משפחה

עכשיו במדור היועצים

  1. מירנהדפנה מאיר
  2. המשך לשאלהד"ר צבי מוזס, מכון שילה
  3. המשך לגיסתי...ד"ר צבי מוזס, מכון שילה
  4. עלות התאמת דיאפרגמהדפנה מאיר
  5. גיסתי....ד"ר צבי מוזס, מכון שילה

"מאוהבת..."

"אני מאוהבת", אני לא מפסיק לחשוב עליה", "הוא לא יוצא לי מהראש", "נדלקתי עליה ממש"... כל כך הרבה פעמים במהלך חיינו שמענו את המשפטים הללו, אינספור פעמים אמרנו או חשבנו אותם. ובכל זאת, האם אפשר להיחלץ מסבך האהבה? ובכלל מה זאת אהבה? מאמר מיוחד לקראת ט"ו באב – ´חג האהבה´

אודליה פישר, חברים מקשיבים
ט"ו אב תשס"ו, 09/08/2006 00:00

"אני מאוהבת", אני לא מפסיק לחשוב עליה", "הוא לא יוצא לי מהראש", "נדלקתי עליה ממש"...

כל כך הרבה פעמים במהלך חיינו שמענו את המשפטים הללו, אינספור פעמים אמרנו או חשבנו אותם.

כמה אנשים סביבנו מרגישים כך? שהם פשוט מאוהבים, וזהו.. אין מה לעשות!

ובכל זאת, האם אפשר להיחלץ מסבך האהבה? ובכלל מה זאת אהבה? האם מה שאני מרגיש/ה זו באמת אהבה?

 

סיפורה של רותי-  (ואולי של עוד כמה...) 

נפתח בסיפורה של רותי. (אגב, הסיפורים שייכתבו כאן הם אמיתיים לגמרי!! רק השמות שונו...)

רותי, נערה מקסימה  שסיימה כיתה י' בהצלחה רבה.

בחופש הגדול, כמו רוב חברותיה, יצאה רותי להדריך במחנה קיץ של בני עקיבא.

זה קרה כבר ביום הראשון. היא פגשה אותו. חייכן, מקסים, רגיש, נבון, צדיק וגם- נראה טוב...

רותי התאהבה בו מייד. במדריך של הסניף מהעדה שלה, בֶּנִי קוראים לו. גדול ממנה בשנה.

אהבתה גדלה בכל יום נוסף שפגשה בו במחנה. איזה בחור, איזו אהבה.

וכך עברו הימים, והמחנה... הסתיים.

לצערה של רותי לא נוצר דבר בינה לבין בני.

ובעצם, חשבה רותי לעצמה, אולי זה בכלל לא הזמן לחבר עכשיו?

אולי זה לא טוב ליצור קשר בגיל כזה? אולי...

אך מה שבטוח הוא  שרותי 'התפוצצה' מאהבה. היא הרגישה שהיא לא מסוגלת להפסיק לחשוב עליו.

היא נזכרה בו בכל רגע פנוי. היא נרדמה בלילה כשבראשה צצות תמונות של בני באינספור סיטואציות במחנה- עושה מורל עם חניכיו, מספר בדיחות, מעביר שיחה לחבר'ה ועוד...

איזה חמוד.

והיא מדמיינת.

היא מדמיינת שבני מתקשר אליה, ואיך הם מדברים.

היא מדמיינת אותם הולכים לטיול יחד. צוחקים ונהנים.

היא מדמיינת את המכתב שבני כותב לה.

היא מדמיינת את המילים שבני אומר לה. ונורא כיף לה.

כיף לה שם בעולם... בעולם, שלא קיים.

ומה קורה בעולם שקיים?

קשה. קשה כל כך. מה יהיה עם ליבה השבור? מה יהיה עם האהבה הזאת? עם המחשבות עליו?

רותי לא מצליחה להפסיק לחשוב עליו וזה קשה, כל כך קשה וכל כך כואב .

 

כעבור שנתיים.

סוף כיתה יב', באופן מקרי לחלוטין (או שלא...),

הלא יאומן קרה. רותי פוגשת בבני.

היא מחכה במוצאי שבת לאוטובוס, ולפתע מגיע בני, כשגם הוא מחכה לאוטובוס.

איזו התרגשות.

הלב פועם בחוזקה.

רותי יודעת שזה הזמן לפעול.

היא פונה אל בני ושואלת: "שלום בני, זוכר אותי?"

בני, חושב לרגע ונזכר: "כן, את מהמחנה".

ורותי מתרגשת עוד יותר. הוא זוכר אותי, איזה מרגש.

הם מדברים קצת, עד שמגיע האוטובוס ורותי נאלצת לנסוע.

הפעם היא בטוחה. זו הייתה פגישה משמיים. זה בטח זה. איזה בחור. איזה חיוך. מקסים.

ושוב, לצערה של רותי, שום דבר לא קורה. המחשבות, הדמיונות ממשיכים לפעול ביצירתיות גדולה אף יותר. היא לא מצליחה להפסיק לחשוב עליו. וזה קשה. כואב.

עד ש... כעבור 3 שנים (ואני מזכירה, הסיפור אמיתי לגמרי!!) הנס הגדול קרה.

רותי כבר לא ילדה. גם בני לא. ושוב, בטעות, או במקרה הם נפגשים.

אמנם הפעם הוא לא רואה אותה, רק היא אותו, מרחוק.

ליבה קופץ מהתרגשות.

זה האות.

רותי נזכרת בקסמו של בני. בחיוכו הכובש, באישיותו המדהימה. היא מחליטה לעשות מעשה.

רותי מבררת באיזו ישיבה בני לומד, היא מפעילה קשרים כך שבאופן "מקרי לגמרי", יציעו לבני לצאת איתה. על רותי שלנו עוברים ימים רווי מתח, רווי תפילות.

"ה' עזור לי שזה יהיה זה! ה' אנא, לא סתם הפגשת אותי עם בני אחרי שנתיים, ועכשיו אחרי שלוש שנים, אנא ה' בבקשה, רק שנתחתן!!"

והתשובה מגיעה. בני אומר כן.

איזו שמחה!! איזו צהלה!! לא ניתן לתאר את ההתרגשות בביתה של רותי!!

זהו, בע"ה רותי מתחתנת.

הם מדברים בטלפון. חלום שמתגשם. וכמו שאומר השיר "לפעמים חלומות מתגשמים..."

אהבת הנעורים עומדת להתממש.

נותרו יומיים לפגישה.

בינתיים רותי הספיקה להחליט את מי היא תזמין לשבת כלה, איזו תזמורת תהיה, היא רק מתלבטת מה עדיף, מטפחת או כובע?

והיא נוסעת. לפגישה. דפיקות הלב רועמות. רק שבני לא ישמע.

שעתיים.

שעתיים של שיחה על הישיבה, על השרות לאומי, ואיך לא? על אותו המחנה.

רותי חוזרת הביתה ומיד מסתגרת בחדר.

זה לא מה שחשבה.

כלומר, היה נחמד, ובע"ה הם עוד יתחתנו, אבל בכל זאת משהו מציק לרותי.

אולי העובדה שבני התפרץ לדבריה ארבע פעמים. ואולי גם העובדה שבני זילזל במדריך שהיה איתו במחנה. ואולי בגלל שבני לא הפסיק לדבר.

אבל אולי, חשבה רותי. אולי הכל נבע מהתרגשות? אולי הוא היה במתח לכן הוא לא הפסיק לדבר, לכן הוא קטע אותי מדיבורי? ואולי הוא רצה למצוא חן בעיני אז הוא סיפר לי שהמדריך השני לא משהו...

בכל אופן, הרי לא יכול להיות שסתם כך במקרה ה' הפגיש אותנו.

בע"ה עוד נתחתן!!

הפגישה השניה הייתה קשה עוד יותר. בני הביא עמו תמונות מהישיבה. הוא טרח להראות לרותי את כל החברים שלו, בלי שהוא שם לב לרגע שעוד שניה היא נרדמת.. משעמום.

בני סיפר על איך שהחניכים שלו העריצו אותו. ואיך בישיבה כולם באים להתייעץ איתו.

בני דיבר ודיבר... רותי- הקשיבה.

הדברים לא מתגלגלים כפי שתכננה.

אבל רותי לא מתייאשת!! היא לא תיתן לחלום להתנפץ!! שום דבר לא יפריד ביניהם.

בע"ה הם עוד ית...

וכך- פגישה שלישית.

בני מאחר. רותי, מנסה לדון לכף זכות. בטח יש לו סיבה טובה.

בני מתיישב ולא אומר דבר. שום סליחה, שום הסבר. רותי מאבדת קצת משלוותה ומעיזה לשאול.

"למה איחרת?" היא שואלת בחשש.

"אה, פשוט הייתה לי שיחת טלפון מאוד חשובה ולא רציתי לקטוע אותה, אז עמדתי פה בצד ודיברתי. דווקא ראיתי אותך כשהגעת".

רותי לא מאמינה למשמע אוזניה. והפגישה ממשיכה.

בני מספר לה על השיחה שהייתה להם בישיבה בענייני עזרה לזולת.

הוא סיפר שמאז, הוא ממש משתדל להקשיב לחברים, לעודד, לעזור. רותי מהנהנת בראשה באדישות.

ובני ממשיך ומדבר על עצמו, ממשיך ומספר- על עצמו...

עד ש... תודה לאל, הפגישה הסתיימה.

רותי מגיעה הביתה ופורצת בבכי. "אני לא מסוגלת לשמוע אותו יותר!! כמה הוא מדבר על עצמו ולא מתעניין בי!! הוא לא למד להגיד סליחה, תודה?? משהו??"

החלום התנפץ.

אין בני ו... אין חתונה.

עכשיו באמת קשה. ומצד שני גם קל.

רותי נשברת מהעובדה שהיא לא מתחתנת...

ומצד שני רותי שמחה מהעובדה שהיא לא צריכה לסבול עוד במחיצתו של בני...

אז מה קרה כאן? איך זה יכול להיות?

מאיפה נבע הפער הזה בין הדמיונות המושלמים למציאות המאכזבת?

זאת נדע, בחלק הבא.....

 

 

 

מציאות או דמיון- בחירה או כפייה?!

נדמה לי שהתשובה נמצאת כבר בתוך השאלה.

עיקר ההכרות של רותי עם בני נעשתה בראש של רותי. במחשבותיה.

אמנם, זה נכון שיש לו חיוך יפה, ושהוא עשה מורל עם החניכים.

אך כאמור, רותי לא ממש הכירה את בני. היא ראתה אותו, שמעה אותו, אך לא הכירה.

היא בנתה לעצמה בראש משהו שהוא לא ממש קיים.

לצערנו, ברוב המקרים שבהם אנו מתאהבים במישהו, ברוב המקרים אנו לא ממש מכירים.

אנו פוגשים, רואים ומתלהבים, נדלקים, או בלשון העם... מתאהבים.

אך- האם זו אהבה?

רותי בהחלט הייתה מאוהבת בבני.

 

השאלה היא באיזה בני היה הייתה מאוהבת?...

 

רותי הייתה מאוהבת בבני שהיא המציאה לעצמה.

רותי לא אהבה את בני האמיתי. מכיוון שרותי לא הכירה אותו. היה נדמה לה שהיא מכירה.

אך התברר שזה היה רק נדמה.

הרושם החיצוני, כשמו כן הוא. חיצוני.

לכן, לעיתים קרובות הוא יכול להיות מאוד מטעה ומבלבל, מאוד מזויף ולא אמיתי.

 

ובכל זאת איך אנו מתאהבים? איך קורה שכ"כ הרבה אנשים מרגישים שהם לא מסוגלים להפסיק לחשוב עליו, עליה... איך? למה? מה גורם לנו לאהוב? להתאהב?

ראשית כל, זה כיף.

כן, זה כיף להרגיש מאוהב. זה ממלא אותנו. הראש מלא במחשבות, בדמיונות, בסרטים.

אנו מפעילים את כל הכוחות היצירתיים שלנו ובונים לעצמנו עולם מושלם של- פנטזיות...

וזה כיף.

נכון שזה גם קצת כואב, בעיקר כשמתעוררים מהדמיון, אבל כנראה שקשה קצת בהתחלה, כשמרגישים את הכיף לחשוב על הכאב שעשוי להיות בסוף.

אחרת, לא היינו עושים זאת לעצמנו. אחרת לא היינו בוחרים להתאהב.

ובעצם, מה הכוונה לא היינו עושים זאת לעצמנו? מה הכוונה לא היינו בוחרים להתאהב?

הרי פשוט התאהבתי בו! מה הקשר אליי?? אני בחרתי את זה?? אני גרמתי לזה?? אני מאוהבת!! וזהו!!

 

מהסיפור של רותי, מתברר שכן.

אנו בוחרים להתאהב. אנו בוחרים לדמיין.

 

וכעת, לרגע, אני רוצה להמשיך ולספר לכם על קורותיה של רותי.

רותי שלנו, גדלה קצת, התבגרה קצת ולא תאמינו... רותי- התאהבה. שוב. כן, יש סיכוי לאהבה. ב"ה.

הפעם זה היה גדעון.

היא פגשה אותו בעבודה שלה. בחור מקסים. אותו היא באמת הכירה. זה לא היה רק בדמיון.

הם נפגשו כל יום בעבודה, דיברו, צחקו ו... התאהבו.

אך, הייתה בעיה אחת.

רותי דתייה, וגדעון- לא.

ושוב רותי המסכנה שלנו, מהי תעשה? היא מאוהבת!! רותי הלכה לייעוץ.

והיועצת אמרה לה בפשטות.

"האהבה היא איננה גזרה משמיים. אנו בוחרים במי להתאהב ובמי לא. את בוחרת להתאהב, ואם תרצי תוכלי גם לבחור אחרת".

רותי הייתה בשוק. "מה זאת אומרת לבחור אחרת? איך? אני כבר מאוהבת..."

המשיכה היועצת ואמרה-

"כן, זה בידיים שלך. אם תביני באמת, שהבחור הזה אמנם נחמד וחכם, אך הוא לא בשבילך, תוכלי להפסיק לאהוב אותו. תוכלי להפסיק להתלהב ממנו.

אם תפגשי איתו פחות, אם תפסיקי להטעין את הקשר הזה, אז בע"ה תפסיקי גם לאהוב, זה בידיים שלך."
רותי יצאה מהפגישה מהורהרת. אך להפתעתה הרגישה שמחה גדולה! רותי הרגישה שחרור גדול!!

סוף סוף!! אני יכולה לבחור!!

אני זו שמחליטה במי להתאהב, איזה כיף! ההחלטה חוזרת לידיים שלי!!

נורא הפחידה את רותי המחשבה שהאהבה איננה בשליטתה. עכשיו היא רגועה. היא השולטת.

לא, היא לא רוצה את גדעון. הוא חילוני, הוא חושב אחרת ממנה, מאמין אחרת ממנה.

היא רוצה משהו אחר..

 

עד כאן סיפורה של רותי.

ובכל זאת, אני רוצה לחזור ולשאול, מה גרם לרותי, ומה גורם לכולנו- להתאהב?? להתלהב??

 

ישנם שני דברים חשובים שכדאי להבין בכדי להתגבר על אותן הרגשות.

ראשית, כמו שכתבתי, צריך להבין שאנו בוחרים להתאהב, זוהי אינה גזירה משמיים.

אך חשוב לי מאוד להדגיש- שהבחירה הזאת ברוב המקרים, היא איננה מודעת!!

אנחנו לא עושים זאת מתוך הבנה, מתוך מודעות שזו בחירה שלנו.

רוב בני האדם אינם מודעים לכך שהם בוחרים להתאהב, להפך, הם חושבים שזו "גזירה משמיים..."

כך שהבחירה להתאהב במישהו, היא ברובה, בלתי מודעת.

לכן, הדבר השני שחשוב להבין הוא מה מניע אותנו להתאהב?? מה גורם לנו להתאהב??

מהם אותם מניעים בלתי מודעים לאהבה הזו? זאת נדע בהמשך...

 

 

 

סיבות שונות להתאהבות-

ישנן כמה סיבות. לא כולן מתאימות לכולם. אך כולן קיימות ברמות שונות ובשלבים שונים בחיינו.

 

הראשונה שבהם, היא- גיל ההתבגרות.

גיל הנעורים הינו גיל של חיפוש, של בניה, של תהייה.

מי אני? מה אני? לאן אני הולך? ואיפה אני נמצא? אלו הן שאלות לא פשוטות כלל. אפילו קשות.

הן יכולות לבלבל,לייאש, לתסכל.

ההתאהבות, היא פתרון מצוין. כן. במקום לחשוב על עצמי, אני אחשוב על מישהו אחר.

במקום להשקיע בעצמי, אני אשקיע בדמיון. זה הרבה יותר כיף, וזה הרבה יותר קל.

אז זה לא שבמודע אני בוחר "לברוח" מעצמי, אלא זה דבר שקורה בלי להבין.

וכן. ההתאהבות היא הרבה פעמים בריחה.

בריחה מעצמי. בריחה מעולמי, בריחה מהקשיים, בריחה מהמציאות.

במקום לחשוב על מצבי, על הבלגאן שיש לי עם ההורים, החברים, אני בוחרת להיכנס לעולם שברובו, הוא לא קיים.

 

ועוד נקודה.

כולנו אנשים חברתיים. כולנו רוצים להרגיש אהובים, מקובלים ורצויים. בכל גיל ובכל מצב האדם רוצה להיות אהוב. כן, כפשוטו, להרגיש אהוב, מקובל ומובן.

אך מה לעשות שלעיתים אנו לא מרגישים כך.

אין זה אומר שאיננו ראויים לאותו אהבה ושייכות אותה אנו מבקשים, אלא שמסיבות שלא תמיד ברורות לנו, הצורך הזה אינו מתממש באופן שמספק אותנו בחיינו.

עובדה היא, שגיל ההתבגרות הוא הגיל העיקרי שבו ישנם קשיים רבים הסובבים סביב עניין הדימוי העצמי, המקובלות החברתית, הביטחון העצמי. 

ומשום כך, דווקא בגיל זה ישנו רצון מוגבר לחבר או חברה, ישנו רצון חזק לאהבה, לקשר, לחיבור, לביטחון להבנה...

ומה לעשות כשאין חבר? כשאין חברה?

מתאהבים. כן. אנו פוגשים בחור או בחורה, נחמד או נחמדה, ובוחרים להתאהב בו או בה.

מתחילים לחשוב עליו, עליה, ומרגישים את אותה אהבה... מדומה.

וזה ממלא אותנו, זה נותן בנו תקווה שאולי, יום אחד הדמיונות הללו יתממשו ובאמת נזכה לאהבה הזאת!!

באמת נרגיש את המקובלות, את האהבה, ההבנה.

זה נותן לנו את התחושה הטובה שאנו אהובים, רצויים, מקובלים... אפילו שזה רק בדמיון.

זה כבר כיף. ההתאהבות הזאת עוזרת לנו להתמודד עם תחושת הבדידות והלבד.

 

ועוד דבר.

יש בנו המון אהבה. המון.

הקב"ה נטע בנו, בני האדם כוחות טבעיים וגדולים של אהבה.

אהבה לחברים, אהבה להורים, אהבה לאחים, אהבה לבן זוג, אהבה לילדים, אהבה לנכדים, אהבה לה'.

יש בנו ב"ה הרבה אהבה. ואנו מחפשים דרכים להביע את האהבה.

למלא את הצורך שלנו בלאהוב ולהיות אהובים.

בכדי להגשים את כוח האהבה הגדול והנשגב שטמון בנו יש צורך במציאת אובייקט לו נוכל להעניק מאהבתנו. ישנם אובייקטים אשר יותר קשה להביע כלפיהם רגשי אהבה, וישנם אובייקטים שיותר קל.

אם כן, איך אפשר למלא את הצורך הזה בקלות יחסית?

אכן כן, להתאהב.

כשאני מתאהב, אני לכאורה משתמש בכוחות האהבה הללו.

אני מרגישה מלאה, אני מרגיש אהבה. אני מממש בדרך מהירה וקלה את עוצמות האהבה שבי.   

וזה ממלא.

 

ועוד משהו.

לעיתים בגיל ההתבגרות ישנם נערים ונערות החווים קשיים עם ההורים.

ישנם לעיתים מתחים מסוימים, בין ההורה לילד, הגורמים לנו לחוש שהורינו, חלילה, לא אוהבים אותנו.

או אולי אוהבים, אבל לא מספיק אוהבים.

וזה חסר לנו. וזה כואב.

אהבה אם ואהבת אב, אלו הם האהבות הכי בסיסיות לאדם. הם נותנות לנו את הביטחון הכי חזק בעצמנו.

וכשאנו מרגישים שהם חלילה "התערערו" או "פחתו", אנו מחפשים את הדרכים האחרות למלא את אותו החוסר. להתאהב.

למצוא איזה מישהו נחמד, חמוד, להתאהב בו. ולקוות שהוא יתאהב בנו בחזרה.

שהוא יימלא את אותה תחושת חוסר.

 

בהזדמנות זו, אני רוצה להדגיש שלרוב התחושה הזאת של "לא אוהבים אותי בבית..."

אינה מביעה את האמת. הורינו אוהבים אותנו, גם בזמן המחלוקות, הדילמות והמתחים.

אלא, שלעיתים קשה לנו לחבר בין אי הסכמה לאהבה.

קשה לנו להפנים, שתיתכן מציאות של כעס עם אהבה.

שהורינו יכולים להתווכח איתנו, אך בו בזמן, לאהוב אותנו מאוד מאוד.

 

 

ונקודה אחרונה. (למרות שאני בטוחה שישנם עוד מניעים להתאהבות, ואותם נשאיר לכל אחד מאיתנו לחפש בעצמו...)

זה דיי IN להתאהב.

זה נותן תחושה שאני כמו כולם.

כי הרי בגיל הזה, בחברה מעורבות, לצערנו, אנו מתעסקים ה-מ-ו-ן בעניינים הללו של מי אוהב את מי, למה וכמה... וכשאני מתאהבת גם, יוצא שגם אני חלק מהחברה.

ישנם גורמים שונים 'האחראים' לכך שעניין ההתאהבות הוא כל כך מקובל ונפוץ.

חלקם יותר ברורים לנו, וחלקם פועלים ב'תיחכום' שיקשה עלינו לזהותם.

נפרט מעט על גורם אחד, עיקרי.

אמצעי התקשורת.

הם הנוטעות בנו חלק נכבד ממחשבות אלו...

על ידי הצפייה בסרטים וסדרות טלוויזיה שונות, אנו משרישים בתוכנו את המחשבה המוטעת, שחיים ללא התאהבות, אינם חיים, חלילה.

על ידי סרטים אלו, אנו מחזקים את התחושה הלא נכונה, שמה שהכי חשוב בחיים זה ההתאהבות.

על זה הם מדברים, משדרים, ושרים כל הזמן.

כמו כן גם המוסיקה שלנו.

המוסיקה הישראלית כמעט כולה עוסקת בענייני ה"בינו לבינה", כאילו מעבר לזה אין על מה לכתוב...

אין חיים חלילה...

כך שזו גם הזדמנות טובה להמליץ להמעיט בצפייה בסרטים וסדרות טלוויזיה מיותרות אלו.

מכוון שהם, מבלי שנשים את ליבנו לעניין, הם מחזקים את המחשבה וההרגשה שחיים בלי ההתאהבות אינם שווים... חס ושלום.

ונמשיך בעניינו.

אני זוכרת שפעם אחת בתיכון, ניגשה אליי חברה ואמרה לי שהיא חושבת שיש לה בעיה.

כששאלתי אותה מה הבעיה, היא ענתה לי, שהיא חושבת שהיא לא מסוגלת לאהוב.

היא אמרה שכל הבנות מסביבה מאוהבות במישהו, ורק היא לא, כך שהיא חושבת שיש לה בעיה...

עד כדי כך היא ההשפעה החברתית, שמי שלא "מצליח" להתאהב, חושש שחלילה יש לו בעיה.

דרך אגב, כיום היא נשואה באהבה ובאושר.

 

טוב, אז הבנו שאנו בוחרים להתאהב, ושיש לנו מניעים בלתי מודעים לכך.

ומה הלאה? מה אפשר לעשות?!

מה לעשות במקרה שכבר התאהבתי? אני בתוך זה? כבר בחרתי, יש  דרך לצאת מזה? יש אור?

ושוב.. בתשובה בפרק הבא...

 

 

 

 

 

איך יוצאים מזה?!

והתשובה היא- בוודאי שיש אור. בוודאי שאפשר לצאת.

 ראשית, עצם הרצון לצאת מזה היא כבר חצי דרך ליציאה...

ונסכם את "שלבי היציאה אל האור":

 

א-להבין שאני בחרתי, ואני עדיין, ברגע זה ממש, בוחרת להתאהב בו.

 

ב- להבין את המניעים להתאהבות ולעבוד עליהם.

למשל, גיליתי שיש לי בעיות בביטחון העצמי, ותחושת ההתאהבות, נותנת לי תקווה שיום אחד גם אני אזכה לאהבה, גם אני אזכה לביטחון של קשר, להבנה, להקשבה.

במקרה כזה, הייתי עובדת על הביטחון העצמי שלי. הייתי מפרטת לעצמי את כל התכונות הטובות שלי.

הייתי עושה רשימה של המעשים הטובים שעשיתי. הייתי משננת  בראש, שאני טובה, שיש לי תכונות טובות. שאני אהובה. שה' אוהב אותי ושהביטחון העצמי שלי לא תלוי באף אחד!! רק בעצמי. 

 

ואם גיליתי שאני מתאהבת כי זה ממלא לי את תחושת הריקנות. הייתי מנסה למלא את הריקנות הזאת.

לברר יותר מי אני, מה אני, במה אני מאמין, לאן אני שואף.

לחשוב על תחומי עניין שמעסיקים, על חלומות קטנים או גדולים שאני רוצה להגשים,

לבחור התנדבות בה אני מאמין שיהיה בכוחי לתת ולהתמלא- להרגיש שהעולם זקוק לי!

שהעולם לא יכול בלעדיי!

וכך הלאה.

כלומר, אחרי שהייתי מבררת עם עצמי את המניע לכך שבחרתי להתאהב, הייתי מנסה לעבוד על אותו המניע ולנסות לממש אותו בדרך אחרת. חיובית ואמיתית יותר.

 

ג- להשתדל כמה שיותר להפסיק להטעין את הקשר הזה. לא להתקשר, לא להיפגש ולא לדמיין.

אהבה, אינה מחזיקה מעמד בלי שמטפחים אותה, בלי שמשקיעים בה.

לכן, בכדי להתמודד עם רגשות אלו, צריך לא להשקיע, לא לטפח ולא להטעין.

זה קשה, אני יודעת. בעיקר קשה לשנות את המחשבות את הדמיונות. קשה לשלוט עליהם.

וזה אפילו מפחיד כי-

על מה אני אחשוב עכשיו?? אם אני אפסיק לחשוב עליו יהיה לי ממש ריק בראש? מה אני אעשה בלי המחשבות הללו? על מה אני אחשוב?

אז ראשית, עצם השאלות הללו מוכיחות שהדמיונות, והמחשבות מכסות על משהו אחר.

מכסות על איזו תחושה של ריקנות שנמצאת בתוכנו. המחשבות מכסות את אותה הריקנות.

ובכל זאת, על מה נחשוב עכשיו?

נחשבו על עצמנו. נחשוב על חיינו.

מי אני? מה אני? במה אני מאמין? מה אני רוצה? מה חשוב לי בחיים? מה יש לי לעשות היום? ומחר? איך אני יכולה לנצל את הזמן יותר טוב? ובכלל, מה אני יכולה לעשות בכדי להיות יותר טובה? בכדי להתקדם? להשתפר? בכדי להיות יותר שמח? בכדי להתפלל יותר טוב? ואלי מישהו צריך את עזרתי? אולי אפשר להקדיש יותר זמן לאחי הקטן? ואולי סבתא תשמח אם אבוא לבקר אותה יותר? ואולי... ואולי... מתברר שאם רק נרצה, ונשתדל יש לנו ב"ה הרבה על מה לחשוב.

הרבה על מה לעבוד.

ונחזור לענייננו.

האהבה היא כמו פלאפון, אם לא נטעין אותה היא תכבה. לכן כדאי להפסיק להטעין.

 

ד- להתפלל. לבקש מה' שיעזור לנו להתגבר. לשמוח. שיעזור לנו לממש את כוחות האהבה הללו בדרכים מועילות וטובות יותר.

שיעזור לנו להמשיך הלאה ולא ליפול. לא להתעצב. שיעזור לנו להאמין בכוחותינו, ולהאמין שבבוא הזמן המתאים נזכה לאהבה הכי גדולה, הכי אמיתית והכי טהורה שאפשר. להתפלל, שלא נתייאש גם אם הדרך לא קלה.

 

ה- לנסות באמת לממש את כוחות האהבה שבנו בדרכים מועילות וטובות, וישנם דרכים רבות לכך.

אפשר להשקיע יותר בחברות, בשכנות, באחים, בהורים, בסבא ובסבתא, באחיינים, בקב"ה, במי בצריך ו- בעצמי!!

כן, לאהוב את עצמי יותר! כי זה כ"כ חשוב! שנאהב את עצמנו, שנשמח בתכונות הטובות שיש בנו!

ועוד יותר מכך, מי שאוהב את עצמו באמת- מבפנים, זקוק לפחות אישורי אהבה מבחוץ..

יכולת האהבה שבנו היא דבר נפלא. אדיר.

האהבה היא מתנה עצומה שנטע בנו ה'.

כוחות האהבה הם אלו המשפיעים אלינו במעשי החסד, בעזרה לחברים, בנכונות להתנדב, לסייע, להקשיב. כוחות האהבה מחברים אותנו אחד לשני, הם הופכים אותנו להיות אכפתיים ורגישים.

אנו רק צריכים להשתדל לפתח אותנו בכיוונים הנכונים.

 

 

ולפני סיום- עוד נקודה קטנה לרגעים קשיים...

כדאי להזכיר לעצמנו, דווקא ברגעים הקשיים, שבסופו של דבר בע"ה גם את ואתה תזכו לעמוד מתחת החופה עם אהוב לבכם, החצי השני של נשמתכם, שיועד משמיים, ואיתו או איתה בע"ה תעבירו את שאר חייכם.

כשתגיעו לרגע הזה רק תודו לעצמכם על כל "התאהבויות הסרק" שחסכתם בדרך, על כל הצלקות שאין לכם, כל כאבי הלב שחסכתם מעצמכם, וחשוב מאוד – כל ההשוואות שלא יהיו בין בעלך/ אשתך האמיתי לכל מיני אהובים חצי דמיוניים.

 

ועוד הערה קטנה שחשוב להדגיש- מצד האמת, ישנו הבדל גדול בין אהבה לבין התאהבות.

לצערנו, העולם סביבנו מאוד 'עקום' בתחום של אהבה, ואנחנו מושפעים מזה.

כיום, בעולם המערבי, ההבדל בין אהבה להתאהבות הטשטש עד כדי כך שאנשים באמת חושבים שאהבה היא התאהבות.

אהבה היא משהו שנבנה. היא מתבססת וגדלה על ידי נתינה ארוכת טווח.

ההתאהבות, לעומתה היא זיק ראשוני של התלהבות, שאינו מבוסס, ולעיתים קרובות אינו מדויק ואינו תואם למציאות.

נערים ונערות בהחלט מסוגלים להתאהבות, אבל הם לא הגיעו עדיין לשלב של אהבה.

ולמי שיבוא ויטען שהוא כן הגיע לשלב של אהבה, נענה בפשטות, שמטרת האהבה ביהדות- באמת, היא לבנות משפחה,

ובגיל הזה, 15, 16, 17 אני מניחה, שעוד לא מעונינים בכך... כך שלמרות שישנו רגש של התאהבות, זה עוד לא הזמן לאהבה.

 

ולסיום, הפעם באמת... חשוב גם לזכור שכל דבר הוא תהליך.

כך שאם אני אקום מחר בבוקר ואני עדיין ארגיש את תחושת ההתאהבות. זה בסדר, הגיוני.

דברים לוקחים, זמן, מאמץ, השתדלות.

העיקר- לא להתייאש. לא להתייאש כלל!

להתמיד, להאמין, להשתדל ולהתפלל.

כך למרות שבהתחלה סביר להניח שיהיה קשה, צריך להאמין שעוד שבוע יהיה יותר קל, ועוד חודש הרבה הרבה יותר קל ,

ועוד חצי שנה ייתכן שלא נזכור עוד את העניין...

וכן, חשוב לזכור שהקב"ה רואה כל השתדלות שלנו. ולו הקטנה ביותר.

הקב"ה מעריך ויודע. הקב"ה איתנו כל הזמן.

הקב"ה לא שם בפנינו ניסיון שאין לנו כוחות לעמוד בו!

כנראה שאנו מסוגלים.

אנו רק צריכים להאמין בעצמנו ובכוחותינו.

ובע"ה שאנו נשתדל מלמטה, והקב"ה יסייע לכולנו מלמעלה.

יהי רצון שנזכה למלא את עולמנו בהרבה אהבה, אחווה שלום ורעות.

ברכה והצלחה,

שמחה, בריאות ואמונה,

אודליה.

חברים מקשיבים

  odelyaf@gmail.com

 

כתוב תגובה



תגובות
תמונה
1. אודליה
me 8/8/2006
תודה רבהההה!!! הצלחת לעלות על כל הנק´ האפשריות בעניין!! ממש עזרת לי לחזק את דעתי יותר!!! אשרייך!!
תמונה
2. ללא נושא
טל 8/8/2006
ממש יפה!! תודה!
תמונה
3. שכוייח=]
8/8/2006
מאמר ממש יפה!!
תמונה
4. יפיפה.. ישר כוח!!
טליה. 8/8/2006
תמונה
5. מאמר מדהים!
אסף 8/8/2006
בס"ד
תודה רבה! מאמר ממש יפה!
אני מציע לחלק איך שהוא את המאמר לשני חלקים כדי שגם מי שאין לו כח לקרוא הכל, יקרא בסוף...
תמונה
6. ישר כוח!!
עזי 8/8/2006
לדעתי את צודקת!!!את ממש צודקת!!!מניסיון!
תמונה
7. ממש חזק...
הדר 8/8/2006
ממש ממש ישר כוח זה בדיוק מה שהייתי צריכה לקרוא עכשיו כדי להתחזק זה ממש עוזר לי.....גם בהדרכה עם החניכות שהם בדיוק בגיל וגם החברות מהשכבה.....תודה!!!הכתבה ממש יפה ולעיניין...
תמונה
8. וואו.
אליש 8/8/2006
יישר כוח. מאמר מאוד מאוד מאוד חשוב.
תמונה
9. ללא נושא
ציפי 17 8/8/2006
מאמר מדהים ואמיתי.
צריך לפרסם אותו בהמון אתרי אינטרנט.
יפה.
מסיקים מזה המון מסקנות!
ישר כוח!
תמונה
10. ומה קורה...
מישהי 8/8/2006
שאני כבר בשכל יודעת שהוא לא מתאים לי ושהוא לא הבן אדם שאיתו אני רוצה להתחתן אבל ברגש אני ממשיכה לאהוב אותו??
אני יודעת שזה לא טוב ומתה לצאת מזה אבל איך???? איכשהוא תמיד אני נזכרת בו גם שאני מנסה להוציא אותו מהראש...
תמונה
11. אהבה בת 30
love30pm 8/9/2006
אהבה בת 30
[פלוס (P) – מינוס (M)]

מתארגנת קבוצת פנוייםֿֿפנויות
בגילאי 32-28 (כולל)
דתיים "חדשים"
(דתל"חים, אורתודוקסים מודרניים, דתיות מכנסיים)
אקדמאים ואקדמאיות

המחפשים קשר רציני

לפרטים נא לפנות לדוא"ל:
Love30pm@walla.com
תמונה
12.
הדר 8/9/2006
תכלס זה נכון, משפחה צריכה להיבנות בהרבה מעשים וריאליות וזה לא הגיוני שיהיה לי זמן ליבנות ככה משהו יציב איתו אם כל היום אני אפנטז עליו. אז תודה רבה :),
וגם אי אפשר פשוט לרוקן את המחשבות צריך משהו שימלא אותן, תנסו חוץ מלהיפטר מהאשליה כשהיא באה, לעשות מעשה טוב כל שהוא במציאות, וזה ממש נותן סיפוק לראות שאתה מתקדם.
תמונה
13. ממש יפה...
עדידו'ש 8/9/2006
זה כ"כ נכון! אני מסכימה עם כל מילה שכתבת!!1 חזק ביותר וכמו שאנשים כתבו פה צריך לפרסם את זה..
תמונה
14. מאמר יפה ומאלף
אביחי 8/9/2006
אך אני חושב שא"א לכבות את האהבה לגמרי..כמו שאמר החכם מכל אדם "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה"
תמונה
15. המאמר נכתב
אלמונימי 8/9/2006
בצורה מאד שטחית וכל כולו מבוסס על כמה שצריך להזהר מהתאהבות וכמה שהיא דבר שלילי ומדומה אבל זה לא תמיד נכון - התאהבות אינה בהכרח מדומה.
תמונה
16. הסיבה האמיתית
עופר 8/9/2006
שרותי המשיכה לצאת עם בני בכ"ז הוא דווקא מפני שהוא שידר אי-נחמדות מסוימת, ריחוק וניכור. דבר כזה, אם מישהו שאנחנו רוצים משרד לנו, גורם לנו להימשך אליו.
תמונה
17.
אני 8/9/2006
את באמת מצוינת! חשוב להעביר לכולם..
אולי החברה קצת תשתנה, ויפסיק כל הקטע המגעיל של בנים ובנות..
ישר כוח גדול!!!
תמונה
18. נחמד
7 8/9/2006
לא יותר מזה
תמונה
19. שכוייח
7 8/9/2006
לא רע בכלל!... הבעייה כמו שכתוב פה היא "הרצון" כשגם אדם שרוצה לצאת מזה הלב שלו לא נותן לו...
תמונה
20. מאמר מצויין
sail away 8/9/2006
הצלחת להעביר תובנה פסיכולוגית מנפצת אשליות, שמסתכלת על נפש האדם והחיים בצורה מאוד ריאלית ועשית את זה בצורה מאוד לבבית.
תמונה
21. קל לדבר אה?
פקה פקה 8/9/2006
ממש בחרתי את זה... אני בוחר לחלום עליה. אני גם בוחר שבכל שנייה היא קופצת לי לראש. ממש בחירה. שאני מדמיין איך ייראו החיים שלנו ביחד באמצע תפילת 18 או זה שכל פעם שאני מדבר איתה אני חושב שאני הולך לקבל התקף לב מרוב דפיקות בחזה זה בכלל בחירה.
אני סובל, אבל מה אני כבר יכול לעשוצ? ללחוץ על כפתור 'כיבוי'? זה לא עובד ככה.
תמונה
22. ויעסוק בדברי תורה
דוד 8/9/2006
הרמב"ם ע"פ חז"ל מוסיף לענין האהבה והמחשבות שהצד החיובי של היציאה מהדמיונות של האהבה הנ"ל וממחשבות לא טובות בכלל הוא לימוד התורה.
"אלא אם יבוא לו הרהור--יסיע ליבו מדברי הבאי והשחתה, ויפנה לדברי תורה שהיא "איילת אהבים, ויעלת חן" (משלי ה,יט)."(הלכ' איסןרי ביאה, פ' כ"א)
תמונה
23.
איילת 8/9/2006
ממש יפה, זה ממש במקום!!
אני רק מקווה שעוד אנשים יקראו את זה!
זה כל-כך נכון
-תודה רבה-
תמונה
24. אני ממשש מתרגשת
שירה 8/9/2006
ה" יתברך שלך אותי בדיוק בזמן הנכון לקרא את מה שכתבת
תמונה
25. יישר כוח!!
8/9/2006
בע"ה
יישר כוח גדול על המאמר!!!
עזרת לי המון!!
תודה רבה!!!
תמונה
26. ללא
הילה 8/9/2006
יפה ממש נתן הרבה נק למחשבה אבל קשה בטירוףףףףףףףף!!!אני לא רואה את עצמי מצליחה ליישם!!
תמונה
27. זה הכל ב=ו=ל=ש=י=ט
8/9/2006
זה בריא להתאהב וזה יפה..כל כאב בגיל הזה לא נחשב לכאב אהבה אמיתית כי זה חולף..ויש אהבות שגם לא נגמרות בכאב.אם לא לוקחים סיכונים בחיים איזה מין חיים אלה?..איך נדע אם לא ניקח סיכון..?ויש מקרים שזה נגמר אפילו בחתונה..כן..גם מגיל של התבגרות..
תמונה
28.
שיר 8/9/2006
תודה רבה לך. לפני שקראתי את הכתבה, באמת חשבתי שהאהבה היא גזירה משמיים אבל עכשיו אני מבינה שלא ויותר קל לי אחרי העצות שנתת. תודה רבה לך!!!
תמונה
29.
אחת שקשה לה 8/10/2006
זה מאד יפה, אבל כמו שאנשים כתבו פה, זה נורא נורא קשה לביצוע. כל אחד יכול להחליט - אבל אז כשנפגשים שוב - זה לא עובד...
תמונה
30. תגובה לתגובות.
אודליה- כותבת המאמר 8/10/2006
שלום לכולם.
ראשית, תודה על הפרגונים, זה מעודד ומחזק להמשיך במלאכה.
שנית, רציתי להגיב לכמה מהתגובות ספציפית.
לבחורה בשם "מישהי"- הכותבת שהיא יודעת בשכל שזה לא מתאים אך קשה להוציא מהרגש.
אז ראשית, אני מסכימה שזה קשה. ולעיתים אף כואב. אך אנו מאמינים שאפשר לצאת מזה. תעייני במאמר בפסקה שמתחילה בשאלה "איך יוצאים מזה?" ואני מקווה שתוכלי להפיק מכך משהו. בנוסף, אני חושבת שמצבך בכ"ז יותר טוב, מכיוון שלפחות בשכל את יודעת שזה לא טוב, וכשיש ידיעה בשכל ,זה כבר יותר קל להתגבר. רק צריך להשתדל להתרחק ממנו כמה שיותר, "לא להטעין הקשר", ולנסות למלא עצמך בדברים אחרים. בהצלחה רבה!
לבחור בשם "אלמונימי"- אני מבינה שהיה קשה לך לקרוא את המאמר. וקשה אף יותר להסכים עימו. כמו שכתבתי אני חושבת שחשוב להבחין בין אהבה להתאהבות. ההתאהבות היא אכן משהו יותר שיטחי, המבוסס על איזו "הדלקות" שטחית יותר, ואהבה אמיתית לעומתה, הינה קשר הנבנה עם השנים, על בסיס נתינה, ויתור וחיבור. אתה מוזמן לעיין בפסקה הכמעט אחרונה שמתחילה במילים "ועוד הערה קטנה". בהצלחה רבה! ועוד משהו קטן לבחור שקרא לעצמו "פקה פקה"- אני מבינה מאוד את הקושי שלך ואת תחושת הסבל. זה באמת לא קל לשלוט ברגשות ולשנותם. ואני מסכימה שלעיתים זה כואב מאוד. אבל- אני מאמינה בכל לבי שזה אפשרי. באמת. ואולי המפתח לשינוי הינו קודם כל אמונה בכך שאפשר לשנות. שאפשר לצאת מזה. אם אתה מלכתחילה לא מאמין שאפשר לשנות, זה אכן יהיה קשה, ואולי אף בלתי אפשרי. לכן אני מאמינה שקודם כל צריך להאמין שהשינוי אפשרי. ואני מאמינה. עוד יותר מכך, אני מאמינה שהקב"ה לא מעמיד אותנו בנסיון אלא אם כן יש לנו כוחות לעמוד בניסיון הזה. לכן, אני מאמינה גם בך, יש לך את הכוחות, אתה מסוגל, לו רק תאמין ותרצה בכך באמת. ולכל שאר המגיבים, שוב תודה על הפרגונים והכרת הטובה, ושנזכה כולנו להמשיך ולהתחזק, להאמין בעצמנו ובכוחותינו, כי כוח עז לכם!! בשורות טובות, אודליה.
תמונה
31. נההדדרר!!!
8/10/2006
ממש ממש תודה, אודליה....

כל מילה אמת!
תמונה
32.
הילה 8/10/2006
זה ממש נכון כל מה שכתבת
אבל אני תוהה, למה צריך לוותר ולהמנע מלהתאהב?
הרי זו דרך העולם. .
בסופו של דבר צריך למצוא את הזיווג שלך
ואם כל הזמן נעבוד על עצמנו להתרחק מאהבה
זה לא יקרה. . .
תמונה
33. רק מילה אחת.....
8/11/2006
תודה:)
תמונה
34. כ"כ יפה ונכון!!!
גיא 8/11/2006
אבל גם קצת קשה...
כל הכבוד!
צריך להפנים(מכאן כבר מתחיל החלק הקשה)...:-)
תמונה
35. נהנתי מאוד
שאולי חבבו 8/11/2006
המאמר יפהפה עדין ובנוי לתלפיות. מי שאמר למעלה ש"פקה פקה" מוזמן להתקשר אלי לפלאפון ולשמוע איך אני התגברתי על זה.0523114128
תמונה
36. אודליה
מישהי 8/11/2006
את מקסימה, והמאמר שלך בא לי בדיוק בזמן הנכון. תודה תודה תודה :)
ובכל זאת, חלק ממנו לא דיבר אליי כי ב"ה אין לי שום בעיות עם ההורים, אני בונה את עצמי בצורה מצוינת, מתעסקת בהתנדבויות ולימוד תורה, יש לי בטחון עצמי וחברות..החיים יפים.
והתאהבתי, וזה לא פשוט. כי אנחנו מתאימים. אבל זה לא הזמן בכלל. והוא גדול...מה עושים?? אני משתגעת...קשה לי. תוכלי לכתוב לי לאימייל? אני ממש אשמח. תודה!
תמונה
37. תגובה להילה.
אודליה- כותבת המאמר 8/11/2006
אני מסכימה איתך שזה דרך העולם לחפש אהבה ולהביע אהבה, אבל השאלה היא- איך ומתי.
ניתן להביע אהבה ולקבל גם מחברות, ממשפחה, ועוד.
ובע"ה, בזמן הנכון אנו גם נותנים ומקבלים מאהבה מהבעל ומהילדים.
לכן, אני לא אומרת שצריך חלילה להמנע מלאהוב, להפך, צריך להרבות אהבה וחסד בעולם, אך בזמנו. ובע"ה כשתגיעי לזמן המתאים, אני מאחלת לך שתמצאי את האהבה האמתית!
אותה תעניקי ותקבלי.
שנשמע רק טוב, אודליה.
תמונה
38. בא ממש במקום
יונתן 8/11/2006
בשבילי המאמר ממש בא בזמן הנכון אני עכשיו מתחיל התאהבות כזאת איך שהתחלתי לקרוא זה יותר ויותר דיבר אלי ועכשיו אני יודע גם מה לעשות תודה רבה ויישר כח!
תמונה
39. אודליה סחטיןן עלייך ממש
מוריה 8/12/2006
בס"ד-גוש קטיף עוד נשוב!
אמ המאמר באמת מקסים.. אבל אני חולקת על משהו.. לפחות לדעתי שחושבים על מישהו ולא מפסיקים זה לא קשה כי לא יהיה על מה לחשוב זה לא שאין על לחשוב זה.. פשוט בה ברגעים כאלה לא ברורים ולא רצוניים.. להודות על האמת המאר די פתח לי את העניניים.. כאילו דוגרי צודקת להתאהב זה בחירה.. תודה רבה ממש!
תמונה
40. תודה רבה..
פקה פקה... 8/13/2006
אני מקווה שזה יעזור. הבעיה היא שאני מתחיל לנסות יש בנוסף לקול שאומר 'לא! זה אמיתי!' גם צביטה חזקה בבטן. כאילו, בפנים (לא בשכל) יש משו אדיר שרוצה להמשיך את זה. מקווה שהבנת.
תמונה
41. אמממ נחמד....
.... 8/13/2006
אני חייבת להגיד שעם חלק מהדברים אני מסכימה!
אבל החלק הזה שלבחור במי להתאהב?! לדעתי ממש שטויות...אי אפשר לבחור!אם היה אפשר לבחור חצי מהעולם לא היה סובל\נהנה מאהבה...
זהו... אבל בתכלס... נחמד..
תמונה
42. שלחו אותך משמים, אודליה
סתם אחת... 8/13/2006
בדיוק אתמול חשבתי שאני מתחילה להתאהב וממש במקרה נכנסתי למאמר שלך וכ"כ עזרת....

אין לי מילים לבטא את התחושה של כמה אני צריכה להודות לך ולקב"ה ששלח אותך...

פשוט תודה...
תמונה
43. אני לא הכי מסכימה בעולם...
8/13/2006
מצד שני, אני נמצאת במקום קצת שונה אז אולי בגלל זה (גם מבחינת הגיל, גם מבחינת רמת הקשר שלי עם בחור אחד ספציפי...אני חושבת שכשמדברים עם מישהו יום יום על ה-כ-ל, כן מכירים אותו...זאת דעתי, אשמח לתגובות)
תמונה
44. ללא נושא
8/13/2006
כל כך אמיתי! שניזכה לחיות את זה..
תמונה
45. ללא נושא
ע. 8/13/2006
מדהים!!
כל מילה נכונה, במיוחד הסיבות- כל כך נכון!
יישר כח:)
תמונה
46. יוא...
הילה 8/13/2006
יואי זה ממש נכון וצודק אבל אני לא מצליחה לעשות עם זה כלום אני מבולבלת אני חחייבת עזרה...מי שרוצה ויכול לדרבן אני ישמח...0548017831 תודה!!
תמונה
47. ממש יפה ומחזק...
אני:) 8/13/2006
מאמר מ=ד=ה=ים באמת!! כ"כ נכון ויפה! עוזר גם להתמודד עם השאלות של החניכות... תודה רבה!!
תמונה
48.
אני =].. 8/14/2006
אני רק רוצה להגיד לך..
שכל הקטע שאמרת.. אני יכולה להגיד לך שזה קרה לי..
ורק שתדעי.. שזה כזה נכון!!..
אבל אני הגעתי למסקנות האלה לבד.. ללא קריאת המאמר הזה.. החלטתי שאני אקדיש יותר חשיבה לדברים הבאמת חשובים.. ושאני לא צריכה לאהוב בגיל כזה צעיר.. כי זה סתם דפוק וזה שברון לב.. וכל הדברים האלה.. עכשיו אני רואה שעשיתי נכון =].. קראתי על זה גם ספר שחיזק את הדעה שלי..
אבל אני רוצ להגיד לך משהו..
אני ילדה דיי קטנה.. בת 14.. ואני יכולה להגיד לך שזה לא כ"כ קל 'לא לאהוב'.. ואת כל הסיבות שאמרת.. ילדים בגילי צריכים.. הם צריכים לחזק את הביטחון העצמי באמת..
לי זה קרה.. אני יכולה להגיד את זה לכולם במילא אף אחד לא מכיר אותי..
עשו עליי חרם.. וקראו לי לסבית באולפנא שלי.. אז מאז שקראו לי ככה.. באמת התאהבתי במישהו.. וחשבתי שזאת סתם התאהבות.. שיכנעתי את כל הכיתה שלי שאני אוהבת אותו.. כל השכבה ידעה שאני אוהבת אותו..
אחרי בערך 5,6 חודשים.. אני שמה לב.. שאני בכלל לא אוהבת אותו..
גיליתי את זה.. דיברתי איתו באייסי.. והבנתי שהתאהבתי רק בחיצוניות.. כן.. בדיוק כמו שקרה לאותה ילדה!!.. דיברתי איתו באייסי.. והבנתי שהוא בכלל לא הסגנון שלי והבנתי שאני בכלל לא אהבתי אותו.. סתם הכרחתי את עצמי.. הכרחתי את עצמי לאהוב אותו.. כדי להראות לחברות ש..הנה.. אני אוהבת בן.. אני לא לסבית!!.. ובסוף אני נדפקתי מזה..כל הזמן חשבתי על זה.. ובלימודים אפילו קצת התדרדרתי בגלל שלא הקשבתי בשיעורים.. קראתי את הספר "הנגלה שבנסתר" (שאגב אני מאוד מאוד ממליצה עליו..).. והבנתי שאני לא צריכה חבר בגיל כזה.. ואף אחת לא צריכה.. וכל מי שיש לה חבר בגיל הזה זה סתם בזבוז הכוחות והתשוקה.. פעם חשבתי לעצמי "הרבה אומרים לי שאני יפה.. הרבה בנים.. אז למה אין לי חבר?" ואפילו פעם אמרתי לידיד שלי "זה כאילו שהקב"ה עושה לי בכוונה שלא יהיה לי חבר!" אותו ידיד.. חילוני אגב..(אני דתיה..) אמר ככה "את צריכה להודות לא-לוקים שלך שלא נותן לך חבר.. תודי לו כל יום".. חילוני אמר את זה.. אחד שכן היו לו חברות.. שכן התנשק.. שכן חיבק.. נגע.. הוא אמר שזה סתם מפגר בגיל כזה חבר.. כן.. הוא החילוני אמר את זה.. אז תחשבו שאם חילוני שכן נוגע וכן מנשק אומר את זה.. קל וחומר עלינו!.. הדתיים.. שלא נוגעים ולא מנשקים.. אנחנו צריכים להיזהר לא להיכנס בכלל למערכות יחסים.. יש לי עוד ידיד שאמר לי שהייתה לו חברה אחת בלבד.. הוא נפרד ממנה.. ואמר שהוא רוצה עכשיו חברה.. כי הוא מרגיש צורך לזה.. הוא לא יודע להסביר.. אז אל אפילו תחשבו על להתחיל מערכות יחסים!!.. אפילו לא אחת..
אודליה. אני לא אומרת שמה שרשמת לא נכון.. הוא נכון מאוד!!.. למרות שאני חשבתי על זה לפני.. חשבתי על זה לבד.. במיטה בחושך.. ישבתי וחשבתי.. "אני באמת אוהבת אותו? או שיש סיבה מסויימת?".. אני ממליצה לעשות את זה.. לכל אלה שחושבות שהן באמת מאוהבות.. לחשוב לילה לילה.. "האם אני באמת באמת אוהבת אותו.. מה אני הכי אוהבת אצלו(לפי מה שאת אומרת לעצמך תחשבי.. אם את אומרת את העיניים.. שרירים.. שיער בלה בלה בלה.. זתומרת שאת לא באמת אוהבת אותו!.. ואם את אומרת לעצמך שהוא חמוד.. עוזר לבריות.. עושה זה ועושה זה.. תחשבו האם באמת אתן בטוחות שזה ככה!!.. תוכיחו לעצמכן!!..
אני =]..
אני חזרתי על עצמי הרבה פעמים.. אני יודעת.. אבל אני רוצה שאף אחת לא תעשה שטויות בגיל הזה!..
אני לא לקחתי סיכון.. וכן =].. הציעו לי חברות השנה כמה פעמים.. סירבתי.. כי אני לא מוכנה למערכת יחסים בכזה גיל!.. הפרידה קשה.. ואם הבנזוג נפרד ממני עוד יותר קשה.. באמת.. אני יודעת מסיפורים של חברות.. אז תעשו לעצמכן טובה?..
אוהבת אמווןןן..
שמרו על עצמכן ;]..
תמונה
49. את מדברת כאילו שזה קל
צדקת הדרך?? 8/14/2006
ניסית פעם להפסיק לחשוב על בחור שאת אוהבת? מחשבות, ובמיוחד של אהבה, הן לא כמו מתג חשמל שפשוט מכבים באצבע. אי אפשר פשוט להפסיק לחלום ולדמיין. זה משהו שקורה מעצמו.
ואני אומרת לך את זה כאדם בוגר יחסית. אני כבר לא בגיל ההתבגרות (אוטוטו 20)
תמונה
50. הערה קטנה.
אודליה- כותבת המאמר 8/15/2006
שלום לכולם.
קיבלתי מספר תגובות הנוגעות באותו עניין, לכן החלטתי להגיב כאן, בתקווה שיסייע. יש השואלים ובצדק, מה לגבי קשר שנבנה למטרת חתונה, איך יודעים אם זו התאהבות? או אהבת אמת? לכן, חשוב להפריד ולהבהיר.
המאמר התייחס ברובו לאהבות הנבנות שלא למטרת חתונה, שלא בגיל ובזמן המתאים למטרה זו.
אך בקשר הנבנה למטרת חתונה בע"ה, הבדיקה היא שונה. לעניות דעתי, כדאי לעשות ברורים שיכליים של התאמה, למשל- התאמה בשאיפות הרוחניות והכלליות, מידות טובות שחשובות,וכדו´. בנוסף, כמובן שכדאי שיהיה גם חיבור רגשי כלשהו. חיבה, נעימות ורצון להיות יחד. וכמובן שבע"ה, אם הכל כשורה, מכאן האהבה רק הולכת וגדלה.
הרבה הצלחה לכולם! בשורות טובות, ושוב תודה לכל המפרגנים!
אודליה.
תמונה
51. אני כבר בפנים....
רוני 8/15/2006
שלום אודליה..אני בת וסיימתי כיתה יא ב"ה.בסוף כיתה ט הכרתי מישהו בשבוע עבודה בבנ"ע.מאז אנחנו בקשר,היתה הפסקה של כמה חודשים שבהם מסתבר שלא שכחנו אחד את השני,והוא חזר אלי.מאז אנחנו בקשר..צריך להבין שאנחנו גרים רחוק מאוד,מתראים לעיתים רחוקות ומדברים בערך פעם בשבוע,הקשר לא חונק ותלותי.אני אוהבת אותו מאוד,וטוב לי איתו.אני יודעת שזה לא המצב האידיאלי בשבילי ובשבילו עכשו,אבל אם אנחנו לא נהיה יותר בקשר אני לא בטוחה שאז יהיה יותר טוב.אני לא יודעת מה לעשות....!אשמח אם תוכלי לעזור או לייעץ לי..תודה .
תמונה
52. הדהמת אותי...
עברתי את זה 8/15/2006
המאמר הזה מצויין, עברתי בעקרון את שלב ההתבגרות אבל התחברתי אליו כל-כך.
כל הכבוד. הלוואי והיה לי מאמר כזה לפני כמה שנים..
תמונה
53. טינג'רס קראו בעיון (ל"ת)
ורד 8/15/2006
תמונה
54. אבל מה עושים
יעקב 8/15/2006
אחלה מאמר אבל מה אני עושה שזאת משהי שמדריכה איתי ביחד את אותו שבט.(אני מבין שזה לא טוב ואני צריך להפסיק את זה אבל איך)
תמונה
55. יואו!
לאה´לה 8/16/2006
אמא,זה כל כך נכון!!
אין לך מושג עד כמה המאמר הזה הגיע בזמן...זה היה פשוט אות משמיים..
לי ולמקורב.יישר כוח עצום עצום עצום!
תמונה
56. תודה רבה=)!!
רחלי 8/16/2006
אין לך מושג כמה זה עזר לי!! חבל שלא גיליתי את זה לפני שלוש שנים...
ושוב תודה!! רוב הדברים פה כ"כ נכונים...
תמונה
57. תודה רבה=)!!
רחלי 8/16/2006
אין לך מושג כמה זה עזר לי!! חבל שלא גיליתי את זה לפני שלוש שנים...
ושוב תודה!! רוב הדברים פה כ"כ נכונים...
תמונה
58. אודליה!!!
אני בעצמי 8/16/2006
זה מקסים מקסים מקסים!!! אני הולכת להקריא את זה לחברות שלי בזמן הקרוב. נורא נהנתי מזה. כל הכבוד!
אבל יש משהו שרציתי לשאול:
אני יחד עם מישהו כבר כמעט שנה (אני בת 15. מחר. אהה!!), וזה לא "זיק ראשוני של התאהבות" (אנחנו לא חברים, ח"ו). זאת אהבה אמיתית. ואני חושבת עליו המון, אבל אני גם משתדלת לבנות את עצמי כל יום מחדש, להיות טובה יותר, לעזור ולעשות את כל הדברים שאמרת. בהתחלה הרגשתי ממש כמו שתיארת, שזה כואב, פוגע והכל, אבל עכשיו ממש לא. הוא אוהב אותי בחזרה, והאהבה הזאת היא הדבר הכי קסום שהרגשתי. זה לא סתם עוד משהו, כי כבר התאהבתי מ"זיק ראשוני" בעבר והיו פעמים שבהם חשבתי שאני מאוהבת, אבל שום דבר לא דומה למה שיש ביננו עכשיו (זה נשמע כמו קלישאה...). בקיצור - מה את מציעה? לצאת מזה למרות שאני בטוחה שהקשר הזה טוב לשנינו ומחזק אותי מאוד מבחינה רוחנית, או שאני צריכה לשמור עליו, כי הוא (אני בטוחה!) הדבר האמיתי, ואיתו הייתי רוצה להמשיך את החיים שלי?
תודה וסליחה על האריכות
תמונה
59. יישר כוח
כונס נכסים 8/16/2006
יפה מאד ציך שכולם יקראו........
תמונה
60. חבר´ה! כנסו בבקשה!!
שירלי 8/16/2006
טוב אז לכל מי שאמר שהוא לא יצליח להפסיק לחשוב עליה\ עליו-
לי היו שתי התאהבויות "רציניות"... כאילו ממש חלמתי עליו וראיתי אותנו מתחתנים וכל השטויות האלה...
הייתי בטוחה שאני בחיים לא אצליח לשכוח ממנו אבל בסוף תוך חצי שנה זהו. נגמר. עבר... כיום אני לא מרגישה כלפיו כ-ל-ו-ם! ולפני שנה הייתי מאוהבת בו עד השמיים...
מה שאודליה אמרה יפה ונכון אבל אני רוצה להוסיף משו נוסף:
התאהבות לא אמיתית פשוט חולפת... תנו לזמן לעשות את שלו...
תאמינו לי שגם אתם תצליחו לשכוח ממנו\ממנה... זה לא עניין של יום וגם לא של חודש... זה לוקח זמן אבל זה יקרה בעז"ה!!
כמו שאני הפסקתי לאהוב את אותו אחד גם אתם תוכלו!
מאחלת לכם המון ב"הצלחה...
ותודה לאודליה בשם כולנו :)
תמונה
61.
בן 18 8/16/2006
אני מאוד מקוה שאת צודקת. אחרת הרגע נפרדתי ממי שיכלה להיות אישתי....
תמונה
62. יפה יפה צודקת!
rop 8/17/2006
סתם שטויות כל הקטע הזה,
מאמר מאלף.
תמונה
63. מ א ל ף ! ! !
שרון 8/17/2006
למרות שאני בטח חוזרת על דברים שאחרים אמרו, המאמר פשוט מ-ד-ה-י-ם (וטוב לראות שיש אנשים שמבינים אותנו ושאנחנו "נורמלים" בקטע הזה ולא סתם ייצורים.. חח..) אודליה, ממש תודה שהעלת את זה על הכתב, זה גם נשמר יותר טוב וככה גם מלא פעמים מבינים! אשרייך!!!!
ולחבר'ה האחרים, אני ממש מעריכה אתכם על המאמצים והשאלות, זה רק מוכיח לי שאין על עמ"י!!! ב"הצלחה לכולם! :-)
תמונה
64. לילדה ששמה "אני"
ירושלמי 8/17/2006
אני כמעט בטוח שאני יודע מי את (מסגנון הכתיבה, מהכינוי), בגלל שאני הייתי אחד מאלה שאת אמרת שהיית בקשר איתם ואני שמח בשבילך שהבנת את ההבדל שבין אהבה שנבנית לאורך זמן עם מטרה לבין התאהבות של רגע, כי ב"ה גם אני הבנתי ואני משתדל להפסיק עם הדברים האלה, ומספיק לקרוא את המאמר והתגובה שלך כדי להבין...
נ"ב, אני ממש לא מבין את הרבנים שמתירים חברה מעורבת (ועוד אומרים שזה מלכתחילה!) אני לא ח"ו חושב שאני יותר מבין מהם, אלא אני מסתמך על דברי רבנים אחרים.. הייתי שמח אם תכתבו גם על זה בחברים מקשיבים
תמונה
65. תגובה לבן 18
הילה 8/17/2006
אממ נראלי שאתה בגיל דיי פסדר כדי להיות בקשר עם מישי...אני מקווה שחשבת עלזה הרבה!!!(בשבילך) אממ אני עצמי בת 16+ וקשה לי לעשות תצעד הזה!!
תמונה
66. לזה שבן 18
בתאל:) 8/17/2006
אתה לא חושב שגיל 18 הוא גיל מספיק בוגר כדי להבין מה אתה עושה ואם אתה אוהב אותה באמת? אם עד עכשיו אהבת אותה בגלל מי שהיא באמת ובגלל הפנימיות שלה אז המאמר לא היה צריך לגרום לך להיפרד ממי שיכלה להיות אישתך...
תמונה
67. זה מזה נכון
רחל 8/17/2006
מאוד יפה זה עזר לי מאוד
תמונה
68. ואוווווו!!
ימנית אמיתית ! 8/17/2006
את כותבת ממש מדהים!!
וגם מנתחת את זה יפה!!
ממש כיוונת אל החור
מקסים!!
תמונה
69. כל כך נכון..
גל 8/18/2006
הכתבה הזאת כל כך נכונה וצודקת, עזרה לי המון,כדיי לפרסם ומיד..:]
תמונה
70. זה כ"כ נכון!
אורית 8/20/2006
אודליה! תודה רבה לך על המאמר המדהים שכתבת...הוא כ"כ נכון..
אבל בכל זאת יש לי שאלה...
הסיפור שלי מאד דומה לסיפור של רותי,ולמזלי הצלחתי לעבור את זה.כלומר: אני כבר לא "מאוהבת" בו. ועכשיו יש לי הזדמנות לראות אותו (אני לא אפרט) בכל אופן, אני מפחדת שכשאני אראה אותו הכל יחזור..ומצד שני אם אני אפספס את ההזדמנות אני כל הזמן אשאל את עצמי בעתיד "מה היה קורה אם..." וזה ממש קשה להחליט! השאלה האמיתית היא איך אני יודעת שזה לא זה? שזו סתם אשליה?

תמונה
71. לדעתי זו טעות..
בת 17 8/20/2006
האהבה האמיתית היא כן גזירה משמיים..
תמונה
72. שטויות...כשאתה מאוהב שום דבר לא יעזור...
:) 11/17/2006
רק הזמן...שום דבר לא ישכיח את זה..לא ספרים לא דיבורים ולא נעליים...אהבה או שמממשים או שלצערנו עובר יום אחד לבד..

חוץ מזה הכתבה טובה ממש בגלל התיאורים הכ"כ נכונים שאנחנו מרגישים שאנחנו מאוהבים..
תמונה
73. זה בא לי כ"כ בזמן!!!
טלי'ה 8/21/2006
יש מאמרים שאחרי שאתה קורא אותם אתה חושב לעצמך:איזה טיפש הייתי עד עכשיו...זה כ"כ ברור מאליו...איך לא חשבתי על זה בעצמי..
זב בהחלט אחד מהמאמרים האלה.
תמונה
74. תגובה לבתאל
בן 18 8/21/2006
תאמת? ממש לא. וזה לא קשור רק לגיל, צריך לבנות את עצמך ולדעת מה אתה רוצה מעצמך לפני שאתה מתחיל להתעסק באהבה.
תמונה
75. מאמר חזק...
רחלי 8/23/2006
גם עזר לי באיזה שהוא מקום...
תמונה
76. למה ישר לשלול את החילוני?
ל 8/23/2006
קראתי את המאמר והסכמתי עםכל מילה שלו שנאמרה בקשר לבני אך דבר אחד עיצבן אותי שישר אחרי השיחה עם היועצת רותי שוללת ישר את גדעון כאופציה לאהבה היא לא מדברת איתו על איך הם יסתדרו ביחד בתור זוג אולי הוא מוכן להתפשר? אם הוא לא מוכן להתפשר אז הקשר לא יכול להצליח.
לידיעתך אני אומרת את זה מניסיון יש לי אמא דתיה ואבא חילוני שנשואים כבר 22 שנה. וחוץ מזה אני דתיה לא חילונית. אז תחשבי על זה
תמונה
77. איזה מאמר פצצתי, פשוט ישבתי ונדהמתי!!!!!
אביגיל 8/23/2006
המאמר הזה כל כך נכון!!! הוא כל כך עזר לי לפתור בעיה שנתקלתי בה!
יש רק דבר אחד שעלי לומר הבעיה שהמאמר מעלה לגבי יחסים בין אדם חילוני ובחורה דתיה יכול לבוא על פתרונו. וזאת כמובן אך ורק כאשר האדם החילוני מוכן להתפשר למען בת זוגתו הדתיה.
תמונה
78. כולם לקרוא!!!
יונתן 8/24/2006
שימו לב כמה נזק יכול להיגרם בגלל הערבובביה בן בנים לבנות! ירחם ה'!
הרב עובדיה יוסף שליט"א כתב בילקוט יוסף (חינוך קטן-בר מצווה) שהוא מנסה כבר כמה שנים לדבר עם חברי המפד"ל לגבי הערבובביה בין הבנים לבנות!
ירחם ה'! איפה ראינו דבר כזה?? ילדה בגיל 16 צריכה להתאהב במישהו?!
אסור ללכת למקום הזה הנקרא בנ"ע! ירחם ה'!
תמונה
79. יונתן...
just me 8/25/2006
טוב שלא נסחפת קצת... בנ"ע אומנם מעורב - אבל אם בנים ובנות לא יפגשו שם, הם יוכלו להפגש בכל מקום אחר... העובדה ששם יוצא הלכלוך ומתגלה באמת על הבעיות של הציבור שלנו: ובמקרה שלנו, הבעיה של בנים - בנות... לא אומרת שהבעיה לא קיימת במקומות נוספים! ז"א בבנ"ע זה בא לידי ביטוי ולכולם הכי קל להאשים את התנועה בדברים האלה.
אני, לעניות דעתי חושבת שזה דווקא דבר חיובי שיש בנים ובנות ביחד - כך יודעים על מציאותה של הבעיה! כך גם יוכלו לפתור את הבעיה... מה עדיף, שבנים ובנות יפגשו במקומות אחרים ולא נדע מזה? ולא נוכל לטפל בבעיה?

תחשוב על זה...
תמונה
80. לא כל כך נכון
אני בעצמי 8/26/2006
מה שאמרת (just me) לגבי זה. אם לא הייתה את הערבוביה לא הייתה נוצרת הבעיה, כי לא היינו יחד. אני בבני עקיבא אבל אני חושבת שהתנועה הזאת מעפנה כי היא מעורבת. כשהמזכ"ל שלנו ניסה לשנות את זה העיפו אותו לכל הרוחות!. יודע מה קרה בחנה סיירים? מצאו 50 זוגות מתגופפים בתוך השיחים!! אתה רואה לאיזה מצב הגענו? אנחנו נופלים חזק בענייני צניעות (נסה שניה להגיד את המספר הזה בקול.. 50! זה לא נתפס!). אסור שתהיה את הערבוביה הזאת בין בנים לבנות כי זה גורם רק נזק!!!!
תמונה
81. תודה (ל"ת)
נוי 8/27/2006
תמונה
82. מדהים!!
בתאל 8/30/2006
שבורא עולם יברך אותכם!!!ממש יפה ועוזר מאוד.
תמונה
83. את צודקת באופן חלקי ביותר
עודד-דניאל 8/31/2006
בנגע לסיפור שבתחילת המאמר - נו, כמובן שצריך לדעת להבדיל, בין מיתולוגיה - למציאות...

למשל, משהו שקרה לי: לפני עשר שנים, כמעט, פגשתי נערה חמודה אחת ביציאה מקולנוע "חן" ברחובות, אחרי סרט, פסענו יחדיו חלק מהדרך ודיברנו, בסוף היא הסכימה רק לקבל את מס´ הטלפון שלי - ואמרה, שאולי תתקשר. ולא התקשרה, מעולם.

עם השנים, נוצרה אצלי מיתולוגיה שלמה, של "מה היה קורה אילו כן היתה מתקשרת", כאשר ההנחה היא - כמובן!! - שהיינו הופכים לזוג לנצח. בתקופות כמו עכשיו, שאין לי אף-אחת, אני נהנה לפתח את המיתולוגיה הזאת - תוך שאני זוכר, כמובן, שזה כל מה שזה: דמיון. ולא דבר מעבר לכך... במציאות, היא לא התקשרה ובוודאי כבר שכחה כל זאת מזמן. אין לכך שום קשר שהוא, לעולם שלנו... לכל היותר, דמותה מייצגת בעיני "אידיאל" נשי מסויים. וזה הכל...

עוד דבר, שלא התחברתי אליו - היא עמדה להיפגש איתו, לראשונה פגישה של ממש - וכבר, מתכננת *חתונה*?!?

טוב, אני יודע - בהיותי חילוני, אנחנו מגיעים, מן-הסתם, משתי נקודות-השקפה שונות. אבל, איך שיהיה - לא יודע, זה לא נראה לי הגיוני. כוונתי - פגישה ראשונה נפגשים, אם הולך טוב ממשיכים הלאה, ואם כן אז - עניין הנישואין יעלה מעצמו, באופן טבעי לחלוטין. אבל - אין שום סיבה לרוץ...
הדבר היחיד, שחובה לעשות הוא - אם אתה בטוח, שזוהי האחת - גש אליה ונסה ליצור, איזשהו קשר ראשוני. קבעו פגישה. ועוד אחת. ואם זהו הגורל - אז תהיה חתונה!! אבל, ישר על הפעם הראשונה, לפנטז על כובעים?!??

ואיך שיהיה: האהבה הרומנטית = טעם החיים. וזהו-זה... כי רק האהבה, מעל לכל!!
תמונה
84. לדוד!!
עודד-דניאל 8/31/2006
מה זאת אומרת "לצאת מאהבה וממחשבות לא טובות אחרות"?? תכלית-הכל היא אהבה!!
תמונה
85. ללא נושא
9/1/2006
מדהים ומרגש!
כל-כך אמיתי שקשה להודות בזה...כל הקטע של הבריחה אל הפנטזיות כ"כ נגע אלי אבל באמת קשה לשנות את זה..
תמונה
86. בדיוק הבעיה שלי!!
נופר 9/3/2006
ישר כח!! ההתחלה של הסיפור זה בדיוק מה שקרה לי במחנה וזה נורא חיזק אותי !!
תמונה
87. לכותבת... -שאלה-
-yooli- 9/5/2006
אמרת שאחרי שלא הלך לרותי עם בני היא פגשה מישהו -גידעון אבל הבעיה שהוא היה חילוני...
היא הלכה ליועצת והיועצת אמרה לה שהיא בוחרת את מי לאהוב ז"א שאם היא לא תרצה להיתחתן עם גדעון בגלל שהוא חילוני אז היא לא תתחתן איתו.
אבל איפה הקטע של החצי השני?! נשמות תואמות?! הגיוני שהזיווג שלה יהיה גם אדם חילוני, אז בזה שהיא לא תחשוב עליו תגמר האהבה אם היא באמת אוהבת אותו מהכרות מעמיקה אז אולי הוא הזיווג שלה -החצי השני שלה...???
אני ישמח לקבל תשובה
תמונה
88. ללא נושא
אודליה 9/14/2006
אודליה היקרה! כל הכבוד על המאמר בעניין האהבה/התאהבות, זה ממש לענין! עזרת לי מאד להבין מה שהרגשתי ולא ידעתי לתרגם עד עכשיו. ישר כח ענק!!! מגלגלים זכות על ידי זכאי... אשרייך!! שנה טובה וכל טוב!
תמונה
89. מאמר מדהיםם!!!
......... 9/16/2006
ואוו כל כך מצאתי את עצמי שם בפנים עד שהפה שלי הייה פתוח..
ומאוד אהבתי את הכתיבה שלך...

אבלללל.. החלק ההשני של המאמר לא כל כך אהבתי...כי אם אני יסכם מה שאת מתכוונת להגיד זה שאסור לתת לאהבה לצאת החוצה לחסוך אותה כל הזמן וזה לא ציפיתי חשבתי שאחרי שכתבת כל כך הרבה על הדמיונות וכמה היינו רוצים שזה יקרא קיוויתי שתתני עצות ללכת עם האהבה ולממש אותה ...הרי חיים פעם אחת למה לחסוך את זה?וזה נשמע יותר כמו סדנת חינוך איך לא להתאהב ואם מתאהבים צריך לצאת מזה כאילו אהבה היא דבר רע ונבזי...לא מסכימה ואני בחיים לא יוותר לאהבה כל עוד זה אפשרי...למרות שלפעמים היא מאכזבת....במיוחד שאי אפשר לבקש ממתבגרים להפסיק להתאהב זה טפשי ביותר ..חח אין מה לעשות זה הגיל להתחיל..ואם לא ננסה איך נידע?
תמונה
90. בנייה עצמית
יאיר 9/19/2006
קודם כל יישר כוח לאתר על המאמרים הנפלאים ובכללם ממש יישר כוח עצום לכותבת המאמר..
כשקראתי את המאמר הוא ממש ריגשאותי ונדהמתי עד כמה זה נכון..ומצטער שאני לא ההייתי מספיק חכם כדי ללמוד את זה שאין לאדם לפתח כל קשר עם בת שמתחילת הקשר מאוד קשה לנתק וכל עניין החברות פוגע מאוד בבניין של האדם ובניית אישיות שכל כולו שקוע בקשר שרובו ככולו לא משקף את המציאות..וזה ממש מניסיון שלי עם קשר עם זו שהדריכה איתי בסניף ושברוך השם כבר הצלחתי לנתק את הקשר האישי אך עדיין יש זכרונות וזה ממש כואב מידי פעם למרות שברוך השם זה בנה לי הרבה תובנות חדשות מה זה בכלל צניעות ובירור בנושא אך אשמח אם אוכל להשפיע אפילו על יהודי אחד את הצלקת שנוצרת מהקשר ויבוא לידי בירור עצמי..
ורק לסיום באמת ש-ד´ יזכה את כל אחד ואחת מע"י לחזור לעצו ע"H בירור טבעינו האמיתי..ונכתב לשנה טובה ומתוקה..אוהב את כל עמ"י ומייחל לביאת גואל במהרה בימינו.. (-*
תמונה
91. מעניין...?
רבקה 9/20/2006
הסיפור נשמע לי מוכר, קוראים לי רותי ...
תמונה
92. ללא נושא
אסנת 9/25/2006
נכון מאמר ממש יפה ויש המון דברים שאני מסכימה אבל בכל זאת כשמכירים מישהו בגיל 16,17ומכירים אותו שנים ומתאהבים בו אין כ"כ מה לעשות זה קשה להחליט פתאום לא לאהוב זה לא דבר קל..כי אתה כן מכיר אותו מכיר אותו ממש!ואתה מכיר את האופי שלו..
אבל בכל זאת אני עדין חושבת כמוך שלא צריכים חברים בגיל כזה רק אם זה לחתונה..וגיל 17,16 זה עדיין לא ממש חתונה רק אם את מהאלה שגיל 18 לחופה..(ובנינו אין הרבה כאלה..)
אז בהצלחה לכולם!
תמונה
93. להקדים רפואה למכה
12/24/2006
פשוט להתרחק מקשר בין בנים לבנות בגיל ההתבגרות כמה שאפשר. האמינו לי, זה לטובתכם!!!!- ואני מדבר/ת מניסיון- אני כבר בגיל 23...
תמונה
94. אחלה מאמר
ניסן 12/26/2006
הכל נכון
תמונה
95. וואו! זה ממש נכון! וזה עוזר!
מרים 1/5/2007
תמיד חשבתי שרק אני זאת שחושבת ככה וכנראה שהרוב חושבים כך! יישר כוח!
תמונה
96. מאמר נהדר
אילת 1/11/2007
כמחנכת בישראל שעוסקת קצת בנושא, רציתי להודות על הדברים הבהירים ועבודת הקודש. אשמח אם תוכלי ליצור קשר איתי.
תמונה
97. ללא נושא
חנצ´וק 10/3/2006
המאמר ממממדדדדהההיייםםם!! יישר כוח... שנה טובה ומתוקה וב"הצלחה לכולנו...:)
תמונה
98.
מאיה 10/7/2006
לא מסכימה!!!
ליונתן!!
אולי יש סניפים שבהם החברה מעורבת מדי, ונורים שם מצהים לא נעימים, אבל יש סניפים שבהם החברה מעורבת, והכל סבבה!!!!
אז לפני שאתה תוקף את בנ"ע,קודם תברר למה אתה מתכוון!!
תמונה
99. באמת זה עזר לי
חסוי 10/10/2006
אני הייתי מאוהבת בבן מהשבט שלי קשות והכתבה עזרה לי להבין שאני אוהבת אותו איך שהוא מתנהג לשבט אבל אני לא מכירה אותו באמת ....
תמונה
100.
לירז 10/11/2006
ממש ממש תודה לך אודליה עזרת לי מאוד
תמונה
101. לאודליה (כותבת המאמר)
יערה 10/15/2006
מאמר ממש יפה, באמת זה נתן לי כיוון קצת אחר בחשיבה אבל יש כמה דברים שלא הבנתי:
הרי היהדות בעצמנה טוענת שאהבה זה משהו שכן נקבע משמיים שהרי מיום שסיים את בריאת העולם הקב"ה מזווג זיווגים וכו´?
ואם אהבה זה משהו שאני מחליטה עליו את בעצם אומרת לי שלכאורה אני מסוגלת להחליט להתאהב בכל אדם שארצה וזה ממש לא הגיוני?
תמונה
102. אודליה אשרייך!!
אניי 10/15/2006
את צדיקה !
באמת שיישבת לי את כל הדילמות שהיו לי בנושא!
תודה אמיתית מעומק הלב!!!
תמונה
103. כן..גם אני
מרב 1/16/2007
אודלי-ממש הפחדת אותי!אני זאת רותי ובני זה אהרון(בלי ה-ה"א)
תמונה
104. אמת!
נתנאל 1/22/2007
אני בן 16, לצערי עברתי את הסרט הזה... ב"ה יצאתי מזה ואני מסכים עם כל מילה!! הלוואי ואני הייתי קורא ת'מאמר הזה בזמן... פשוט חבל לי שלמדתי את כל זה על עצמי... וזה פגע בי... שכוייח גדול...נתנאל
תמונה
105. גמנייי... :-(
שירה 2/5/2007
גמני מאוהבת במישהו כבר חצי שנה, ואני באמת לא יודעת איך אפשר לבחור אחרת אם אני כבר מאוהבתתת????

אשמח לתגובות /תשובות.. יאללה ביי!!
ד.א: את אודליה שיש לה טור ב"עולם קטן"? כי קראתי שם תשובה שלה למישהו שנמצאת במצב התאהבות וכתבה לה שם אותה תשובה בדיוק!!!
בשורות טובות!
שירה :]
תמונה
106. מעניין
נועה 10/16/2006
המאמר בהחלט יכול לעזור, אך כתבת בפסקה מסוימת ש:

"ההתאהבות, היא פתרון מצוין. כן. במקום לחשוב על עצמי, אני אחשוב על מישהו אחר.

במקום להשקיע בעצמי, אני אשקיע בדמיון. זה הרבה יותר כיף, וזה הרבה יותר קל.

אז זה לא שבמודע אני בוחר "לברוח" מעצמי, אלא זה דבר שקורה בלי להבין.

וכן. ההתאהבות היא הרבה פעמים בריחה.

בריחה מעצמי. בריחה מעולמי, בריחה מהקשיים, בריחה מהמציאות."


ואולי בעקבות ההתאהבות, כאשר משכנעים את עצמנו (או שזה באמת...) שהאדם שבו מאוהבים הוא יותר "טוב" מאיתנו? ולכן אולי צריך להשתפר "בשבילו"?
לפעמים דבר כזה יכול לעזור לאדם המאוהב להתחזק בכל מיני דברים.

אז נכון, אהבה יכולה להרוס, יכולה "לבזבז" את כוחות האהבה שבאדם למין השני (מצטערת, אני לא זוכרת איפה ראיתי זה זה. בטח באיזשהוא ספר.), אבל אולי זה יכול לתמרץ את האדם להשתפר ולהתחזק על מנת להיות ראוי לשני?

אשמח אם אוכל לקבל תשובה.
תמונה
107. בקשר לזה שאתה לא מכיר אותו...
נקניקה 10/17/2006
אוקי אז אני גם מאוהבת..

ואני הגעתי למסקנה שאני מכירה אותו..כאילו זה נבנה עם הזמן בהתחלה ממש לא אהבתי את הילד הזה ולאט לאט ההתנהגות שלו הוא כזה נשמה טובה זה רק הגביר את החיבה שלי אליו עד שזהו התאהבתי..!!
וקצת פיספסתי את המועד..פעם אחת יצאתי איתו(לא דייט-לא לבד) והבנתי שכן אני אוהבת אותו בגלל ההתנהגות שלו ואיך שהוא...(הוא לא יודע מה אני מרגישה)

אבל..הוא בקשר עם מישהי אז אני שונאת אותו:(:(
הוא נתן לי להרגיש שאני משהו מיוחד כשאני מדברת איתו..אבל הוא לא מרגיש משהו כלפי והוא לא בקשר איתי..לא באמת אכפת לו ממני..
ואני צריכה לעכל את זה..;\\\\
תמונה
108.
מוטי 10/21/2006
מאמר ממש ממש יפה מאוד ריגשת אותי וואלה את צודקת ובעזרת ה' נזכה כולנו באמת לאהבה אמיתי ואמונה רבה בקב"ה
תמונה
109. שלום לכל המגיבים היקרים!
אודליה- כותבת המאמר 10/23/2006
ראשית אני מעריכה את התגובות הרבות שלכם. את השאלות החשובות, את הבירורים האישיים ואת הפירגונים שלכם על עצם המאמר. נוסף על כך, אני מתנצלת על שלא היה ביכולתי להגיב לכל השאלות.
כעת, מכיוון שאינני יודעת איזה מהשאלות רלוונטיות עדין ואיזה לא, אבקש ממי ששאלתו עדין רלוונטית, לשלוח אלי את השאלה למייל. ובע"ה אשתדל לענות. בשורות טובות והרבה שמחה והצלחה לכולם, אודליה.
תמונה
110. ללא נושא
אביה 10/24/2006
אני שישיסטית ונמצאת במצב של התאהבות(לצערי) כבר שנה ....
ואני רואה אותו לפחות פעם בשבוע אם לא יותר......ואני סה"כ כן יודעת על האופי שלו ועליו- כי אני שומעת אותו מדבר הרבה....(למרות שלא דיברתי איתו מעולם....הוא לא מדבר עם בנות-כנ"ל אני.)
וחברות שלי אומרות לי הרבה שאנחנו מתאימים!!!אפילו המדריכה שלי לשעבר-שאני מחזיקה ממנה....
הוא גדול ממני ב3 שנים..ואני מפחדת שעד שאני אתחיל לצאת הוא ´יחטף´..ומצד שני אני לא רוצה קשר מכשיו....אני יודעת שאני צריכה להאמין שאם זזה אז הקב"ה-כבר יסדר...
אבל זה לא עובד אני לא מפסיקה לחשוב ולהסתכל(כל פעם שעובר)...ואני לפעמים ממש בדכאון!!
אני מפחדת להשבר שאני ישמע שהוא התארס......מה עושים??????
תמונה
111. תודה רבה רבה אודליה!!!
בתאל 10/26/2006
הצלחת לעזור לי במשהו שחשבתי בדיוק כמו רותי בסיפור. גם לי קרה אותו הדבר כשהדרכתי, אבל אני חיפשתי דרך לשכוח מזה( טוב... בערך... את בעצמך אמרת שזה קשה...), עכשיו אני יודעת שיש דרך ומהי, בע"ה אני אשתדל ליישם את העצה.ולסיום,שוב-תודה רבה מקרב לב לך ולכל שאר החברה ב"חברים מקשיבים" שעושים עבודה מעולה בעזרה לכולנו יומיום!!!
תמונה
112. וואוווווווווווווווו
10/26/2006
כל-כך כל-כך כל-כך כל-כך כל-כך כל-כך נכון!!!!!!!!!!!! גדול גדול...
תמונה
113. תגובה ל"גמנייי...:-("
אודליה 2/14/2007
שלום לך. את כותבת שאת מאוהבת כבר חצי שנה, ואני שואלת אותך, מה הכוונה "מאוהבת"..
חושבת עליו? מהרהרת אודותיו? מדמיינת אתכם יחד? כמו שכתבנו, ההתאהבות בדר"כ תלויה בגורם חיצוני, ואינה נובעת מחיבור נפשי, פנימי, מהותי. לכן, אני מאמינה שברגע שתנסי, ובע"ה גם תצליחי, "לשלוט" יותר על המחשבות אודותיו, להקטין את ההרהורים החוזרים ונשנים, תצליחי בע"ה להתגבר על ההתאהבות. ומדוע אני חושבת כך? כי אין כאן חיבור מהותי, אלא חיצוני. ודבר חיצוני, סופו להעלם, אם לא נטעין אותו שוב ושוב... אם לא נהרהר ותרכז בו שוב ושוב..
הרבה הצלחה, אודליה.
תמונה
114. תודה עצומה!!!
עטרה 3/7/2007
הצלחת להסביר לי מה שאני לא הצלחתי להסביר לעצמי, ומה שעוד המון אנשים לא הצליחה להסביר לי!!
תודה עצומה!!! עזרת לי מאוד!!
תמונה
115. תודה!
ענבל 3/12/2007
ממש תודה על המאמר נעזרתי בו בפעולה לחניכות שלי וזה היה ממש מעולה! והתגובות שלהן היו ממש טובות! זה האיר הרבה!! כל הכבוד!!
תמונה
116. ishar coaj anaki
moria 10/31/2006
ani nimzet carega beshlijut be eropa vejipasti peula lejanijot sheli al aava venitcalti baceta anal, veze bidiuk amaamar shejipasnu az toda raba
תמונה
117. תודה רבה רבה!!!
123 11/4/2006
ממש עזרת לי לסדר את זה בראש כמו שצריך!
זה מאמר שפשוט חובה להפיץ אותו!
תמונה
118. הכתבה נכונה!!
מישהי 4/4/2007
זה כל כך נכוןן!!!!!
במקום להתרכז בעבודת ה´ ולחשוב איך ומה לעשות בשביל לקיים את כל המצוות שהתורה מציבה לנו אנחנו חושבים על אותם אנשים שאנחנו מאוהבים בהםם.. זה נורא קשה לי.. אני מאוהבת ואפילו בתפילת 18 אני נזכרת בו ואני פשוט לא רוצה את זה!! אני רוצה לשכוח אותו.. אבל זה פשוט לא עוזר..
תמונה
119. מאמר מדהים ביופיו!!! (ל"ת)
6/11/2007
תמונה
120. בקשר למאמר
.... 5/25/2007
המאמר ממש יפה אבל אני עדיין לא מסכימה עם מה שרשום בו.
לפי דעתי את אהבה לא בוחרים זה רגש ואני לא בוחרת את הרגשות שלי כלפי אנשים אם אני אוהבת מישהו אני לא יכולה לשנות את זה.
תמונה
121. מדהים!!
מוריה:) 7/31/2007
חברים תפנימו..באמת מנסיון אני אומרת..
ובנות אל תפתחו ציפיות
כי צפיות יש רק על הכרית
תמונה
122. אני מסכימה אבל לא. (ל"ת)
מוריה:) 7/31/2007
תמונה
123. אודליה שלום לך.
מוריה:) 7/31/2007
רציתי לכתוב לך ככה אני פעם ראשונה באתר הזה והדפסתי את כל המאמר שלך כדי לפרסם אותו בכיתה שלי ששם הם זקוקות שמישהו יבוא ויפתח להם את העניים..אני בת 15 עוד מעט והייתי רוצה שתיצרי איתי קשר באיימל כי יש לי הרבה לשאול אותך..ולספר לך את הסיפור שלי.אז דברי איתי זה די דחוף וחשוב
מוריה.
תמונה
124. פשוט מדהים (ל"ת)
אלון 8/12/2007
תמונה
125. בס"ד
שירה 8/12/2007
אודליה, אחלה כתבה... זה באמת חיזק אותי והבנתי שמי שקצת חיבבתי (ונראה לי שאני עדיין מחבבת אותו) זה לא אמיתי וכדאי לעזוב את זה עכשיו... תודה רבה לך...
תמונה
126. ללא נושא
אני. 7/4/2007
את לא מבינה כמה עזרת ליי!!!תודה רבהה! ממשש כל הכבוד שתזכי למצוות!!! חבר´ה תפרסמו למי שאפשר אני חושבת שזה יעזור להמון אנשים...
תמונה
127. מאוהבת במדריך
חניכה בת 14 וחצי 10/7/2007
וואו. ממש הופתעתי.
המדריך שלי תמיד אמר לי שהכי טוב אם נפסיק לדבר בכלל כי אז אני פשוט אפסיק לאהוב אותו ואניא שכח אותו... ותמיד חשבתי שזה סתם שטויות ושזה לא יעזור לי. אבל עכשיו אני מבינה שזה קוודא יכול לעבוד!!
למרות שאנחנו לא מדברים (מילה במקרה פה ושם)- כבר חודש (!!!) אני בכל זאת לא מפסיקה לאהוב אותו או לחשוב עליו.
תמונה
128.
יעל 11/6/2007
עזרת לי מאוד אין מילים!
תמונה
129. מסכימה איתך אבל בתכלס....
סתם אחת.. 2/25/2008
מסכימה איתך אבל בתכלס... לנסות לשכוח מישהו שאת אוהבת זה כמו לנסות להיזכר במישהו שאת בכלל לא מכירה!

זה לא פשוט ולא קל.. אני מאמינה שזה יכול לקרות, רק אם את כבר לא בתוך זה. ואני לא חושבת שלציעירים עדיף שלא יהיה חבר או שהם לא מוכנים לקשר עם מישהו\י. זה בדיוק ההפך! חשוב מאוד להתנסות וללמוד מטעויות! להתאהב, להתאכזב, להנות, לצחוק, להתנשק, להיפרד.. כל אלה זה חלק בלתי ניפרד מהתבגרות של בן אדם! ולמה לא להנות מהאהבה הזאת? למה לא להנות מהפרפרים האלה שרצים לך בבטן? רק כי את "קטנה" ולא מתאים קשר עם בן\בת זוג בגיל כזה? מי קבע? מי אמר? ממש לא נכון..בדיוק ההפך!
ובקשר לזה שאת אומרת שבגילאים האלה אי אפשר לקרוא לזה "אהבה" כי זה משהו שנבנה עם השנים על ידי מסירה ונתינה, זה ממש לא נכון! ואם אני אגיד לך שאני בת 17 וכן, אהבתי בחיים שלי.. אמנם פעם אחת.. אבל אני יכולה להבטיח שלך שזה לא היה סתם והרבה יותר מכל אהבה של זוג נשוי בגילאי 30+.
סיכום:
לאהבה אין גיל ולא פשוט לצאת ממנה אחרי שאתה כבר בפנים.

מסכימים איתי?
תמונה
130.
שרהלה 2/25/2008
אני לא מבינה למה את כל הזמן אומרת לדחוק את הקשר?להפסיק את האהבה?ועם זה האחד בשבילי?מה שאני ינתק את הקשר? ואיך אני יודעת עם זה הוא?ואיך אני ממבדילה בין אהבה להתאהבות?
תמונה
131. השם יברך אותך =]
מ' :) 2/25/2008
תודה רבה על המאמר הזה אני מודה לקב"ה ששלחו לי אותו ממש הייתי צריכה לקרוא אותו וזה באמת מחזק אותיוגורם לי לחשוב על דברים בצורה קצת אחרת...
ואולי אהבה היא לא הכל בחיים אבל היא חלק גדול מהם.. ובהחלט מרכזי. גם לי יש משהו שאני מנסה לשכוח אבל לא הולך אז אני מקוו לא להתייאש ולהתגבר על זה בקרוב בע"ה.. שוב תודה בה לך אודליה :)


תמונה
132. המאמר
נתנאל 7/22/2007
אודליה התאהבתי בך..........
תמונה
133. ממש נכון!!קשה ליישום..לונורא..נתגבר בעז"ה (ל"ת)
אביטל 2/5/2008
תמונה
134. אין לכם לאן לברוח..
מיתרי :)(: 2/13/2008
עד כמה זה מפחיד!!!
אבל כל מילה נכונה.. ועד כמה שזה קשה! לע יעזור עד כמה שנברח.. זוהי הדרך הנכונה!!ומי שכבר פה זה כבר אומר שלא טוב לו איפה שהוא.והוא מחפש דברך אחרת אז במקום להגיד נכון לא נכון קל או קשה תנסו לע יזיק..*)
מבטיחה לכםם זה הדבר האמיתייי!!!!
תמונה
135. מאוהבת (ל"ת)
מרים 6/25/2008
תמונה
136.
9/14/2008
יפה ממש!!
ישר כח!!
תמונה
137.
יעל 4/4/2009
מאמר חזק...קצת קשה להפנים אבל לאט לאט זה יחדור....=]
תמונה
138.
6/25/2009
באמת כתבה מחזקת מאוד שעוזרת באמת לחשוב על הנושא הזה מנקודת מבט שונה אמיתית יותר ובע"ה גם להתחזק
תמונה
139. אודליה היקרה!
ליעד 9/4/2009
קודם כל תודה רבה! באמת זה מילא בי הרבה תוכן, הרבה אמת, הרבה יותר רצון להתקדם ולהמשיך לעלות מעלה מעלה.. דבר שני ממש יישר כוח על כל העבודה, ועל ההשקעה..
אני מעריכה מאוד את כל מה שאתם עושים על מנת לעזור לכולם!! פשוט תודה רבה!!
תמונה
140. ימקסיים! :]
ליאת:] 9/29/2009
קודם כל רציתי לומר שהמאמר באמת מדהים ומאוד נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו...אבל אני חושבת שלפעמים גם חברויות בגיל צעיר כן נגמרות בסופו של דבר בחתונה,מה שמראה לנו שלא כל חברות בגיל צעיר היא התאהבות אלא דווקא אהבה אמיתית!אם זאת הייתה התאהבות לא הייתה בסופו של דבר חתונה.[כן,אני מדברת על ההורים שלי אבל אני בטוחה שהם לא היחידים..הם חברים מגיל 14 ונשואים באושר ועשושר ב"ה כבר 18 שנה עם ארבעה ילדים..הם מכירים 26 שנה וחברים 26 שנה ואני כל יום רואה שזה לא נגמר וזאת אכן אהבה!!] לכן אני חושבת שלא כל חברות בגיל צעיר היא התאהבות אלא כן יכול לצאת משהו אם זה אמיתי..תלוי לאן לוקחים את זה..
עוד משו..אני רוצה להגיב ליונתן,אני אישית הייתי ארבע שנים ב"עזרא" ועכשיו אני חניכה בבנ"ע ונכון שבנ"ע זאת תנועה שמוגדרת כ´תנועה מעורבת´ אבל אני חושבת שגם עזרא הם ככה..אולי הם לא מוגדרים ככה ואולי רוב הדברים נפרדים אבל הבנים והבנות שם כן בקשרים וכן מדברים ואני חושבת שהשוני היום בין התנועות הוא נורא קטן ומאוד חבל שזה מה שאתה חושב על ב"נע כי באמת זאת אחת ה-תנועות!!!..

יישר כח לכולכםם(:
תמונה
141. שאלה
אורטל 4/19/2010
וואי זה מה זה חזק באמת!אבל יש לי שאלה: אם אהבה זה בראש שלי, איך אפשר להתאהב בעז"ה במי שיהיה בעלי? מה, גם זה יעבור כי זה בראש שלי ואני יכולה להחליט שפתאום אני כבר לא אוהבת אותו?!
תמונה
142.
6/30/2010
תודה רבה....
תמונה
143. אודליה את עצומה!!!!!!!
7/22/2010
תודה רבה!!!!!!! עזרת לי כל כך!! ואני באמת חשבתי שיש לי בעיה ואני קצת משוגעת.... עכשיו אני מבינה שאני יכולה לעצור את ושבעצם אני בסדר גמור! :) תודה רבה!
תמונה
144. שקרנים כולכם
יונה 7/28/2010
סליחה אבל כולכם פה חנפנים!מאמר לא ייפה בכלל וחברות בגיל הנעורים זה טוב ונחמד וזה עובר או שלא...ואפשר לשמור נגיעה תפסיקו לעשות מהבני נוער פושעים אנחנו לא
תמונה
145. כל מילה ששוה זהב!
עדן 8/19/2010
כל מילה נכונה חויתי,ואני עדיין חווה רגש כזה למשהו וזה קשה מאוד!
וכל מה שאמרה אודליה נכון מאוד!
תודה רבה,אודליה! חיזקת אותי המון!
תמונה
146. מהמם
ניקול 11/4/2010
אני חושבת שהגעת כמעט למה שאנחנו בתור בחורות בחורים מרגישים בתקופות שאיך שכרת להם תקופת התאהבות שזה לא אהבה.... יפה !!! תביאי עוד מאמרים בנושא אני מאוד אשמח !!! מניקול
תמונה
147. תודה
.א. שם בדוי 2/24/2011
וואי ממש עודדת אותי!!! נתת לי יותר כח להמשיך הלאה בראש מורם!! תודה
רבה על הכל=]=]=]
תמונה
148.
תדהר 3/1/2011
וואו!אני במשבר ממש רציני עכשיו כי התאהבתי במישהו שגדול ממני באיזה 5 שנים...(מהסניף כמובן..-ירחם ה´!)וזה פשוט עזר לי!חוץ מחברה ממש ממש טובה שלי(שחוץ מלהגיד שיהיה בסדר לא יכלה להגיד יותר מזה...)אכלתי את עצמי כבר חצי שנה!סוף סוף אני יודעת שהדרך שלי עוד ארוכה אבל יש אור!יש דרך לצאת משם!אודליה תודה רבה רבה שהצלחת להאיר את עיניי!
תמונה
149. ללא נושא
אלמונית 10/10/2011 10:00:00 AM
מאמר ממש יפה .. נתת לי הרבה נקודות למחשבה =)