שאל את הרב

דייטים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/02/17 18:07 יז בשבט התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב

אני במקור ממשפחה חילונית וכך גם כל הסביבה שגדלתי בה. אני חזרתי בתשובה כבר לפני כמה שנים ואני מאמין שאני בתהליך התחזקות מאז. ברור לי שאקים בית דתי ולכן אני ממש רוצה להכיר מישהי דתייה ומכך נובעת הבעיה הבאה...

מה שונה דייט חילוני מדתי? האם מותר להחמיא למראה האשה או שזה לא נאות? מה מקובל בדייט חילוני אך לא בדייט דתי?

אני ממש פוחד שאעשה משהו שלא יהיה מקובל וכך ארחיק מישהי.

גילוי נאות, גם בדייט חילוני כהלכתו לא הייתי אך העולם הזה ופריצותו יותר מוכרים לי.

תשובה

שלום וברכה
ראשית, ברוך הבא, ואני מברך ומתפלל שתמצא את זיווגך בקרוב.
נתחיל בחשוב יותר - במשותף. המשותף הוא שאתה מחפש מישהי שעימה תכרות ברית משותפת להליכה במסע הארוך אל ה״לא נודע״. על כן, הדבר החשוב ביותר, הוא הכנות, היושר, הנכונות להיפתח, הנכונות לפתוח, יכולת ההקשבה, ההוצאה של הטוב שבך ואת הטוב שבה וכדו׳. לעולם הדברים האלה קודמים לכל הקודים התרבותיים, והם המפתח לכל דבר.
הם גם יאפשרו לך להתמודד עם שאלת הקודים התרבותיים. הדבר הטוב ביותר הוא להציג את עצמך ככזה כבר בהתחלה, ולבקש ממנה ללמד אותך מהם הקודים התרבותיים הראויים, כלומר לבקש ממנה ״אני חוזר בתשובה ולא מכיר את כל הקודים, ועל כן אם אני עושה דבר לא ראוי, או נמנע מדבר ראוי - אנא פתחי בפני את השער, ואני ואת לא נתבייש על כך״. יש ביד הכנות והעדינות הזו להבטיח הרבה יותר מאשר כל הדרכה שתקבל על קודים, מה עוד שכלל לא ברור שיש קודים כאלה המוסכמים על כולן, ואפשר שבחורה אחת תצפה למשהו אחד ואחרת - למשהו אחר.
בכלל יהיה נכון לומר שבין בני זוג אין משהו בסיסי יותר מאשר כנות, והטוב ביותר הוא להתחיל בכך מהרגע הראשון. בזהירות ובעדינות.
ניתן לומר כי בדרך כלל לא עוסקים בהתחלה בגופניות - כמובן שלא במגע, אך גם לא בדיבור על יופי וכדו׳. מעבר לכך, מתנהגים בעדינות ובצניעות, ומתקדמים בקשר. ועדיין - מה שכתבתי לך למעלה חזק יותר, והיא תדע להדריך אותך הרבה יותר טוב ממני.

כל טוב והרבה הצלחה.

כתבות נוספות