שאל את הרב

זוגיות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/02/17 19:47 כה בשבט התשעז

שאלה

לבס"ד

לרב שלום

אני ובעלי רבים המון סביב הורי בעלי, הורי בעלי רוצים להגיע כל שבוע וכך גם היה למרות יחס לא יפה כלפי שכלל אפילו שהייתי בהריון דחיפה של חמי אותי ועלבון גדול ושום אמירה מצד בעלי, לא פעם הוריו התייחסו לא יפה ואפילו אביו צעק עלי ובעלי לא אמר מילה על כך.

השנה הרגשתי שכבר גדשה הסאה וריווחתי את הביקורים שלהם , אוסיף שגם הילדים גדלו ויש לימודים מבחנים חוגים וכו' , הוריו קיבלו זאת לא יפה וכל הזמן לוחצים עליו , מיותר לציין שישנה עוד גיסה ששם הם מתנהגים יפה למרות שרואים את הילד אחת לחודש בערך.

הוריו גם לא עוזרים כשצריך אבל רוצים להגיע בכל עת שהם רוצים ולא מתי שמתאים, למשל כשבעלי היה בחו"ל הם רצו להגיע וביקשתי אם הם יכולים לשמור, כמובן שלא אך הגיעו לבית הורי למרות שאמרתי שלא מתאים היום ואבי תכנן לקחת את בני יחד אתו לעבודה , וזה כמובן התעכב(אבי משמש כשמש בביהכ"נ ), אני הייתי צריכה ללכת עם הבנות לחוג.

ויש עוד מקרים רבים , לגיסתי הם לא מתנהגים כך.

בעת מלחמה שהו אצלי בבית למרות שהיה לי קשה מאוד ואמרתי לבעלי שנחלוק כי יש לו עוד שני אחים , כמובן שנפל על אוזניים ערלות וכשחמי לא חש בטוב ביקש אפילו שאוריד את המטפחת כדי שישים על המצח ובקושי השתכנע שהבאתי לו מגבת במקום.

ויש עוד המון מיקרים לצערי.

שבוע שעבר הגיעו ביום ה', ביקור של שלוש שעות , ואמא שלו אמרה ששבוע הבא ביום ב' הם ברחובות ואני אמרתי שאני עוברת ביום זה טיפול שיניים(ניתוח הארכת כותרת לשתי שיניים הכולל גם תפרים) ורוצה לנוח, כמובן שהגיעו לביקור ושאלו את בעלי, והוא כמובן שיקר לי בעניין וזאת לא פעם ראשונה שמשקר כדי לרצות את הוריו.

כעסתי מאוד עליו ואמרתי לו שהם לא אשמים אם הוא לא רגיש אלי ולצרכים שלי למה שהוריו יהיו?

תשובה , בישיבה לימדו אותו שהוא צריך לכבד את הוריו ואני אותו..האמנם?

אשמח לעצות , כי אני מרגישה שאני טובעת .

תשובה

שלום וברכה

אוי...

נושאים משפחתיים מהווים תמיד מפגש שבין עקרונות הלכתיים ומוסריים ובין החיים הממשיים עצמם. משפחה לא יכולה להתקיים רק לפי עקרונות, ומצד שני - יש קווי מתאר שהם נכונים יותר ונכונים פחות.ֿ
לכן, אנסה לשרטט את המצפן שצריך להנחות אתכם, אבל כמובן שההתאמה המדויקת היא התאמה משפחתית, שרק את ובעלך תוכלו לעשות ביחד. אם אני יכול להציע - אני מציע כי תתייחסי למשבר הזה כאל הזדמנות, ואולי דווקא תצליחו לבנות משהו מיוחד מתוך המצוקה.
העיקרון היסודי הוא כפול: קודם כל, ״שלך קודם לשל כל אדם״, ובשל כך מותר לך לנהל את חייך כאשר את קודם כל עוסקת בעוגן הבסיסי שלך. פרשנים הסבירו כי העיקרון ההלכתי הזה אינו אגואיסטיות חס ושלום, אלא להפך: רק מי שצרכיו שלו מולאו כראוי - יכול להרחיב את התייחסותו הטובה ומאירת הפנים לאחרים.
הדבר השני הוא שנאמר בתורה ״על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו, ודבק באשתו, והיו לבשר אחד״, וזהו עיקרון יסודי שתוכלי ללמוד ממנו על הקדימות של המחויבות של בעל לאשתו ואשה לבעלה, לפני כל דבר אחר.ֿ
כתבתי על כך פעמים רבות, ואולי תוכלי להעשיר את הדברים כאן: http://shut.moreshet.co.il/print.asp?id=172132

כתבות נוספות