כי הוא "לא יודע איזו האשמה זו" ואמר שהוא מתעקש על כך שבבתי הספר בארץ ילמדו רק את האמת והאמת יש רק אחת - "שהשורשים שלנו כעם נמצאים כאן".

שר החינוך הדגיש בדבריו כי ימשיך ויקדם את תוכנית הלימודים המחייבת יותר תלמידים להגיע לסיורים רשמיים בירושלים, בחברון ובמערת המכפלה, זאת "כדי שיוכלו ללמוד ולהתחבר לשורשים שלנו". במסגרת תוכניתו של השר סער צפויים להגיע מאות אלפי תלמידים, על חשבון תקציב משרד החינוך, להיכרות ראשונית עם האזורים הללו ועם האתרים הקדושים לדת היהודית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן