שאל את הרב

בית ספר פלורליסטי דתי חילוני באפרת

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 26/02/17 23:50 ל בשבט התשעז

שאלה

שלום הרב

רצינו לשמוע את דעתך בנושא בית הספר המעורב דתיים-חילוניים שמתכננים לפתוח באפרת בשכונת התמר, מרשת החינוך הפלורליסטית מיתרים, שעוסקת בשילוב כל הזרמים כולל הכל, גם חילונים, רפורמים, ולא רק דתיים.

יש תושבים רבים שמתנגדים, בגלל שזה לא החינוך שאנחנו רוצים לתת. וחסר בית ספר דתי נוסף באפרת כשההחלטה לתת בית ספר לזרם כזה שאין לו ביקוש נראית לנו ככפיה ולא כמו הצורך האמיתי של תושבים.

רוב התושבים שקנו בתמר מתנגדים לזה. יש עצומה נגד זה, לא אנחנו יזמנו אלא הדוברי אנגלית משכונות אחרות, והם בהחלט צודקים.

https://www.atzuma.co.il/chadashenglish

אבל זה נראה שזה רץ לביצוע, והמבנה קיים.

נשמח לקבל את עזרתך. כמה תושבים.

תשובה

שלום

זהו עוול בשני פרמטרים-

בין אדם לחבירו. כפי שכתבת, הציבור אינו מעוניין בכיוון נורא שכזה בעיר שתושביה דתיים. מהלך נגד הציבור הוא עבירה על בין אדם לחבירו.

בין אדם למקום. חינוך ילדים רכים מבתים דתיים יחד עם ילדים חילוניים גורם לבלבול הזהות הדתית, וחמור מכך, הדבר פוגם מאד ביראת שמים תמימה וטהורה שצריכה סביבה תומכת בגיל הילדות. מפגשים עם אחרים, הם דבר מועיל רק בגיל מבוגר כאשר הזהות הדתית כבר נטועה היטב ביראת השם ואהבתו.
חינוך מבולבל מגיל צעיר זוהי עבירה על ´ושננתם לבניך ודברת בם´. בם ולא בכפירתם. "קריאה יחפה של המקורות" הוא עקרון ברשת מיתרים. זוהי קריאה בלי מחוייבות, דהיינו בלי יראת שמים. כל אחד יכול לומר כל דבר על כל נושא, מבלי לקבל את העובדה שיש אמת, יש אלוה, יש תורה. זהו חינוך להורדת עול מצוות.


ודאי יש לעמוד על כך שהדברים ישתנו.
אפרת אינה עיר חילונית עם תושבים שזהותם הדתית זניחה. התורה חשובה לתושבים רבים ואתם, אנחנו, לא תניחו אותה בקרן זוית.
ודאי לא תסכימו להחליף את תורת השם בתורה אחרת שממציאים בימינו ומנסים להכניס תרבות זו לילדים בכל מיני שמות מכובסים.
כדבריכם, במקום בית ספר מעורב לחילונים שכמעט שאינם קיימים באפרת, יש להקים בית ספר דתי, ולהמשיך בזה את החינוך הטוב שקיבלנו גם אנו מהורינו.
חינוך לא בונים בקונצים, וודאי לא בגישה שאינה מחוייבת לתורה ומצוות.
חינוך בונים בעמל של אנשי ונשות חינוך מקצועיים ויראי שמים.
´יראת שמים´ אינה מילה שיש להתבייש בה, גם באפרת. על חינוך ילדים יש להיאבק הרבה יותר מאשר מאבקים אחרים. זהו עתיד עם ישראל, האם יגדל בישרות או בעקמימות.

לא לוותר, ומן השמים יסייעו לכולם.

כל טוב

כתבות נוספות