שאל את הרב

נזם באף מותר או אסור

חדשות כיפה רבני ישיבת הר ברכה 19/01/06 15:53 יט בטבת התשסו

שאלה

חברה שלי עשתה נזם באף ובגלל זה רוצים להשעות אותה מבית הספר בטענה שיש בעיות הלכתיות עם הנזם..באמת יש בעיות הלכתיות עם זה??

תשובה

בס"ד

שלום רב

מבחינה הלכתית אין איסור , אך ודאי שמבחינה חינוכית ורעיונית יש כאן בעיה של היגררות אחר אופנת רחוב המשתנה מעת לעת הכובלת את האדם הנגרר אחריה להסתכלות וחשיבה שיטחית על החיים .

במקום להביא לידי ביטוי את האישיות שלו הוא מתעסק בלחקות אחרים [וכמובן הוא מסביר את זה בכך שהוא רוצה להיות מקורי ושונה , אך בזה הוא נהיה דומה למליונים אחרים המעתיקים את צו האופנה] .

ישנה מערכת יופי רגילה ששנים כבר נוהגים כן ופחות או יותר אינה משתנה כגון עגילים באוזניים שכמובן אין איתה בעיה , ובכלל כל דבר חדש שנולד אנו צריכים לחכות מעט ולראות האם הוא באמת מעיד על משהו חדש ויפה ,או סתם צו אופנה מזדמן.

וצריך לדעת שצו האופנה גם משפיע על החשיבה ומרדד אותה בכל מיני תכנים במציאות . ובעיקר בנושא של בניית משפחה ששם פגיעתו רעה ביותר . והסובלים האמיתיים מכך הם האנשים הנגררים אחר מחשבות אלו . ובוקר אחד הם מתעוררים ומבינים שהם לא חיו את חייהם באמת , אלא העתיקו אותם מכוכבי זמר וקולנוע מזדמנים ולרוב גם שיטחיים . ולפעמים מאוחר מידי ולא ניתן לתקן את המצב.

לכן אדם צריך לשים לב שהוא חי את חייו והוא לא גרורה מזדמנת , וזה מופיע בתחילה בדברים קטנים ואח"כ מתפשט לשאר דברים .

בברכה
יזהר אשור
ישיבת הר ברכה

כתבות נוספות