שאל את הרב

הרב יובל שרלו

חדשות כיפה הרב שי פירון 16/08/04 18:48 כט באב התשסד

שאלה

חיפשתי רב, מבין כל הרבנים כדי לחשוב את מי לשאול את השאלה הזאת, ולא יודע למה, אבל החלטתי לשאול את הרב.

אני בחור שבה מבית דתי, אבל לא שומר על אורח חיים דתי (בן 17).

איבדתי אמון בהמון רבנים שהיו על הדרך, שזילזלו בי או שלא ענו תשובות מספקות.

בכל מקרה, יש רב אחד, שמבחינה מסויימת הוא הרב שלי, אני לא יודע למה, אבל תמיד נמשכתי אל הרב הזה, אולי כי כולם כל כך מתנגדים אליו, מדובר ברב יובל שרלו, בעיתון "הצופה" תקפו אותו, רבנים "גדולים" ו"נחשבים" תקפו אותו.

ולשאלה עצמה, למה כולם תוקפים אותו? במה הוא חוטא? למה מזלזלים בו ומגנים אותו?

אני אשמח לתשובה אמיתית וכנה,

שמעון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום לך.

ראשית, אני מרגיש מבוכה גדולה כיוון שאני מניח שאתה יודע את קרבתי לרב שרלו. היה נכון שתשאל אדם אחר, שיראה בעיני הרבים כאובייקטיבי.
שנית, צר לי על המשבר אותו אתה מבטא והייתי שמח אילו לא היית תולה את אמונתך בה' בתקלות כאלה ואחרות אותן ראו עינך. זה לא נכון לנהל שיח עם רבש"ע דרך מחדלים - אם יש כאלה - של מאמיניו.
ובכלל - למה לך להכנס לכל המחלוקות הללו. בתום לב אומר לך שחלק מהן אינני מבין והלוואי הייתי מבין. אני מניח שהייתי עושה כל שביכולתי כדי ליישבן אבל באמת אינני מבין את כל חלקיה של המחלוקת.

שלישית, בכל דור יש מי שמבאר את התורה במבט חדש מתוך הבנה שהדור זוקק ביאר חדש, מבט חדש על הדור. אין לי ספר שמבט זה מחייב התבוננות מעמיקה על המתרחש בצומת המפגש שבין התורה והחיים. התבוננות חדשה זו עלולה ליצור תהיות, כעסים ומחלוקות. כל גדולי הדורות ופורצי הדרך חוללו מהומה גדולה עקב התבוננותם החדשה על המציאות הרוחנית.
הזמן היה המדד המשמעותי לבחינת הדרך. בחלוף השנים התבהרה המציאות. בחלוף הזמנים התבאר מה היה נכון לעשות.

אין לי כלים לשפוט מה יאמר העתיד. יש לי סברא אמונית כתוצאה מבחינת המציאות כפי הבנתי הדלה. בחירת רב אינה בחירה טכנית אלא מהותית. יש ביטוי עמוק לתפיסת עולמך ועליך לבחור מי שאתה חש כלפיו אמון גדול. מי שמקרב אותך לאבינו שבשמיים. מי שמאהיב שם שמיים בעיניך. מי שגורם לך לרצות להתקרב לקב"ה.

דבריו של הרב שרלו - בסגנון ובתוכן - מהוים חידוש בעולם התורה. יש בהם עוצמה עומק ורוחב והוא מגלה פנים חדשות בתורה, מתוך תורה, ועל פי דרכה של תורה.
מחויבותו של הרב שרלו להלכה ולחמיה היא שלמה בתכלית ואין בדבריו אלא ביטוי חשוב במסגרת שבעים פניה של התורה.

לעניות דעתי, הרב שרלו משלם מחיר רב בשל רצונו לדאוג לך ולשכמותך. מתוך אחריות לכלל ישראל מפרסם הרב שרלו את דבריו ברבים וכך נוצרות מחלוקות אלה.

המתנגדים חלקו על החסידים, הרב שך - על אנשי חב"ד, כמו גם על הרב עובדיה, אנשי נטורי קרתא - על העולם החרדי, ועוד ועוד.
תמיד, מסתבר שכל אחד בירר נקודה מסויימת, חידד אותה, ותרם את תרומתו לעולם הנצח.

צא מהמחלוקת. הנח לחולקים לחלוק. קנה תורה וחכמה ממי שאתה חש קרבה, והכל יבוא על מקומו בשלום.

ועוד הערה - דע לך, יקירי, שמי שמזלזלים בו, מתעלמים ממנו. רק מי שזוכה לכבוד והכרה עקב גדלותו והשפעתו , זוכה להתייחסות מקיפה!

ביקר,

שי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות