שאל את הרב

בינו לבינה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/03/17 17:10 ד באדר התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב,

ברצוני לשאול שאלה עבור חברתי. חברה זו מגדירה עצמה כלא דתיה אך יחד עם זאת מאמינה בבורא עולם וביקשה ממני לשאול את השאלה שלהלן:

לפני כשנתיים, הכירה חברתי איש בן 40 , נשוי עם ילדים. עם הזמן החל להתהדק הקשר ביניהם, שכלל שיחות, מפגשים ואף קשר פיזי. באותה תקופה ידעה חברתי שהקשר בעייתי ולא ראוי אך התקשתה להיפרד ולנתק את הקשר. (יש לציין שקשר מסוג זה אירע לה כבר בעבר ומדובר בנקודה רגישה).

עם הזמן, לאחר שנה של קשר אינטנסיבי החליטה שהיא חותכת את הקשר וכך היה.

לפני כשבוע, פנתה אליי חברתי זו, ואמרה לי שבזמן האחרון היא חשה חרטה עצומה על שארע. היא מסתכלת על משפחות עם ילדים קטנים וכן על אמהות ומבינה את המחיר הכבד שגבה הקשר הנ"ל. בנוסף, שאלה אותי כיצד ביכולתה לתקן את מה שעשתה "ולכפר" על כך? הדבר מדיר שינה מעיניה והיא רוצה לעשות את כל מה שאפשר כדי לתקן.

תודה רבה!

אורין.

תשובה

שלום וברכה

קשר עם אדם נשוי הוא לא טוב.
הוא לא טוב מסיבות שונות ומגוונות, שמצרפות הן את הבעייתיות הקשה בכלל של קשר של בחורה עם אדם במערכת שאינה מערכת נישואין, אבל לא פחות חמור מזה הוא הפגיעה הקשה של קשר זה במשפחתו של אותו אדם ובברית הקודש שכרת עם אשתו.
מאוד חשוב אפוא להיגמל מכל הכיוון הזה.
את הצעד הראשון חברתך עשתה. העובדה שהיא מבינה את המחיר הכבד שדבר כזה גובה – הוא צעד חיוני, כי יש בו כדי להביא להחלטה החשובה ביותר, שפניה לעתיד, ושמערכת כזו של קשרים לא תתפתח אף פעם.
זהו הצעד הראשון. לאחר שתתייצב בו אפשר לשוב ולבחון מה אפשר לעשות כדי לתקן את העבר. בדרך כלל, התיקון הטוב ביותר של העבר הוא הפיכתו למנוע צמיחה, ואם היא כתיקון תקים בית נאמן בישראל – יהיה זה התיקון הגדול ביותר.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות