שאל את הרב

הדת מעיקה עליי .

חדשות כיפה הרב מאיר זנו 22/01/17 00:48 כד בטבת התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב, אני כותב את הודעה זו אחרי ששוב השחתתי זרע לצערי . זה משבר לא קל שרודף אותי כבר כל הזמן אז גלשתי קצת באינטרנט כדיי לחפש פתרון לבעיה(לא השחתת הזרע ספציפית, בעיה יותר גדולה,לדעתי) ולא מצאתי פתרון לכן אני מעלה פה את מה שאני מרגיש וחווה , מקווה שתענה לי בהקדם.

אני בן למשפחה מסורתית שומרת שבת , אבא שלי ואחי מניחים תפילין וגם אני משתדל להניח תפילין וכבר שנתיים רצוף אני מניח תפילין כל יום פרט לכמה ימים אחדים שפישלתי בהם.

הבעיה היא שאני מרגיש שהדת מעיקה עליי בצורה קשה מאוד מאוד אף על פי שקטונתי אני רק בחור צעיר אני לא עושה הרבה כמו בני הדודים שלי שמתפללים שלוש ץפילות וישיבה ועושים מלא.

אני סהכ שומר שבת , מניח תפילין ברכות הבוקר אבל אני מרגיש שהדת מעיקה עליי אף על פי שאין זה נעשה בכפייה מצד הוריי , ההפך הם אומרים לי לנהוג לפי הלב ולא לעשות בכח כי אין לזה משמעות .

אני כבר זמן רב מניח תפילין אבל נטו מתוך זה שזה מעיק עליי ואני רוצה לסמן על זה וי , ואני יודע שאם לא אניח יהיה לי מצפון שלא הנחתי .

יצא לי לאכול כמה פעמים במסעדות לא כשרות, אמנם אוכל כשר בלבד (לא חזיר וכל מיני שילובים למיניהם) . אני נכשל בזרע לבטלה המון פעמים . אני מרגיש שהדת מעיקה עליי וקשה לי לעשות אף את הדברים שהייתי רגיל אליהם .

אני שומר את השבת ללא חילול אך סופר את הדקות כדיי שהיא תצא ואוכל לחזור לעיסוקים שלי.אני רואה חילונים מאושרים ורק אני כל הזמן עם כאביי ראש וכל המוח שלי מעורבב ומתוסבך.

אמרתי שאם אני לא מתפלל מתוך רצון עמוק , עדיף לא להתפלל וכך עשיתי ולא הנחתי תפילין אבל היו לי מצפון ואחרי יומיים חזרתי להניח , אבל אני מרגיש שזה לא נעשה ממש מרצון שלי נטו.

ראיתי באינטרנט שמישו שאל באתר פה שאם אין רצון להתפלל מה עושים והרב ענה לו שייתפלל גם בלי רצון וייבקש מה' "לתת לי לב טהור לעבדו באמת" ניסיתי זאת זמן מה ואנמ פשוט לא מצליח . אני מרגיש כאילו הדת מעיקה עליי בצורה קשה ואני לא יודע אפילו איך לבטא את זה במילים מהסערת רגשות שאני מרגיש . אני מרגיש שבא לי לחיות חיים חילוניים בלי הכאב ראש הדתי אבל המצפון מונע ממני , אולי מהרגל או לא יודע מה . מה שכן , אני עושה את המצוות בכח .

רציתי לשאול אותך מה לעשות בנושא כי זה באמת מניח לנפשי , ואני כבר מעכשיו יודע שמחר בבוקר אני אקום וככל הנראה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

מתנצל על האיחור הרב
זה באמת ארוך
קשה לי לענות במייל
תרצה שיחה בשמחה
רק שלח הודעה מקדימה לא תמיד פנוי
0543074332

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות