שאל את הרב

בחירת בת זוג

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/02/17 19:59 טו בשבט התשעז

שאלה

בס"ד.

שלום לרב ותודה על ההקשבה והזמן.

אין לי שאלה מסוימת אלא בעיקר רצוני לשתף תחושה שאני חש ואשמח שהרב יעיר עליה מה שיש לו להעיר ויסביר מעט על המורכבות..

אני עוד לא מוכן לחתונה.. אבל אני חש תחושה שמאד מטרידה אותי..

אני חושב על בנות שאני מכיר [מכיר מהסניף/חברות של אחותי/בנות גדולות ממני/ואפילו בנות שאני כלל לא מכיר ופשוט ראיתי אותן ברחוב או בהזדמנות אחרת] ופשוט כמעט כולן נראות לי פוטנציאליות לחתונה..

כמובן אני מבין בשכלי שלמשל בנות שגדולות ממך יחשבו שאתה ילדותי בשבילן ובכלל ברור לי "שהצד השני" [כל בת שתצא איתי] הגיוני מאד שהיא לא תיהיה מעוניינת לצאת או אם נצא אז אחרי כמה זמן היא תחליט להיפרד..

אבל בכל מה שנוגע אליי. .אז אני חושב לעצמי הבחורה הזו מוצאת חן בעיניך.. היא לבושה בצניעות.. היא נראית מאד דתייה ומן הסתם יש בה המון תכונות טובות [על בנות שאני מכיר מהסניף אני יכול להוסיף שכבר ראיתי דברים שהן עשו או תכונה או מידה שבולטת בהן..] ולכן לא רק שאני חש שהמון בנות פוטנציאליות להציע להם לצאת איתי אלא שגם הן פוטנציאליות ממש לחתונה ואני מצידי הייתי מאד שמח להנשא לכל אחת מהן.. [אולי גם פה אסייג שברור שאולי יש בנות שאולי אוכל להודות שאני יותר מעוניין בהן אבל סוף סוף כולן מאד נשמעות לי כאחלה משהי להנשא לה..]

טוב לא נראלי שיש מה להוסיף.. זאת התחושה הלא כל כך נעימה שאני חש.. והיייתי שמח אם הרב יוכל להסביר איך ניתן לשנות את הגישה ואולי גם על מה לעבוד ואיך לעבוד בשביל שהגישה תשתנה.. וכן איך אדע אני להחליט שלמרות שהיא נראית אחלה ויש לה מידות טובות שאני והיא לא מתאימים ולא ארצה שהיא תיהיה אשתי..

תודה גדולה!

תשובה

שלום וברכה

ראשית, שיהיה הכל לברכה ובשמחה.
על שאלה זו קשה לענות בכתב. היא מחייבת שיחה פנים אל פנים, שיקוף, דיוק וכדו׳, ומה שאכתוב הוא רק כיוון כללי:
מה שאתה מתאר אינו משהו שצריך להטריד אותך.
בני אדם שונים זה מזה, ויש רבים כמוך שזו תחושתם הראשונית.
לא זו בלבד, אלא שהם מתארים את חיי הנישואין כמסע משותף אל הבלתי נודע, והם חשים שמה שחשוב להם הוא היכולת של הבחורה העומדת מולם לצאת עימם למסע משותף, מתוך אמון שהם יעמיקו את הקשר ביניהם, יעצימו אותו, ויצליחו גם להתגבר על כל האתגרים שיעמדו בפניהם.
וסביר להניח, כי כשתתחיל להיפגש - תוכל להסתכל אל תוך עצמך פנימה, ולבחון מה מתחולל בתוכך, ובאינטראקציה שנוצרה ביניכם, ותוכל לראות האם אתה כשרים להתחיל ביחד במסע המשותף.
קיצורו של דבר, אפשר שאינך צריך להיות מוטרד, אלא לעבוד בכיוון אחר: לצייר את המצב בדיוק כפי שציירת, להבין כי הרבה מאוד תלוי בנכונות שלך ללכת בכיוון המשותף, לקרוא את עצמך בכנות ולראות מה התחולל כתוצאה מהמפגש, ולאור זאת לבחור ביחד באחת באפשרויות - ולצאת למסע חיים משותף.

וכאמור, כל זה מחייב פיתוח הרבה יותר רחב.

כל טוב

כתבות נוספות