שאל את הרב

לפני נישואים

חדשות כיפה הרב אבירם חריב 09/04/17 23:01 יג בניסן התשעז

שאלה

שלום הרב . אני יוצא עם בחורה כארבעה חודשים ולפני שבועיים בה התארסנו ועוד כחודשיים החתונה. אני מאוד אוהב אותה והיא אותי ואני מרגיש שיש לנו חיבור מדהים .לעולם לא התעסקנו בעבר של כל אחד מאיתנו אך לפני שבוע דיברנו על זה ושמעתי דברים ממנה שגרמו לי להרגשה מאוד מאוד לא נעימה בעיניינים שבינו לבינה ... אני אוהב אותה מאוד והיא אותי ויש בינינו חיבור מדהים אך מאז ששמעתי דברים אלו אני מרגיש נורא ולא יודע מה לעשות . אני כל חיי הקפדתי יתרה על נושא זה ואני מרגיש שעכשיו זה מתפוצץ לי בפנים.אני רוצה להאמין בתשובה ושיש תיקון להכל אך קשה לי לצאת מהמחשבות על עברה .... אני ממש רוצה להתחתן עם מי שהיא בהווה אך לא מפסיק להרהר בעבר וקשה לי לצאת מהמחשבות על זה...כל החתונה כבר מוכנה והכל סגור אבל השיחה הזאת בינינו הפכה לי את הבטן. אני הכי רוצה להתנתק מזה ולהתחתן איתה כי היא באמת בחורה טובה אך לא מצליח לצאת ממחשבות על העבר ועל זה שאני כל חיי שמרתי ולמה עכשיו זה נפל עליי. אשמח מאוד לעצה גם בנוגע למקום של העבר בחיים האמוניים וגם איך לחזור למחשבות על כמה שאני אוהב אותה ולהפסיק לחשוב על זה. תודה רבה רבה

תשובה

שלום רב,

ראשית שיהיה בשעה טובה.

עבודת ה´ של כל אחד מבני הזוג היא שלו פרטית ולא של בן זוגו, כמו כן הצניעות של האישה (גם לאחר נישואיה) . נכון שישנו קשר גם לדעתו ולכבודו של בן הזוג אך בסוף ההחלטה היא אישית. במקרה שאתה מתאר האישה חזרה בתשובה , אהובה וחביבה בפני המקום ברוך הוא.

לכל אחד יש את ההתמודדויות שלו , את ההצלחות ואת הנפילות. ואני בטוח שגם לך יש דברים שלה יש קושי אתם אבל מגיעים לדרך האמצע על ידי הבנה של מה חשוב יותר .

התשובה קדמה לעולם , ואם הקב"ה מקבל אותנו בתשובה גם מהמקומות הכי עמוקים כך אנו בני האדם צריכים לקבל בתשובה אחד את השני .

במהלך החיים אנשים מתבגרים ומשתנים , מגיעים לתובנות שלא היו להם לפני כן , ולכן היא מה שהיא עכשיו ועם זה אתה בחרת לחיות ולהקים משפחה בישראל. והלוא כבר נאמר " הנה אשתך קח ולך " , ולכן, אני מציע שתחשוב על העתיד ובניית הקשר הזוגי ולא בעבירות של בת הזוג שנעשו בעבר ואינם. תתמקד בזה והקב"ה ישרה ביניכם אהבה אחווה שלום ורעות .

מזל טוב !

כתבות נוספות