שאל את הרב

בקשות מהשם

חדשות כיפה משיבת נפש - רבניות בית הלל 09/04/17 13:22 יג בניסן התשעז

שאלה

שלום רב, בשנתיים האחרונות איבדתי המון אנשים שלקחו חלק מאוד משמעותי בחיים שלי כל מיני דברים גרמו לכך שניתקתי עם כולם קשר כמעט לחלוטין אפילו ברמה של שלום וכל בן אדם שהתקרבתי אליו בדרך כלשהי ניתקנו קשר בלי סיבה זה גרם לי "לאכול את עצמי" ולעלות שאלות של למה זה קורה?

אני מבקשת המון מהשם שיכניס לי אנשים חדשים לחיים ושהחיים שלי יראו קצת אחרת, אני מאוד מאמינה בזה שהכל לטובה וכל מה שצריך יקרה אבל כבר המון זמן שאני מבקשת מהשם את זה ועוד דברים ולא מרגישה שמשהו כל כך משתנה , אני מרגישה שהקדוש ברוך הוא לא שומע אותי למרות שבמודע אני יודעת שכן... אבל אם הוא שומע מדוע אני לא מקבלת את זה כל כך הרבה זמן?

אשמח שתענו , תודה ושבוע טוב בשורות טובות

תשובה

התשובה ניתנה על ידי הרבנית ג´ני רוזנפלד, מנהיגה רוחנית באפרת

צר לשמוע שהמצב בחייך הוא כמו שאת מתארת. לא קל בכלל להתמודד עם תחלופה כזו באנשים הכי משמעותיים בחייך. זה מצב שהוא פוגע וגם כואב. את שואלת את עצמך ואת ה´ מה לעשות, מהו השורש של תסריט זה שחוזר וקורה, והיכן נמצא התיקון.

לתפילה יש מקום מאוד משמעותי בחיים, אבל היא חלק ממהלך שלם שסופו בעשייה.

מיד לפני קריאת ים סוף יש רגע שבו הקב"ה מלמד דבר זה למשה: "וַיֹּ֤אמֶר יְקֹוָק֙ אֶל־מֹשֶׁ֔ה מַה־תִּצְעַ֖ק אֵלָ֑י דַּבֵּ֥ר אֶל־בְּנֵי־יִשְׂרָאֵ֖ל וְיִסָּֽעוּ" (שמות יד, טו) – השם אומר למשה שזה לא הזמן להתפלל אלא לעשות. יש זמן שהתפילה מתאימה לסיטואציה, אבל יש זמנים שיותר מתאים העשייה.

לכולנו כמו למשה חשוב לפעול כך, להתפלל ולעשות. ומה היא העשייה שלך?

מה שקורה סביבך לא קורה סתם, יש סיבה שזה קורה, האם יש דברים בך ובהתנהגות שלך וברגשות שלך שיכולים להוות סיבה לאנשים להתקרב אלייך ואז להתרחק באופן מוחלט? קשה לשאול את השאלה הזו, ועוד יותר קשה לענות עליה. לפעמים קשה לנו לדעת דברים על עצמנו לבד ואנחנו יכולים להעזר באנשים הכי קרובים אלינו. אולי יש לך חברה שמתאים שתפתח איתה את הנושא הזה? או קרובת משפחה? אולי דווקא בגלל שקשה לך עם מי שקרוב אליך עדיף לפנות למישהי מקצועית, ייתכן גם שתהליך כזה יהיה לך יותר יעיל עם סיוע מקצועי.

כתובת שעשויה להתאים לקבלת ייעוץ:

הוא המרכז לייעוץ לאישה בירושלים וברמת גן שניתן לקבל בו עזרה מקצועית ע״י נשים במחיר מסובסד. http://ccw.org.il/

כמו כן רופא/ת המשפחה שלך גם יוכל להפנות אותך דרך קופת חולים לעזרה מקצועית.

מקווה שתמצאי את הכוחות לעבור לצד התפילה לעשייה, ושתצליחי לברר לעצמך מה עליך לעשות, ושתמצאי ליווי מתאים מול הקושי. שתזכי בחג הגאולה הלאומית להרגיש גם את הגאולה הפרטית שבאה מתוך בירור פנימי, ושתזכי לדעת באמת למה את זקוקה, ולהתפלל עליו.

בברכת פסח כשר ושמח,

ג´ני רוזנפלד

כתבות נוספות