שאל את הרב

גיור

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 29/03/17 18:39 ב בניסן התשעז

שאלה

שאלה אם אני מסיים תהליך גיור נשאר לי רק בית הדין לימידים סיימתי אני יכול להתחתן ברבנות אצל רב לפני כי אישתי בהריוו

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

גיור לא מסתיים אלא בהטפת דם ברית (למי שעשה מילה), טבילה במקוה בפני ג´ ובקבלת מצוות. הלימודים עצמם אינם במקום בית דין וטבילה, אלה הם מכשירים את האדם לבוא לפני בית דין. אבל בודאי שאפילו אם סיימת את הלימודים ואתה מקיים מצוות בכל אופן גדר יהודי על פי דין התורה הוא רק בסיום המהלך דלעיל. על כן לא נראה שאתה יכול להתחתן כדת משה וישראל כעת. גם עשיית נישואין אזרחיים כעת יש בכך התרסה כנגד ההלכה, דבר שיכול להביא לידי עכוב בתהליך הגיור, כאשר תעלה השאלה היתכן שאדם שרוצה להתגייר ולמד תורה ומצוות ומחכה לגיור יעשה דבר שלא כהלכה (למרות שאינך מוגדר עדיין כיהודי ואינך חייב במצוות, אבל בודאי שגר בתהליך ראוי שיקיים את המצוות), האם עשיית נשואין אזרחיים בשלב זה איננה כהכרזה נגד קיום מצוות התורה?!

על כן נראה שאם תוכל לעמוד בפני ב"ד ולטבול עד הלידה - טוב. ואם לא כדאי לחכות לאחר הלידה ולעשות אז את הנישואין כדת משה וישראל. הילד הוא יהודי ממילא מכיוון שאמו יהודיה, אלא שאת הברכות יברך המוהל או מישהו אחר.

אני בטוח ברצונך להצטרף לעם ישראל על הדרך הטובה והראויה על פי ההלכה היהודית, ועם ישראל ישמח שתבוא לתוכו כהלכה ובשמחה רבה.

חג כשר ושמח

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות