שאלה
שלום הרב,
ההורים שלי קראו לי בלידה בשם על שם סבא שלי שמתאים גם לגברים וגם לנשים דבר שעשה לי בעיות בילדות וכך נאלצתי לאחר התייעצות עם רב להוסיף בכיתה ו' עוד שם ושיקראו לי כך.
אף אחד כבר לא קורא לי בשם הראשון אבל הוא מפריע לי מבחינת מסמכים, הקראת שמות בלימודים וכו'.
האם מותר למחוק את השם מהתז ?
תודה מראש
תשובה
שלום וברכה,
אם אתה קרוי על שם סבך - אולי עדיף שתשאיר ותכבד את זכרו ואת הוריך.
בכל מקרה, המנהג הרווח בשינוי שם הוא לעלות לתורה ולקבל 'מי שברך'מהגבאי עבור זה, וגם הורדת שם אחד יש בה שינוי המצריך עלייה. מה עוד שמדובר על שמך המקורי.
ברכה והצלחה
יוגב כהן