שאל את הרב

גוש קטיף

חדשות כיפה הרב שי פירון 27/07/04 13:12 ט באב התשסד

שאלה

ב"ה

לרב שי פירון, שלום רב.

אני נערה בת 14 שגרה באחד היישובים ביש"ע (לא בגוש קטיף) אבל ממש מציק לי כל מה שקורה עכשיו עם הגוש. אני מגיעה לכל ההפגנות עוזרת בחלוקת פליירים וסטקרים אבל בכל זאת.. אני לא מבינה איך תושבי הגוש יכולים להיות כ"כ בטוחים שלא יקרה דבר? הרי זה גם מה שאמרו בפינויי ימית "זה לא יקרה" אבל בסוף זה קרה!!! אולי ריבונו של עולם רוצה שזה יקרה? אולי הפינוי אמור להיות חלק מחבלי משיח???

הרי כל העצומות, כל ההפגנות וכל מה שעשינו לא הועיל דבר!!! שרון איתן בדעתו והוא לא מוכן לזוז ימין ושמאל (טוב לשמאל הוא מוכן לזוז..)

מה אאומרת ההלכה?

אני מסתובבת עם דיכאון תמידי, ולא בגלל כל האנשים שאני מכירה... אני פשוט לא מבינה איך אפשר להעלות על הדעת למסור חבל ארץ יפה זה? עם מפעל התיישבותי של שלושים שנה? גנים, בתי ספר , ישיבות מכינות ועוד???

איך זה יכול לקרות?

אשמח אם תעזור לי.

תודה וכל טוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה



שלומות


התרגשתי למקרא דברייך.

אכן, איך אפשר?! היעלה על הדעת שישובים אלה יעקרו?!


לכן, עלינו לעשות כל שביכולתנו למנוע עקירתם של הישובים.
נפציץ את האומה באהה. אהבת חינם. ח"ו, לא בהרמת ידיים, לא באלימות מילולית. חלילה, לא בנאצות לחיילי צה"ל ואפילו לא לקובעי המדיניות. הם טועים טעות חמורה ונוראית אבל הם פטריוטים והם אוהבים את הארץ. יש בהם תמימות כאילו יביאו לום על ישראל. אנו מחוייבים להבסיר ולבאר. לעשות הכל להראת שאנו שלמים באהבת הארץ אך לא פחות מכך - באהבת העם.
המאבק שלנו ארוך. יש חולשה רוחנית גדולה. יתכן וגם לנו יש מידה מסויימת ש לאשמה בה. לאהשפענו מספיק. התנחלנו בגבעות על חשבון ההתנחלות בלבבות. התרחקנו מריכוזי ההשפעה. לא קבלנו למוסדות שלנו מי לא דומה לנו. עכשיו - אנו מתלוננים שהעם לא אתנו. לא פשוט!

ה' הטוב מנהיג את עולמו. הרבה נסתר ומעט נגלה. אנו משוכנעים שעלינו לעשות כל שביכולנו אך להותיר בידיו את ההכרעה. ומה שיהיה - נקבל באהבה והבנה. וננסה להבין היכן טעינו ומה רוצים לומר לנו והיכן הצלחנו ואיך ממשיכים מכאן קדימה.

בסופו של תהליך תבוא גאולה. אני מאמין בנו שנזכה לראותה, לממשה. צריכים אמונה גדולה ואהבה עמוקה. נחישות וסבלנות.

ובעז"ה - הכל יעלה לטובה.


ביקר,


שי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות