שאל את הרב

העולם החרדי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 13/04/17 12:18 יז בניסן התשעז

שאלה

שלום, כבוד הרב,

אישתי ואני חילוניים מסורתיים, ולאחרונה אנו מוצאים עצמנו מהרהרים על צביוננו הלא-ממש-דתי. התייעצנו ואנחנו מעוניינים להיכנס לחדרי החרדים של העולם החרדי. אני קם בבוקר, ומרגיש רצון לשאת תפילה לה´ אלוקים היחיד הגדול מכל. גם עכשיו, כשחג הפסח באוויר, אני מרגיש עצמי מלא באופוריה כי אני יודע שאלוקים פסח על עמי ושאני נצר לשושלת קדושה ולעם סגולה. לכן, אני רוצה להפוך לחרדי ולקיים ברית נצחית בין אלוקים לביני.

לפני שאני נכנס לעולם החרדי, מתייעץ אני איתך. אני מרגיש שלכאן אני שייך, אבל אני חייב לחקור לעומק את הנושא לפני שאני צולל לתוך נפלאות גן העדן החרדי.

מסיבה זו, אני רוצה לדעת: מהם מנהגים ייחודיים (ואולי, מוזרים, לדברי חילונים) שהמגזר החרדי מבצע?

תודה מראש. תבורך. בעזרת השם.

תשובה

שלום ומועדים לשמחה.

ראשית, זה מרגש ומשמח ביותר לקרוא על הרצון המשותף שלכם להתקדם ולהתעלות בהתקרבותכם לבורא עולם ולתורתו. יהי רצון שתזכו לעלות מעלה מעלה.

לשאלתך - העולם החרדי, כמו עולמם של כל שומרי התורה והמצוות, הוא רחב ועצום, וכולל את כל פרטי החיים, מכיון שעניינה המיוחד של תורת חיים של ישראל, הוא בכך, שזהו אור גדול שירד משמי מרומים אלינו, והוא מקיף וכולל באופן כזה, שאין פינה נידחה ממנו, וממילא התורה מכוונת את האדם מישראל בכל פרט מפרטי חייו, כיצד יש להתנהג בו, ומה הדרך באותו תחום להתקרב לה´.

על זה אמרו חכמינו זיכרונם לברכה, שהפסוק מספר משלי - ´בכל דרכיך דעהו´ הוא פרשה קטנה, שגופי תורה תלויים בו. כי המשמעות שלו היא שבכל זמן, בכל מקום ובכל תחום ניתן לעבוד את ה´.

הדבר זה כולל את העולם העסקי והכלכלי, את עולם המזון והאכילה, את הקשר האינטימי של איש ואישה ואפילו את הזמנים שבהם האדם מתפנה מהפסולת שבגופו, וכל תחום אחר בחיים.

בפועל, עצתי לכם היא למצוא רב או משפחה שומרת תורה באזור מגוריכם, ודרכם להכיר באופן הדרגתי את חיי התורה והמצוות.

אם צריך עוד סיוע ועזרה, בשמחה רבה

כל טוב

כתבות נוספות