שאל את הרב

תיקון עברות כרת

חדשות כיפה הרב יוגב כהן 23/03/17 22:55 כה באדר התשעז

שאלה

שלום וברכה הרב

אני מגדיר את עצמי יהודי בלב מאשר חיצונית על ידי סיממנים חיצוניים ״ רחמנא ליבא בעיי״ .אני לא מנסה לחזור בתשובה מפחד שכן ראיתי את המוות יותר מפעם אחת בחיים ...אני מנסה לחזור מאהבה ומדבר עם אבא יום יום בלי להשתמש במתווכים למיניהם . עברתי את כול העברות בעולם ביניהם ואת חטאיי אני מזכיר היום : נשים נכריות ונשואות .עברתי תיקונים אבל עדיין שבט ה׳ לא פסח עליי וחוץ ממכות גופניות קיבלתי גם יסוריי נפש וטופלתי בתרופות פסיכיאטריות כמה שנים .אבל אני מודה שה׳ איתי יד ביד .כי אנשים רמזו לי שמישהו אחר כבר היה שולח יד בנפשו .אבל כגודל הייסורים כך קיבלתי מאבא שלי הקב״ה כוחות נפש אדירים .לכ שאלתי היא כי אני רווק .האם מותר לי להתפלל לקב״ה שיקח את נשמתי בשינה ? כשאני אומר שמע ישראל לפני השינה ? הרי הגוף שלי מטונף מעברות ולכן הנשמה פצועה ,ולמה לי לחיות ככה 70 שנה ואם בגבורות 80 ?הרי לא יחיה גבר לא יראה מוות ועדיף למות זכאי מאשר חייב ,ובמילא בתורתנו הקדושה כתוב שהתחייבתי כרת יותר מפעם אחת .אז איזה תיקון כבר יעזור חוץ ממיתה ? ואני ירא את הקב״ה יותר מכול דבר ויודע שהוא עילת העילות וסיבת הסיבות ואין אביחי וכול שנייה שאני חי זה רק בהחלטתו .על כול נשימה ונשימה אני מודה כשהתודעה שלי נזכרת בכך ,לכן שאלתי למה לי להתחתן ולהביא ילדים לעולם אט להיות בן זוג לאישה כאשר אני לא בריא נפשית ופיזית ?הרי גבר זה לא רק גבר מבחינת איברים .לכן אשמח אם הרב יפסוק לי להלכה מה לעשות ,עם ישראל או בכוכבים או בעפר .אם בכוכבים בכוכבים ואם בעפר אני מעדיף למות ולא לחטוא לאבא שוב .היצר מאש ואני בשר וגם והקרב הזה לא נגמר לרגע .ושום רופא בשר ודם או פסיכיאטר לא נתן לי מרפא לא לנפש ולא לגוף .מה עליי לעשות ? אני רוצה לחיות בעולם הזה ובעולם הבא ובינתיים אני מקפח את שניהם.

תשובה

שלום

אני יכול להרגיש את העצב הרב דרך המילים שכתבת, וברצוני לחזק אותך במספר עניינים.

1. ישנה מחלוקת בגמרא מי גדול ממי צדיק גמור או בעל תשובה, ונפסק ברמב"ם שבעל תשובה יותר גדול! למרות שהיינו חושבים אחרת. מסבירים זאת, שלבעל תשובה יש יתרון בכך שהוא התמודד ונפל אך הצליח לקום!! לא חכמה להיות צדיק גמור, כי מסתבר שהאדם הזה לא כ"כ אנושי אלא סוג של מלאך, כי אחרת הוא לא היה צדיק גמור.

בעולם הזה, אומר שלמה המלך "שבע יפול צדיק- וקם". הצדיק נופל אך יודע לקום. העובדה שאתה בתהליך של התקרבות למסורת ישראל מלמדת כי יש בך כוחות גדולים. ההתמודדות לעולם לא תיגמר, והמאבק הוא יום יומי. אך את הצעד הגדול עשית.

2. הקב"ה בעצמו אומר כי הוא לא רוצה במות הרשע אלא בחזרתו בתשובה בכדי שיחיה, וכך נאמר ביחזקאל:"אֱמֹר אֲלֵיהֶם חַי אָנִי נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה אִם אֶחְפֹּץ בְּמוֹת הָרָשָׁע כִּי אִם בְּשׁוּב רָשָׁע מִדַּרְכּוֹ וְחָיָה שׁוּבוּ שׁוּבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים וְלָמָּה תָמוּתוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל".

3. התיקון הכי טוב על מה שנעשה בעבר הוא להרבות טוב! להקים משפחה טובה, תורנית שמחה.

תחשוב כמה טוב משפחתך שתקים בעזרת ה´ תוכל לתת לעולם!

תדמיין כמה חסד תוכל להעניק לאשתך!

תחשוב כמה מעשים טובים תוכל לעשות עם משפחתך!

תדמיין את ילדיך חוזרים ומלמדים אותך את דברי התורה שהם למדו! תחשוב כמה חינוך טוב אתה כאבא שהתנסה בהרבה דברים תוכל להעניק להם למען ילכו בדרך הטובה!

עכשיו תכפיל את הצאצאים לאורך הדורות - ותבין את גדול החשיבות.

הייאוש הוא אבי אבות הטומאה! וזהו המכשול הגדול ביותר של האדם בעולם. וצריך להתחזק באמונה כי כל זמן שהאדם חי - הקב"ה מאמין בו.

אל לנו להתעסק עם חשבונות שמיים, ואף חזקיה המלך שהיה צדיק נענש בתחילה כי לא רצה להתחתן כי ראה ברוחו שיוולד לו ילד רשע, וביטל מצווה מפורשת בתורה של ´פרו ורבו´.

מציע לך להרבות בתפילות ובתחנונים לרבש"ע, ומקובלנו כי שערי דמעה לא ננעלו. הקב"ה מרחם עינו כפי שמרחם אב על בנים, ויש לנו את האפשרות לפנות אליו בשיחה ישירה ופתוחה.

הרבה הצלחה, ותבשר לנו בשורות טובות.

יוגב כהן

הר ברכה

כתבות נוספות