שאל את הרב

הדרכה בפנימייה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/03/17 17:29 כט באדר התשעז

שאלה

שלום הרב ותודה רבה על המענה בתשובות.

רציתי לשאול האם יש בעיה בלהדריך בנים בכפר נוער/פנימיות (דתיות כמובן)? האם לא עדיף שבחורה דוסית ששומרת צניעות ואת שאר המצוות תדריך גם בנים? אני מבינה את המורכבות שבדבר, אבל הרבה בחורים שלמדו בישיבות לא מוכנים להדריך במסגרות ה"נוער בסיכון", וכמו כן גם בחורות שלמדו במדרשה. הנערים משוועים לדמות אימהית, לא עדיף שמה שהם יראו ויכירו זה מדריכה דוסית בוגרת מדרשה ועל הדרך גם תחנך אותם בהתנהגותה ולא בחורות שאינן שומרות על צניעותן ונוגעות בהן ומונעות גם את התקדמותם של הנערים?

תודה על התשובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

הבה נקרא ביחד את השאלה שלך.

נקודת המוצא הצודקת שלך היא שהדרכה זו חשובה, וגם חיונית מאוד מאוד.

גם את מסכימה כי הטוב ביותר הוא שבנים ידריכו בנים. אמנם בנים אינם ״דמות אימהית״, אולם בשקלול של כל המרכיבים האחרים עדיף שבנים ידריכו בנים.

ועל כן, אם אפשר שכך יהיה - זה מה שצריך להיות.

בהנחה שלא ניתן למצוא בנים כאלה (אני בספק), אז ורק אז נראה כי השיקולים שלך הם בהחלט טובים ונכונים, ועדיף שתדריך בפנימייה בחורה אוהבת שמיים ושומרת על קדושה וצניעות, שמהווה לגביהם גם מודל למה שצריך להיות.

אי אפשר לומר שאין בכך בעיה. ברם, ניתן לומר כי למרות שזה לא פשוט - אנו עושים גם דברים לא פשוטים כאשר הם חיוניים, וזאת כאשר הנוגעת בדבר עושה כל מאמץ רוחני כדי שהמהלך יהיה מהלך של התעלות ולא של קריסה.

כל טוב ויישר כוח

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות