שאל את הרב

יוטיוב

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 30/04/17 07:35 ד באייר התשעז

שאלה

בס"ד

מאז שאני זוכרת את עצמי אני ילדה שמשתפת ומתעדת כמעט הכל. אם לא הכל .. אז זה החלק הראשון של השאלה , האם זה בסדר? זאת אומרת, בעבר היה לי פייסבוק והייתי רושמת ומעלה לפות 10 פרסומים ביום אבל כבר מחקתי את הפייסבוק והיום אני פשוט משתפת דברים שקורים לי ברשת חברתית אחרת ואת הדברים הפרטיים יותר עם החברה הכי טובה שלי וגם ביומן שלי כי אין, אני פשוט לא יכולה מבלי לתעד.

החלק השני של השאלה הוא שבשנים האחרונות התפתחה תעשיית היוטיוב ורציתי לשאול האם מותר לי לפתוח "ערוץ" שבו אצלם סרטונים של עצמי אשתף דברים למשל דברים שלמדתי או תובנות מהחיים שהגעתי אליהן או סרטונים בהם אדגים כיצד ליצור דברים של "עשה זאת בעצמך" כאלה , או טיפים למטבח שאבא לימד אותי וכו´ .. אני מתלבשת צנוע והאמת שאחת הסיבות שאני רוצה לעשות את זה הם כדי דווקא לקרב אנשים אל הדת, זאת אומרת, כבר יצא לי שכמה חברות אמרו שהן התחזקו בגלל התמונות שאני מעלה לאותה רשת חברתית שאני משתמשת היום, אני פשוט רוצה להראות לעולם שלא רק שהיהדות לא מונעת מימנך את ההנאה בחיים אלא היא מכפילה אותה כי אז ההנאות הן איכותיות יותר.

אז בעיקרון כבר 4 שנים בערך שאני רוצה לפתוח ערוץ אבל לא עשיתי את זה בעקבות פרפקטציוניזם , ובשנה האחרונה התחזקתי די הרבה אז זה הוסיף לי התלטויות של האם זה מותר בכלל, האם אין בעיה הלכתית עם זה .. כי אם יש אז כמובן שאמנע מעצמי לעשות זאת. מה דעתך?

תשובה

שלום

הלכתית מותר, אמונית מותר, אם נשמרים גדרי הצניעות.

אולם נפשית נשמע שהדבר נובע ממקום פחות מואר ונקי כרגע, ולכן כדאי שתשוחחי על הצורך שלך לשתף אחרים בכל דבר עם אשה חכמה בחכמת הנפש ותשמעי לעצותיה.

כל טוב

כתבות נוספות