שאל את הרב

מוכנות לילדים ולהריון

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 22/12/04 14:04 י בטבת התשסה

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני בת 21 ועומדת להנשא בעוד חודשיים וחצי.

אני יודעת שהמצווה לאחר החתונה היא בהבאת ילדים לעולם וחינוכם אבל אני מרגישה שאני ממש עדיין לא מוכנה לזה (גם אחרי שיעברו 9 חודשים של הריון) מה לעשות?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה


ברכה ושלום.

לכל דבר יש את הקצב שלו .ואת זמן הביצוע שלו.כפי שנאמר בקהלת ["לכל זמן ועת לכל חפץ"]
בשלב זה בחייך כדאי לך להיות עסוקה בלבנות את הבית הזוגי שלך ולרקום את הבסיס הנכון לתקשורת זוגית מפני שחיים זוגיים קודמים להולדת ילדים וזה דבר כ"כ חכם!! מפני שהזוג חייב להתרגל אחד לשני וללמוד אחד את השני ולקיים תא משפחתי זוגי,[טרם] הוא מגדיל את מספר הנפשות בבית.

**לאחר שאתם תעברו את חווית החתונה עם כל מה שמסביב ותתרכזו בבנית הבית שלכם הרי שבאופן טבעי וכמעט מושלם ,הבאת נשמה חדשה וצירופה לתא המשפחתי זה דבר שמתבקש מאליו.שנת הנישואין הראשונה יש בה כדי לבנות ביחד את התא הזוגי ולהכינו במשותף להרחבה .ולכן התורה הדגישה את השנה הזו כ[ "נקי יהיה לביתו"] כי זו שנה של בנייה משותפת .

**ואז יגיע השלב של ההריון שהוא שלב לא מיידי בהכרח צריך להתפלל להשם בכדי לזכות לפרי בטן ומה שהשם נותן ועוזר זה ברכה משיים כי הקב"ה לא נותן לאדם ניסיון שהוא לא מסוגל ויכול לעמוד בו .[ואם השם נותן הריון הרי שיהיה לכם את הכוחות לעמוד בזה ולחיות עם זה על הצד היותר טוב והמשובח-מתוך שמחה פנימית ושלמות אמיתית ,שזה הדבר הנכון והייעוד האמיתי שצריך לעשות כי השם ברא את בני אדם בכדי ליישב את העולם וליצור ולבנות כנאמר "לא תוהו בראה- לשבת יצרה"] וגם אז השם ברא את זה כ"כ חכם שיש 9 חדשים להסתגל מבחינה פסיכולוגית נפשית ולהתכונן והתהליך הזה הוא איטי וכל חודש מחדשי ההריון הוא הכנה של קשר עמוק של האמא עם פרי ביטנה.

**הליך הלידה זו חוויה בפני עצמה -ותשאלי כל אישה והיא תגיד לך שהיא פגשה את הקב"ה בלידה. זו חוויה עצומה שאי אפשר לתאר ובודאי לא אני...

**לאחר הלידה התינוק גדל לאט והוא ישן רוב שעות היום וקצב ההתפתחות שלו מותאם גם לקצב ההתאוששות מהלידה עצמה .
וכך ההורים הולכים ונבנים יחד עם התינוק שלהם וגדלים יחד איתו (ממש כך- ישנים כשהוא ישן וערים כשהוא ער ...).

לכן עצתי אלייך בשלב זה של חייך להתרכז בבנית הבית והקשר הזוגי ותתפללי להשם שהכל יהיה בסדר.ושהכל יתקדם לפי הקצב שצריך להיות .

הרבה מזל טוב,


עוזיאל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות