שאל את הרב

היחס למדינה ולצבא בצל המשברים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 19/01/17 19:30 כא בטבת התשעז

שאלה

שלום הרב,

אני משרת כרב ב.... אחראי על לא מעט חיילים וחיילות.

למדתי ב... ותמיד היה ברור לי, ולרבנים אחרים בצבא, שהצבא מקום שכולו מצווה.

נכון שהיו בעיות, תמיד, אבל הם היו מצד החיילים ולא הצבא עצמו יצר בעיות. עכשיו המצב שונה כמו שהרב בטח יודע, עירוב נשים, ואוירה שונה של דחיקת הרבנות, ועוד לא מעט דברים.

אני שואל את עצמי כבר זמן, וחשבתי לשמוע מה הרב אומר, על היחס שתמיד היה לצבא, אם הוא משתנה עכשיו, וגם האתחלתא דגאולה של המדינה שתמיד גדלנו עליה, זה הולך אחורה?

מה היחסים לצבא ולמדינה אם הפמיניזם והליברליות שהצבא הולך אליו עכשיו?

וגם בחיילים שאני רואה בוגרי חינוך דתי שלנו, ישיבות תיכוניות, חלק לא מבינים ואפילו מסכימים עם הדברים האלה כמו איזה תהליך נסיגה.

מה היחס שצריך להיות לזה לדעת הרב, תחזק אותי...

תודה

...

תשובה

שלום

אני מבין את המבוכה שלך. אך עליך לזכור את דברי רמח"ל על כך שהמציאות אינה נעה אחורה, והכל חלק מהשגחת ד´ בעולמו לקדם את המציאות במגמתה העליונה. ובייחוד בימינו שאנו נגאלים והולכים באור ד´ על עמו בארצו.

הדברים עמוקים, וחשבתי שהטוב יהיה ללמוד את דברי האמת של גאון האמונה הרב צבי טאו, בשיחתו עם רבנים, בימים האחרונים.
בדבריו תמצא עומק, ויחס ראוי לתוה"ק ולמדינתנו וצבאנו, יחד עם בירור הביקורת וערכה. תחזיק מעמד, תמשיך להאיר, אנו מכריעים את המערכה.

להלן דבריו-


שאלה: היה חשוב לנו לשמוע מהרב כמה עקרונות לגבי התקופה שאנו נמצאים בה. הבוגרים שלנו שמשרתים בצבא, ובכלל, הם נמצאים בצמתים משמעותיות. אנחנו שומעים שיש אצל הרב שינוי במנגינה של הדברים שהוא אומר. חשוב לנו לבסס את הדברים, להבין את העקרונות, אנחנו רוצים להבין את התמונה הגדולה.

תשובה: אני לא חושב שיש שינוי במהות. כלל וכלל לא. אנחנו צריכים לצאת לישע עמנו. הרב כותב על "עד שנוצרתי איני כדאי ועכשיו שנוצרתי כאילו לא נוצרתי", אם אני לא ממלא את תפקידי ולא פועל כפי שהתורה מצווה עלי, אז גם עכשיו אני לא כדאי. הקב"ה ברא אותי בדור הזה ואם אני עושה מה שעליי לעשות בדור הזה אז אני כדאי. הרי כל אותו זמן אינסופי בו לא הייתי לא היה צורך בי. אם נשמתי באה לעולם עכשיו, כנראה שעכשיו אני נצרך, בשביל זה אני קיים. אם אני לא ממלא את התפקיד הזה אז גם עכשיו אני כאילו לא נוצרתי. אין שום הבדל בין עכשיו לבין הזמן שבו עוד לא נוצרתי. אם נשמתי באה לעולם עכשיו, לדור הזה, למקום הזה, כנראה שעכשיו אני נצרך ובשביל זה אני באתי לעולם. אדם צריך להרגיש אחריות כלפי מה שקורה. כנראה שמה שהכי מקפיץ אותו ופוגע בו, כנראה שיש לו נגיעה בזה. בפרט בנושא הזה, כל אחד מחובר לצבא, למדינה, לכלל ישראל. התורה והמצוות מחברים אותנו לכל עם ישראל ולכל המציאות של ארץ ישראל ולעתיד מדינת ישראל.

אדם צריך להיות בן זמנו ובן מקומו. כך הרב כותב. אם אני נמצא בזמן הזה ובמקום הזה, סימן שפה יש לי כוח ותפקיד בשביל להסיר את החסרונות הקיימים, בשביל לתקן את המצב. על זה אני צריך למסור את הנפש. כמובן בחכמה ובשיקול דעת.

יש פה מצב אבסורדי שההנהגה הצבאית, זה לא רק היא, חברו יחד נקודות שונות של צמתים של עיצוב דעת הקהל וחינוך הדור ויצירת רוח הזמן ורוח התקופה – משרד החינוך, משרד המשפטים והתקשורת והצבא, כל אלו הם גופים מרכזיים שמעצבים את דעת הקהל, והם נכנסה בהם רוח רעה, רוח שהיא לא לפי הנורמות לא של עם ישראל ותורת ישראל וגם לא לפי הנורמות של אנושיות. אפילו התועלת הפשוטה של עם ישראל לא עומדת לנגד עיניהם. הם צריכים בכל כוח להכניס את מה שנקרא פוסט מודרניות, להתחיל עידן חדש, לקבוע ערכים חדשים ונורמות חדשות ודפוסי חיים חדשים, וכל מי שהוא לא איתם צריך להשתיק אותו. כולם חיים בעולם של דמיונות וירטואליים והכול זה איך אתה נראה בעיני אחרים, בעיני העולם, בעיני הדמויות שאתה מעריץ אותם, ואף אחד לא עוסק באמת וביושר וברצינות, הכול רק חיקויים ולהידמות אל ולחיות בעיני אחרים ואיך אני נראה בעיני מי שקובע את הנורמות. יש פה גם השתלטות לא הגונה על הקהל. קוראים לזה דמוקרטיה אבל זו לא דמוקרטיה, זה דמוקרטיה רק כלפי חוץ. יש כאן ניווט וקביעת חוקים ומושגים ונורמות.

הסבר לתופעה הזו... ישבה פה קבוצה מקודם, אמרתי להם גם, אנחנו נמצאים בתהליך של גאולה. תהליך הגאולה מייצר גם אפשרות כזו. דהיינו, כשהגאולה הולכת דרגה אחרי דרגה, חוליה אחרי חוליה. קודם כל תחיית החול, אח"כ תופיע תחיית הקודש. כמו צמח, "מתחתיו יצמח". קודם מופיעה הפאזה של הטבעיות, מתחילים לחיות חיי עם, בריא איתן, עם מושגים פשוטים של יושר ושל צדק, של חיים מוסריים ומתוקנים. זו דרך ארץ שקדמה לתורה. זה שלב של החול. אנחנו מעודדים, מחזקים, וכמובן אנחנו מתנהגים בזה על פי התורה. כל מי שקיבל חינוך נורמלי אז עושה הכול לפי התורה ולא צריכה להיות שום סתירה. אפילו ההנהגה החילונית שלא האמינה בתורה ידעה את זה. אחד העם, הרב כותב עליו שהוא שנה ופירש ומיסד בכפירתו את התשתית הרעיונית של התנועה הציונית החילונית, זו ההגדרה של הרב זצ"ל, אנחנו שוללים מכל וכל את העמדות שלו והתפיסה שלו, מה שהוא חשב שאמונה ויראת שמים ומתן תורה, שכל זה זה יצר ביולוגי של העם יצר את זה בשביל להתקיים בגלות אבל אין לזה שום אחיזה במציאות. תקראו את המאמר של ברוך קורצוויל על אחד העם. (רבינו אמר שברוך קורצוויל קנה את עולמו בשני מאמרים – אחד זה על אחד העם שהוא קוטל אותו, והשני זה מאמר על גרשום שלום, שבו הוא מראה את כל ההבל שבדבריו).

אחד העם כבר מזמן לא חי, אבל יסודות משנתו נמצאים במשרד החינוך החילוני, והדתי משתדל כל הזמן לחקות אותם ולהתקרב אליהם מה שיותר, הוא נמצא במצב חמור. ובאוניברסיטה אותו דבר, כל לימודי היהדות הם כולם על התשתית של אחד העם – אם זה קבלה ומיסטיקה אז זה גרשום שלום. ברוך קורצוויל היה יהודי ירא שמים, היה חד וחריף יותר מכולם, הוא מבקר אותם. הרב צבי יהודה אמר לי שצריך לקרוא את המאמרים שלו. שכל מי שעסוק בדור, בחינוך, בקירוב, צריך לדעת את המאמרים האלה אחרת הוא לא מבין בכלל את העמדות ויסודות המחשבה.

יש מכתב ידוע של בן גוריון למשה שרת כמדומני, הוא מסביר לו – משה, אל תתחיל עם הדתיים. אל תתערב להם בעניינים, אל תדכא אותם, אנחנו צריכים להתחבר כולם יחד, עם ישראל לארץ ישראל, למדינה, הכול קשור יחד, אחד תלוי בשני. אם אנחנו פועלים כנגד הדת זה לא טוב. הוא לגמרי היה בהשקפות של אחד העם. אבל אם אנחנו רוצים שתהיה לנו מדינה, שתהיה לנו ארץ ישראל, אסור לנו לאבד את הקשר עם העם. אם אין לך עם אין לך מדינה. אם עם אין לך אין לך ארץ ישראל. ואם אין לך עם, אני מוסיף, גם צבא אין לך. רק האמון שהעם נותן, הנכונות של העם להילחם על פי פקודות צה"ל ולקבל אותם ולהיכנס לאש מתוך זה, בזה תלוי קיום הצבא, בלי זה אין כלום. והוא ממשיך – ומכיוון שהעם הולך עם הדת, אפילו החלק של העם שאינו דתי. יש מי שחושב שהעם הוא רפורמי. כך לפיד רוצה להעמיד את המציאות, גם בנט אני חושב בדרך הזו, הם חושבים שכל מי שלא דתי הוא בעצם רפורמי. אבל זו טעות גדולה, זה לא ככה. העמך הפשוט מרגיש יותר קירבה... אם כבר דת הוא רוצה את האורתודוקסיה. הוא לא מרגיש בסדר עם הרפורמים והבית כנסת שלהם, עם האווירה הדתית שלהם. הוא חילוני אורתודוקסי. הוא לא חילוני רפורמי. כל זיקתו לדת, מה נקרא אצלו דת, דת שמחממת את ליבו פעם או פעמיים בשנה, כל אחד עם הזיקות שלו, זה הדת האמתית שהיא חיה ובוערת בלבבות של עמך בית ישראל, של הלוז המרכזי של עם ישראל שחי על פי תורתו.

בן גוריון ידע את זה וגם אחרים ידעו את זה – שאם אתה מחוקק חוקים נגד הדת, אם אתה עוקר את הרגש הדתי והמסורתיות מעם ישראל, אתה מתחיל להופיע כמו איזה אנטיוכוס שמחוקק נגד התורה, אז אתה מאבד את העם ואם אין עם אין מדינה. לכן הוא מבקש ממשה שרת לא להילחם נגד הדתיים. הוא אמר את זה לא משום שהוא מאמין בתורה, אבל ברור לו שהוא לא יכול עכשיו לפעול כנגד התורה. הוא חושב שזה פאזה פרימיטיבית, הוא חושב שצריך להשתחרר מזה, אבל בינתיים זה לא ככה ולעם יש זיקה עמוקה לדמיונות הדתיים. אחד העם חושב שמתן תורה לא היה, משה רבנו לא היה, כל זה דברים שלא היו ולא נבראו. על זה נבנתה כל התאוריה של הציונות החילונית, אבל הם נזהרו מלפגוע בדתיים כי הם ידעו שזה יפגע בעם ולא תהיה מדינה אם הם יעשו את זה.

אבל עכשיו אנחנו נמצאים בשלב, מבחינה היסטורית הגאולה מתקדמת, אנחנו נמצאים בשלב שהגענו על פתח, ומתקרבים למהפך רוחני בישראל – יש נהירה גדולה לתורה, לאמונה, לקדושה, ליהדות ברבבות עמך בית ישראל. זה קיים. יש גם תהליכים אחרים ותופעות אחרות, הרבה שהולכים לאיבוד באינטרנט ובחיקוי של הגויים. אבל יש גם את זה, והם החליטו שזה מתחיל להיות מדאיג. יש גופים חילוניים קיצוניים, הם קליקה שבכישרון רב תפסה עמדות מרכזיות בכל הגורמים שקשורים לעיצוב דעת הקהל ויצירת רוח הזמן ורוח הדור. לקח להם עשרות שנים והם הגיעו להישגים מאוד מכובדים מבחינת תפיסת המקום שלהם. הם יושבים במטכ"ל, אדם לא נהיה אלוף עד שהוא לא עבר כמה שלבים של שטיפת מוח. אנחנו יודעים את זה כבר שנים, לא כ"כ התייחסנו לזה. ואותו דבר במה שנקרא בית המשפט העליון, גם כן נכנסים שם רק אנשים עם עמדות מסוימות, זה שייך לשמאל הקיצוני שיש לו תכנית ברורה, אופרטיבית. וזה נוגע גם למשרד החינוך, לכל מי שיושב במל"ג על כס המלוכה. וזה גם בתקשורת, כולנו חווים את זה.

יש כאן שליטה של קבוצה קטנה במספר, אני לא חושב שהיא עוברת את אחוז החסימה של הבחירות, והם מנווטים כאילו שהאמת היא רק איתם. היהירות שלהם והאמונה שנאורות נמצאת רק אצלם זה ללא מצרים. הם מנהלים את העם בשיטה של פטרנליזם. מי שלא יודע מה זה פטרנליזם אני יכול לפתוח לו כאן את אבן שושן. באתונה, שם שורש כל הדמוקרטיה, שם היה משטר דמוקרטי ועל פי זה כל הדמוקרטיות החדשות נבנו. צריך לדעת מי היה שם בן חורין והיה לו קול והיה בוחר את המנהיגים והיה לו פתחון פה, זה רק קבוצה קטנה של עשירים, של העשירון העליון, של הפילוסופים, ביניהם הנהיגו את הדמוקרטיה. בעצם זו הייתה מאפייה. על כל בן חורין שם היו חמישים או חמש מאות עבדים. זה היה היחס המספרי. העבדים האלו היו משוללי כל זכויות, לא היה להם קול ולא פתחון פה, היה להם רק מחיר בשוק. הם היו רכוש כמו בהמות. הם הנהיגו את הדמוקרטיה ביניהם, בקליקה הקטנה שלהם.

היום זו לא בדיוק התמונה, אין עבדים שמוכרים בשוק, אבל יש שיטות של תעמולה, ושיטות מודרניות של איך לעשות רושם. התקשורת יודעת את זה טוב מאוד, לומדים באוניברסיטה איך לנהל עם בלי שהוא יודע כלום, הוא באופוריה שהוא בוחר והוא מחליט, זורעים לו חול בעיניים ומנהלים אותו. כל בתי הספר מחנכים לצייתנות וכניעה, מלמדים מהו אזרח טוב. כל הדברים האלה ידועים לכם אני מניח. זה בונה את הטיפוס של האזרח הטוב. הנאורים הם קבוצה קטנה מאוד, וכל השאר הם כמו ´נייטיבז´. כמו האינדיאנים שהיו באמריקה, האירופאים לחמו בהם וטבחו בהם, היו להם רק חץ וקשת כדי להתגונן, לא היה להם דינמיט ונשק חם. הם עוד לא המציאו את הגלגל. הם רכבו רק על סוסים אפילו בלי עגלות. הם היו פרימיטיבים. מבחינת האירופאים הם היו תת אדם, הם התייחסו אליהם כמו לבעלי חיים. חלק הם השאירו בשמורות טבע בשביל תיירות, שיראו את החיים של הפאזה הפרימטיבית.

החליטו אנשים מסוימים שכל אלו שלא מבינים את מה שהם אומרים, מי שלא בעמדה שלהם, הם ´נייטיבז´, הם כמו ילדים בני חמש. אם ילד רוצה לרוץ לכביש ויש שם טריילרים, והוא רוצה להיות עצמאי, והוא מחליט שהוא יכול, אז או שאתה נותן לו שתי סטירות או שאתה מבטיח לו סוכריה, אבל אתה תופס לו את היד ומעביר אותו את הכביש. זה פטרנליזם, זו אהבות. אפילו שאתה דמוקרט, אז מה, יש כאן אנשים שהם לא ראויים לדמוקרטיה, הם רואים באנשים אחרים כאילו הם מחוסרי דעה, הם לא יכולים להיות עצמאיים. יש אנשים שיש להם יהירות כזאת, ויש להם אומץ כזה, שהם מחליטים שמה שהוא סבור הוא אמת, הם עסוקים בדמגוגיה ושיטות שכנוע, הכול משחק, מי שמחליט זו קבוצה קטנה מאוד. קוראים לזה דמוקרטיה אבל אין לזה שום קשר לדמוקרטיה, מנהלים אותך בלי לשאול אותך שום דבר.

זה מה שקורה כרגע. כולנו הרי מעריצים את הצבא, את הרמטכ"ל, את גיבורי הצבא. הצבא החליט שהתפקיד הכי חשוב, יותר חשוב מלנצח במלחמה, זה ליצור נורמות מתקדמות, ראויות לצורה אנושית לפי תפיסתו, לשנות את הנורמות במדינה ואחרת נהיה מדינה נחשלת. הקידמה הזו זה הפוסט מודרניזם שבעולם, זה אובדן כל הערכים. זה נמצא עם טינופת של תרבות. עם עצות כאלה נבערות שלהחליט על סוטי מין שהם נורמטיביים ובזה אתה גם קובר אותם לכל החיים כי כך הם לעולם לא ישתנו. ולא רק שהם לא ישתנו והם ישארו במחלה שלהם, בזה הם גם יביאו אחרים להיות כמוהם. להרבה נערים יש הווא אמינא על דברים כאלה, ואם הוא רואה שכל כך מפארים אותם ומהללים אותם ושמים אותם בראש הפירמידה, אז הוא גם יהיה כזה. אחרי זה הם גם מאמצים ילדים, זה גועל נפש הדבר הזה. כל העניין של יצר ההתרבות, להביא חיים לעולם, זה מתנתק מהמטרה של להביא ברכה לעולם, להתעלות הדורות, להביא לימות המשיח. כל זה מחוסר קשר עם העתיד, לבטל כל סיכוי של הולדה ולהביא חיים. זו פשוט התאבדות.

זה הניוון והשחיתות היותר גדולה. לקחת ילד יהודי ולשים אותו בין שני גברים כאלה שמתעסקים כל היום, מחילה, אבל מוכרחים להגיד את האמת, אבל זו התעסקות עם פי הטבעת שלהם. אל תחשבו שהתחושות שלהם הם יותר נעימות ומריחות טוב יותר ממה שאצלנו. פרוש הדבר שזה בית שכולו מסריח מההתעסקות המלוכלכת הזו עם פי הטבעת. עם זה אתה מחנך ילד יהודי, נשמה יהודית ככה גדלה עם ההתעסקות עם פי הטבעת, וזה אתה אומר שזה קידמה ואם תגיד משהו אחר אתה לא פוליטקלי קורקט, אתה מדבר כמו פרימיטיב אחד, אסור לך להגיד שזה נוראי. תראו מה קרה לרב יגאל כשהוא אמר שהם סוטים, שצריך לרפא אותם. הוא קיבל מכתב מהצבא שאסור לו להופיע מול שום פורום צבאי. הוא היה מרצה מבוקש כי הוא יודע לדבר. עכשיו אסור לו לדבר.

זה גם בגלל שהוא חשף את התכנית של עקירת הדת מחלקים גדולים של עם ישראל, שהצבא התחיל להתעסק בזה ושם את זה בראש מעיינותיו. מי שחושף את זה, הוא כתב גם מאמר על זה בעלון שבת, הוא הרצה על זה, ודעותיו כבר ידועות ומפורסמות, ומה שהוא פירסם זה עוד לא חצי או עשירית של מה שיש לפרסם. יש לנו עובדות ונתונים וזרם של מידע שזורם, דברים נוראיים שקשורים להחלשת צה"ל וגרימת עוול לבנות שמשרתות. מה שקורה להם מבחינה רפואית, פיזיולוגית, הן לא יכולות ללדת, חלקן תבעו את צה"ל על אובדן כושר הפיריון, אבל לא אכפת להם כלום כי השיטה הפוסט מודרנית הזו היא גם רוצה למעט את הילודה, אז לא אכפת להם. ובפרט שהדתיות האלה יולדות כל כך הרבה אז עוד מעט הם יהיו רוב במדינה, יש להם עשרה ילדים, אז צריך לעשות הכול בשביל לעצור את זה. עושים תעמולה שכל הדתיות ירצו להתגייס, הכול עם מטרה ברורה – לחלן, לעקור את הדת, להפוך את הציבור שלנו לעקר לחלוטין. זו הייתה גם המטרה של הפינוי של גוש קטיף, שום דבר שם לא היה ביטחוני, הנושא היה לגמור חשבון עם אידיאולוגיה שלא הייתה לרוחם.

הם אומרים שהמטרה שלהם זה להיטיב, להיות בקידמה תרבותית. מי שלוחם נגד התורה, נגד היהדות, נגד הקודש, הוא מאבד את השפיות. גם ההחלשה של צה"ל, גם העוול שנעשה לנשים ע"י הגיוס הזה, כי הן לא מסוגלות להרים משאות כאלה. והייתה בת שכל הלילה התביישה ללכת לשירותים, היא לא רצתה להיחשף מול כל החיילים, בבוקר היו צריכים לאשפז אותה. כל האיברים של ההפרשות והפיריון מחוברים אחד עם השני וזה גרם לה נזק. זה לא רק לאחת, זה להרבה, הם לא מפרסמים את זה. אנחנו נפרסם. כל מטרתנו זה רק שהעם ידע מה עושים איתו, שיתקוממו.

אנחנו לא נגד צה"ל, אבל אם צה"ל לוקח לעצמו מטרות חברתיות, רעיוניות, השקפתיות, לשנות את הצביון של מנהג ישראל וצניעות ישראל, של תרבות ישראל, של העם היותר עתיק בהיסטוריה, שהביא לעולם ערכים ומוסר, והם יבואו ככה ויתנו לזה בעיטה ובבת אחת יעקרו. הרמטכ"ל אמר: אנחנו צריכים לשנות את הערכים, קודם כל בצבא, ואח"כ מהצבא זה יעבור לעם, ומהעם זה יעבור לכל העולם, כי אנחנו נהיה הדוגמא לחיקוי לכל עמי התבל בקידמה הפוסט מודרנית שלנו. בזה נצטיין. זה אובדן כל צלם אנוש. זה כבר לא אנושי. מקלחות משותפות ושירותים משותפים. ראיתם את התמונה של השלט – זה מהמטה הכללי, יש תמונה של איש עם מכנס ויש תמונה של אישה עם חצאית. יש תמונה שם שהיא חצי מכנס וחצי חצאית. ברגל אחת מכנס ברגל אחת חצאית. זה שירותים משותפים. כי זה מעליב את הבנות אם לא תעשה ככה.

כל המקומות שנשלטים ע"י הקבוצה הקיצונית הזו, אתם לא מבינים עד לאן זה מגיע. זה מגיע עד לקרב מגע של בן ובת שצריכים להתאמן אחד עם שני. אני שואל אתכם, אתם יכולים לתאר מה שהולך שמה. ובפילבוקסים כבר עכשיו נועלים שם ליומיים שני בנים עם שני בנות. מה נראה לכם שהם לומדים שם תהלים. זה כמו בקינות על רבי ישמעאל כוהן גדול. זה פשוט לא יאומן הזדוניות שיש בזה, והכוונה לקלקל ולהרוס, להפוך את הפריצות לנורמה. ומי שמדבר נגד זה הוא מעליב את הבנות. זה דוהר קדימה. ככל שאנחנו שותקים זה מתקדם מהר מאוד. אחרי חצי שנה יגידו לך- מה עכשיו אתה צועק, כל הצבא כבר מתפקד ככה הרבה זמן.

אחד המוכשרים שעוסקים בנושא הביא מהאינטרנט שבצבא באנגליה, שם גם יש פמינסטיות, כפו על הצבא שם לשתף בנים ובנות שכך יהיה כל הצבא חוץ מהחלק הלוחם. יש להם מספיק שכל לעשות את זה. מי שמתאמן בלהילחם באמת שם זה רק שמונה אחוז של הצבא. שאר ה92 אחוז הכול מעורב ומשותף שם. עד כדי כך שפרצו שם מחלות כי רק מעט מהם משתמשים באמצעי מניעה. ומשותלל שם איידס בצבא. והם לא יודעים איך להשתיק את זה. זו בעיה באנגליה היום. הפמיניסטיות מנהלות הכול. את זה אנחנו צריכים להכניס לפה?! אדם הרגיל ברחוב, אדם מסורתי, כזה שיש לו זיקה לעם ישראל, למנהגי ישראל, הוא מוכן לשלוח את הבת שלו והבן שלו למסגרת כזו שזה מה שיעשו איתם? שיהפכו את הפריצות לנורמה, ומי שלא מוכן להיכנס באוהל כזה או בלינה כזו הוא פוגע בבנות, ככה אומרים. מה לגבי הבעיה של להעליב את עם ישראל הנצחי, את כל המוסר שלו, לרמוס את זה ולעקור את זה בכוח, זה אין בעיה. אנחנו נשתוק על זה?! זה אנטיוכוס, זה מה שזה.

אבל החינוך של הדתיים הלאומיים הוא כ"כ חלש ורדוד, וכשיבואו למעשה מי יגיד אני לא הולך לשם, אני לא נכנס למשחק הזה. אני מוכן להילחם עד מסירות נפשי, אבל כל השטויות האלה שאתם עושים, מה זה שייך לצה"ל? זה צה"ל? זה נקרא לקחת את צה"ל לפוליטיקה, להשחית את צה"ל, אני בזה לא משתמש. תירה עלי, תתלה אותי, אני בזה לא משתתף. אדם נורמלי לא משתתף בכל מה שנגד התורה ונגד מנהג ישראל ואורחות החיים של קדושת ישראל, יעלה על הדעת להשתתף בזה. יגידו לך, לא אתה פוגע בבנות.

היה מעשה עם אחד, סיפרתי את המעשה, ואחרי זה ניגש אלי המפקד שלו הוא סיפר לי שהסיפור מדויק, שהחייל הזה הוא חניך שלו מעלי. היה בקורס טייס מד"סניקית אחת שהייתה לבושה בצורה מאוד לא צנועה, היא עמדה לפני החיילים ועשתה את התנועות של ההתעמלות כדוגמא, והבחור הירא שמים הפנה את עצמו הצידה ועשה את כל התרגיל מבלי להסתכל עליה. ניגש אליו מפקד ואומר לו ´איך אתה עושה ככה... אתה לא ראוי להיות טייס בישראל... אתה יודע כמה אתה מעליב אותה בזה שאתה פונה הצידה... זה ערכי צה"ל?!´. הבחור לא איבד את הראש, הוא פתח את פיו ואמר ´אני מעליב אותה? אני מגן על כבודה, אתה יודע מה קורה בלילה כשאנחנו הולכים לחדרים איך מדברים עליה, על הגוף שלה, על ההתנהגות שלה, באיזה חרפה ואיזה בושה, ומשפילים את כבודה. ואני משתיק אותם ואומר להם שהיא לא כזו, רק מה שמצפים ממנה החברה והסביבה הם הופכים אותה לכזו. אני לא נותן להם לדבר עליה´. המפקד הזה שלהם שמע את זה, הוריד את הראש, ואמר לו שהוא צודק.

אז היה מישהו אחד שענה דברים ישרים, דברים אמתיים. אחרי שסיפרתי את זה בשיעור אחד, ניגש אלי מישהו ואמר לי שככה בדיוק היה, זה חניך שלו והוא סיפר לו הכול. הבעיה היא שרוב האנשים עם הכיפה הסרוגה על הראש הם מאוד צייתנים וכנועים, הם לא לוחמניים, הם לא עונים בעזות מצח כזאת, למרות שזו לא עזות מצח, זה אומץ שנדרש מכל יהודי דתי שכופים אותו על דבר כזה. זה לא שייך לעזות מצח. ככה צריך לחנך את החניכים שלכם. זו תקופה שתעבור. גאולת ישראל תתקדם והצבא יתנקה מזה. אנחנו רק צריכים למלא את תפקידנו באופן הנכון. צריך לפרסם לעם ישראל מה עושים איתו, ואת כל הקליקה השולטת צריך להחליף. די הם נמאסו. לכו הביתה. יש גיבורים בישראל שיש להם בראש רק ביטחון ישראל ולא לשנות את ציביון הנורמות במדינה או הציביון המסורתי של העם.

זה כמו שאול ודוד. המלכות של דוד היא מלכות הסופית, המטרה. המלכות של שאול היא פרוזדורית, ארעית, שמכשירה את מלכות דוד. אילו שאול לא היה לוחם כנגד דוד ולא היה רודף אותו, הוא יכול היה להישאר. בתוך מלכות בית דוד הוא היה מקבל תפקיד גבוה מרכזי שקרוב למלכות. כמו שירובעם היה בתוך מלכות שלמה מסייע לו. אבל שאול לא הסכים, הוא התחיל להילחם כנגד דוד. יש תהליך שמתחיל מן החול ועובר לקודש. כמו תהליך של מלכות ארעית, שם זה לא קשור לחול וקודש, אלא שם זה מלכות של בני רחל שהיא מלכות ארעית, ומלכות של דוד מבני לאה שזו מלכות סופית כוללת ונצחית. כל השלבים המכינים לזה הם כולם מובילים לזה. הכוח שיש למלכות הארעית בשעתו לעבור ממצב של שופטים למדרגה של מלכים, להכין ע"י כך את מלכות בית דוד, זה כוחו של שאול. אם הוא היה מכיר בתפקיד הזה, ובאמת מכוון להיות מכין את הופעת המלכות השלמה של דוד, לא היה קורה לו שום דבר והכול היה הולך על מי מנוחות, מעבר משלב לשלב. אבל מכיוון שהחוליה הזו, ששאול מופקד לבנות אותה, ברגע שהוא מורד במסירת הלפיד לשלב הבא, מורד בזה שהוא רק מכין ומכשיר את השלב היותר עליון של מלכות ישראל שאמור להופיע על פי נבואה, הרי הוא מוקם על פי נביא וגם דוד ככה. אז הוא יש לו את הכוח.

מאיפה הוא שואב את הכוח פתאום להעביר ממדרגת שופטים למדרגת מלכים? זה הכוח האלוקי שעובר דרך נבואת שמואל הנביא. זה נותן לו כוח להכין את העם לשלב הבא. ברגע שהוא בוגד בתפקיד הזה, הוא לא רוצה להמשיך למסור את ההמשך לשלב הבא, אז הוא מאבד את כל שפיותו. הוא פשוט יוצא מדעתו. כל העצות שלו ושיקול הדעת שלו, והיכולת שלו להנהיג, הכול הופך להיות לא לעניין, מופרע וחולני. רוח רעה מתחילה לתעתע בו. הוא מכלה את זמנו בלרדוף אחרי דוד. הוא מאבד את צורתו, את מה שהיה לו מקודם. אותו צורה שהייתה לו צמחה מכוח התהליך כולו, אבל ברגע שהוא לא רוצה למסור הלאה את הלפיד, אז הוא מאבד את עצמו. כולם צריכים לראות שההפרעה למלכות בית דוד היא ממוטטת את כל הנורמות, את השפיות, את הטבעיות הפשוטה ביותר. אם מישהו הולך כנגד ההנהגה האלוקית אין לו חיות, אין לו יניקה, מאיפה הוא ינק כוח? אדם שההשגחה וההנהגה האלוקית נגדו ינק כוח? אותה גבורה שהצמיחה אותו והקימה אותו, היא בעצמה תמוטט אותו כשהוא יפעל נגדה. הוא חלק משרשרת. שרשרת כל חוליה לוקחת את כוחה מהקשר שלה לשאר החוליות.

שאול איבד את כוחו, הוא איבד את זכויותיו ואיבד את עצמו לדעת במלחמה נגד דוד. אבל ההכשרה שעם ישראל היה צריך לעבור עם שאול כדי להגיע לתקופת דוד, זה היה קיים. דוד על כנפי השלב הזה הוא הולך ומתרומם וממשיך הלאה את צמיחת מלכות ישראל.

הגאולה גם הולכת בצורה סכמטית באותו אופן. הטכניקה של התהליך דומה. השלב של הציונות החילונית, אומר הרב, זו תחיית החול. זה כמו ילד לפני בר מצווה. הוא צריך טבעיות, אנחנו חזרנו לטבעיות הלאומית שאבדה לנו בזמן הגלות בגלל שכל כך הרבה שנים לא חיינו חיי לאום אז אבדה לנו הטבעיות הפשוטה של הלכידות, של ההנהגה, של צבא, של ערכים לאומיים ושותפות לאומית ועוד הרבה דברים כאלה של בריאות לאומית טבעית. אבל זו לא התכלית של עם ישראל. עם ישראל צריך להגיע לתחיית הקודש, לא קודש שלוחם כנגד החול, אלא קודש שמחייה את החול. הקודש העליון מכוון להרים את החול לרמה יותר גבוהה, להביא אותו לאור דעת אלוקים. אז החול עצמו יצא מזה בצורה ישראלית מובהקת ושלמה, צורה שתאיר את כל העולם.

כשמתחילה נהירה לדת, ומנסים לעצור את התהליך הזה עם כל מיני דרכים דמגוגיות, באופן מלאכותי, עובדים עליך בעיניים, רוצים לעצור את זה, אז נאבדת הצורה שלהם אפילו האנושית הפשוטה. יש מקום נורמלי בעולם שמשכיבים בנים ובנות ביחד, שמשכיבים אותם כך באופן עקרוני ומחויב? יש מקום בעולם שצריך לעשות קרב מגע עם בן ובת. שלא יגידו לכם שזה לא נכון, זה כן נכון. אתם יודעים מה טנק, אם אחד צריך לשירותים אין לו שם שירותים משלו. הוא צריך לעשות את צרכיו מול כולם. תחשבו על בת שיושבים שם. מה קורה שמה... זה פשוט נורא לדבר על זה ולתאר את זה, זה אנושי?! זה נורמות אנושיות?! הם מאבדים את השפיות, את הנורמות הבסיסיות של צלם אלוקים באדם, של ההתחשבות בהבדל בין איש לאישה. אישה לא יכולה להרים משקל כזה, פשוט לא יכולה. כל הפרסים במשחקים האולימפיים יש שם חלוקה בין נשים לגברים. תמיד יש חלוקה. מישהו אומר שזו פגיעה בנשים?!

הבנות אחרי זה באות לבכות, הן אומרות שזה לא מה שהן ציפו, הן לא יכולות לעמוד בזה. יש רבות שמגיעות מזה לטיפול פסיכיאטרי. אנחנו נפרסם את המספרים, שהציבור ידע ויזדעזע מכל הפרטים האלה. הדמגוגיה שלהם אומרת ´בשביל פרט כזה אתה עושה רעש, מה אתה כל כך צועק´. לכן צריך לפרסם את כל הפרטים יחד, שיבינו שזה על כל הקופה, זה מה קורה היום עקרונית בצה"ל. אסור לשום אדם להסכים עם זה ולהשתתף בזה. צריך אדם לומר – אני מוכן לעשות כל פקודה, שלח אותי לקרב, אבל בשטויות האלה אני לא משתתף, מה אני בהמה?! שולחים אותי ללון ברפת?´.

צריך באומץ וודאות לומר שאני לא מוכן להשתתף בזה, אל תשתמשו בי בשביל זה. לא יעלה על הדעת להסכים לזה. זה יהיה כישלון חינוכי נוראי אם תלמידנו יפלו לדבר הזה, ישתתפו בדברים כאלו. תדעו לכם שהחינוך הוא רדוד מאוד אצלנו ורובם נופלים, רק יחידים עומדים איתן ולא נסחפים בזרם הזה. אין מה לעשות, אדם צריך להיות גיבור, מה מותר להשתתף בדברים כאלה?! בא לשאול אותי בחור, רוצים לזרוק אותו מקורס קצינים, היה להם יום בילוי ויש שם שחייה מעורבת. המפקד כופה אותו להיכנס ואם לא זה נחשב שהוא מעליב את הבנות. זה שהמפקד מעליב את כל עם ישראל, את כל ערכי אבותיו, את כל הדורות, את כל הגבורה המוסרית של עם ישראל והטהרה והצניעות בעם ישראל, שאת כל זה הוא מאבד, זה שום דבר. הבעיה היא רק להעליב את הבת. זו פשוט יצירת ערכים חדשים הזויים. תתבשל במיץ שלך, מה אתה רוצה ממני?! כל הדברים האלה לא יעלה על הדעת. צריך לתת שתי סטירות למפקד שאומר דברים כאלה.

מי שנופל בזה זה כישלון חינוכי שלנו, משום שלא ביררנו, לא עיכלנו, את משנתנו, הכרתנו ואמונתנו. אמונתנו חצתה את כל ההיסטוריה, את כל אלה שרצו לעקור את דת ישראל, אף אחד לא הצליח. עם ישראל עומד איתן אחרי אלפיים שנות גלות, ופה יקחו אותך ככה, איזה מישהו שנאחז בשד חדש שנכנס – פוסט מודרניזם. הוא יעביר אותנו על דתנו?! איפה הגבורה, איפה זה שעם ישראל עומד על דעתו. זה פשוט לא יעלה על הדעת. אז יזרקו אותך מהצבא, ישימו אותך בבית סוהר, יגידו שאתה לא ערכי מספיק בשביל להיות קצין בצה"ל כי אתה לא עומד בערכים של צה"ל, נו מה אפשר לעשות. אנחנו מוכנים לשרות ולעשות ככל הנדרש, אבל בשיגעון, בטירוף הזה, בבהמיות הזו, אנחנו לא משתתפים.

חבל שמדברים על זה בכלל. זה דבר שבכלל לא צריך לדבר עליו. הכוונה הזדונית כאן ברורה – להפוך את הנורמות החברתיות, המוסריות, הדתיות, בישראל. והציבור הדתי לאומי הוא מאיים, אז אצלו במיוחד צריך לדאוג שכל הבנות שלו יילכו לצה"ל. תראו כמה תעמולה יש על זה. הכסף בשביל זה זורם מאירופה, מכל מיני קרנות, ברור מאיפה זה בא. כל אויבינו שלא הלך להם עם היטלר עכשיו הם רוצים להחריב אותנו בצורה אחרת. אמר לי מישהו בשעתו, לפני כמה שנים, אנטולי שרנסקי. הוא היה מטייל הרבה בעולם, הוא אישיות אוניברסלית, לוחם חופש. הוא אומר שהאינטלקטואלים באירופה כבר מזמן, העמך אצלנו לא מבינים את זה, הם מזמן מתחרטים שבשעתו הם הסכימו להקים מדינה יהודית. הם מזמן מתחרטים על זה. התעמולה האנטישמית, כל הארצות הללו נשטפות ע"י מיליוני ערבים מסוריה ומהאזור, הכול מלא אנטישמיות גדולה מאוד, עם ישראל ומדינת ישראל בשבילם זה הדבר הכי נורא בעולם. פוטין יכול להציל את חל´ב ובתי חולים ויהרגו שם מאות אלפים, זה לא מפריע להם, אבל עמונה אחת צריך לגרש, וכל העולם רועש – איך אנחנו העזנו להקים יישוב, איך לא עוקרים אותו. בזה כולם דנים. דעאש יכולים לעשות מה שהם רוצים וזה לא אכפת לאיש. זה עולם אנטישמי ואנחנו צריכים לעמוד על שלנו, מה אנחנו צריכים לחקות אותו, ללכת לפי החליל שלו?

השמאל הקיצוני עובד פה חזק מאוד. אתם יודעים שעיתון הארץ, אולי אתם לא יודעים, הוא כבר לא בידי יהודים, הוא נמכר לידי גופים פרוטנסטנטים גרמנים, אותם החוגים שהעלו את היטלר לשלטון. הם קנו את העיתון הזה. העיתון הזה היום מסיט בגלוי להתנצר. אתם יודעים את זה? פלא שזה לא הגיע לאוזניכם. יש לי פה שלושה מאמרים בהארץ שמעודדים את ההתנצרות, לעבור לנצרות.

[אני מקריא לכם את המכתב של בן גוריון, עליו דיברנו מקודם. זה מהתקופה שבן גוריון כבר עבר לשדה בוקר: "משה היקר אין לנו להפריד בין הדת למדינה", נשמע טוב, כנראה שהוא חושב שהדת והמדינה בישראל הם אחד, זה נהדר, ממלכת כוהנים וגוי קדוש, "קיימת שותפות גורל בין מדינת ישראל ובין העם היהודי", אין מדינה בלי עם. "מדינה זו לא תתקיים בלי העם", והעם הזה משוגע על הדת הזאת, אז מה אתה יכול לעשות עם זה. אל תילחם נגד הדת כי המדינה צריכה את העם. זו מדרגה להבין את זה. היום גם את זה לא מבינים. מוכנים לאמץ את כל מנהגי וטומאת הגויים, ללכת נגד רוח העם שקשור למסורת ורוצה צניעות ורוצה בכל זאת איזה מינימום של יהדות, אין מי שיגיד את זה משום שגם אין מפד"ל. הבית היהודי ומי שעומד בראשה הוא משתף פעולה עם כל הדבר הזה. "והעם היהודי לא יכול להתקיים המדינה". זה ההשגה שיש לו. "ומשום כך כרוכים שלושת הדברים – אהבת המולדת, נאמנות למדינה ונאמנות לעם ישראל יחד. זה חוט משלוש שלא מתנתק. רק בהישארו קשור ומשולב זה בזה". על זה חתום דוד בן גוריון.

אתם שמים לב למה שיש פה – איפה הדת נכנסת? הוא ראה בדתיים את המוהיקנים האחרונים שהם עוד אוחזים במנהגי הגלות. הדת הרי, הוא חשב, היא תוצר של הגלות. קורצוויל מנתח את זה יפה מאוד. רבינו נתן לי לקרוא את זה, להכיר מה התשתית הפילוסופית של הרעיון החילוני של מדינתנו. אני ממליץ לכולכם שעוסקים בקירוב, בחינוך, לקרוא את זה].

יש לי כאן את המאמרים מעיתון הארץ "מה יותר יהודי מלהתנצר?". זה שם המאמר. הכותב הוא עופרי אילני. המאמר השני שמו "ואז הופיע ישו". העיתון הזה הוא היום מסיט בגלוי להתנצר. צריך לדעת את זה, זה העיתון הכי מכובד במדינה, העיתון של האינטלקטואלים, של השמאל הקיצוני. אי אפשר להתעלם מהמציאות, שם התרבות נמצאת, שם נמצא השמאל הקיצוני, ההשפעה הנוצרית חודרת גם למשרד החינוך, וגם בספריית פיג´מה יש אלמנטים של נצרות. בחיפה השנה הדליקו את החנוכיות באופן שיתופי, זה פורסם בכל מקום, חנוכיות על עץ אשוח. אנחנו יחד עם הנצרות. זה חודר מאוד. אמר לי מישהו שהוא יודע מה נעשה במשרד החינוך, יש שליחה של האיחוד האירופי שבודקת את המסרים של משרד החינוך, היא בודקת את התכנים לראות שהוא פותח את הלבבות לכיוון של נצרות.

גם החינוך הדתי לא נקי מזה. יש תמונה כזו של שני בנים עם כיפות על הראש. פעם היה בגן אבא ואמא של שבת, עכשיו זה אבא ואבא של שבת. צריך להרגיל את הילדים מגיל הגן. הראו לי את התמונה הזו. זה נמצא בתוך ספרי הלימוד, זה אפילו אצל גננות. כמו שלמדו ברוסיה להעריץ את סטאלין כבר מגני הילדים, שם כבר היו מחנכים והיו תמונות של סטאלין האבא הטוב שלנו.

אני לא בא לקטרג, אני בא כדי לומר שצריך לעמוד על האמת. מה שצריך לעשות זה להודיע לעם. זה מה שאנחנו משתדלים לעשות. אין לנו כסף לדאבוננו, אנחנו מחוסרי אמצעים. אבל המטרה שלנו זה להביא את הדברים לעיני העם. כל פעם שאיזה פרט מתגלה, מיד יש רעש גדול ועסוקים במי הדליף. זה אינדיקציה הכי גדולה – ברגע שמחפשים את מי שהדליף סימן שעובדים עליך, שזו קליקה סגורה שפועלת מאחורי הגב בהסוואה של דמוקרטיה, ובעצם פועלת בשביל לשנות את העקרונות והנורמות של דפוסי החיים במדינה, של מה שנקרא ראוי וצודק. משנים את זה היום עם תעמולה דמגוגית בעזרת התקשורת, צה"ל, משרד החינוך. זה קשור גם כמובן לכל הנושא של הסמארטפונים, זה ודאי מסייע לזה. שמונים אחוז מהנוער שלנו מכורים לדבר הזה. תקראו מחקרים. כל המספרים ידועים.  

הם יודעים לתאר את זה במחקרים שלהם, כמו שהרב כותב לרב צבי יהודה לפני שהוא הגיע לאירופה, התרבות האירופית יודעת לתאר, להסביר, אבל איך ללחום ביצר הרע, איך להתגבר, איך ליישר את החיים, מכל זה אין להם מושג. בשביל זה אנחנו צריכים תורה.

אין לי יותר מה להגיד. אני מאריך על זה בשיעורים עם דוגמאות ודברים, זה מה שיש לי לומר. אני חושב שאסור להשתתף בדברים הללו בשום אופן, אנחנו צריכים להזרים את המידע הזה לעם בצורה שהוא יבין מה עושים איתו, ושלא ינהגו איתו בפטרנליזם, באבהות, שלא יגידו שדעתו לא חשוב. אנחנו צריכים שאדם יעמוד על דעתו, על האמת, שלא יסחף עם הזרם. המדינה והצבא הם יקרים לנו, אבל הדברים האלה זה לא שייך, בזה אנחנו לא איתכם, בזה אנחנו עומדים על דעתנו. אתם רוצים להפעיל נגדנו אלימות, אז שימו אותנו בבית סוהר, תתלו אותנו, תירו עלינו, תעשו מה שאתם רוצים.

מה שקורה בצבא זה המצאת התהליך, בצבא עושים את זה בכפייה, ואחריו זה יעבור לכל החברה.

שאלה: אולי נדיר את רגלנו מהצבא?

תשובה: חלילה. אם רגע אחד לא יהיה לנו צבא אין לנו מדינה ואין לנו כלום. משום שאלו נפלו על הראש בגלל זה לא נעשה את הטוב?! מה זה שייך בכלל לצבא? אם אני לא אסגר בפילבוקס עם בת ביחד במשך יומיים אז הצבא יתמוטט. אם יהיו שם שני בנים הצבא יתמוטט מזה? זה לא שייך בכלל.

שאלה: אבל רוב החבר´ה שלנו לא עומדים בזה.

תשובה: זה אסון, זה מחדל חינוכי שלנו. אבל מה אתה רוצה שנגיד להם לא להתגייס, לפי מה שאתה אומר הם יתגייסו גם אם תגיד להם לא להתגייס. זה בכלל לא תלוי בך. אתה צריך לחנך אותם שאדם יעמוד על דעתו. יעמוד נגד הזרם, שיהיה תקיף כנגד הדבר הזה. מה זאת אומרת, אם רוצים להפוך אותך לבהמה אתה לא עומד על אנושיותך?! אם רוצים להפוך אותך לגוי אתה לא תעמוד על יהדותך? אם את כל זה לא הקנית לתלמידים שלך, זו שאלה גדולה אם אתה יכול להמשיך ללמד. אולי תחליף מקצוע. מה זה קייטנה, מה אנחנו משחקים משחקים, אווירה של שבת ומוזיקה חסידית, מה אנחנו להקת בידור?! אנחנו בונים יהודים אמתיים, יהודים שחיים, שיודעים שהתורה היא חיינו. אם את זה אנחנו לא מנחילים אז מה אנחנו מנחילים, פולקלור? הופכים אותך לבהמה, איפה יש דבר כזה של מקלחות משותפות ושירותים משותפים, זה אנושי?! משום שהם החליטו שזה אנושי אז צריך לרקוד לפי החליל שלהם. מה אנחנו שוטים?

אם את זה אנחנו מייצרים במוסדות החינוך שלנו אז צריך להחליף אותנו. כל אחד צריך לדעת שעל כפייה על הדת מוסרים את הנפש, ידעו את זה בכל הדורות, מה קרה לנו?! בשעת סכנה מותר לעבור על הוראות כאלה?

שאלה: אז למה ללכת?

תשובה: אף אחד לא ישמע לך. הציבור הדתי לאומי הולך לפי החליל של הציבור החילוני. אם הרמטכ"ל אומר ללכת לצבא הוא יילך לצבא. אם החוק במדינה אומר שצריך ללכת לצבא הוא יילך. הוא ילד טוב ותמים, הוא עושה מה שאומרים לו. אם הוא היה הולך בגלל שהתורה אומרת ללכת לצבא, אז הוא גם לא היה עובר על איסורי תורה בצבא. אבל הכול זה רק ´מנהג המקום´, זה אווירה, אנחנו IN, אנחנו חלק מהתרבות החילונית וחלילה אנחנו לא חרדים, זה אוי ואבוי מבחינת כולם.

הצבא יש לו מטרה – להפוך אותך לחילוני, שתיבלע בתרבות. אחד האלופים כבר אמר ´אני לא רוצה לראות כיפה סרוגה בין הקצינים´. זה מה שמונח שם כרגע. אין להם בעיה עם הזקנים רק, זה לא נגמר שם. יש פה יהודי יקר מאוד שהבנים שלו משרתים בצה"ל, הבנים שלו פתאום גדלו זקנים. הוא שאל אותם מה קרה לכם, בישיבה לא גידלתם, עכשיו אתם מגדלים? הם אומרים ´אנחנו לא רוצים שהבנות יתחילו איתנו´. אם אתה רק עם כיפה סרוגה אז הבנות נתלות עליך, אבל עם זקן לא. בשביל זה הם מגדלים זקנים.

הצבא לא רוצה שתגדל זקנים. עוד מעט יגידו לך, ´עם כיפה סרוגה אתה לא נכנס´. תהיה דתי, אבל בשביל מה אתה צריך את הסמרטוט הזה על הראש. זה השלב הבא. אתם מכירים את הסיפור הזה: אחד חשב שהוא נהיה תרנגול והתחיל לעשות קוקוריקו. ואז אחד אמר שהוא יציל אותו. הוא נכנס איתו ביחד, עשה כמוהו. הוא התחיל להאמין בו. הם שוחחו. בסוף הוא אומר לו ´תשמע, למה אנחנו צריכים לקרוא כל היום קוקוריקו, אנחנו יכולים לקרוא רק חצי יום קוקוריקו´, הוא קיבל את זה. כיוון שהוא גם תרנגול הוא היה מוכן לשמוע את ההצעה שלו. אחרי זה הוא שיכנע אותו עוד יותר להפחית. אחרי כמה שבועות הוא אמר לו שאפשר להיות תרנגול בלי לקרוא בכלל קוקוריקו. אתם מבינים. זו שיטה – אתה רוצה להיות דתי, תהיה דתי, אבל אפשר להיות די בלי כיפה על הראש. יש היום מושג חדש ´דתי לפעמים´. יש דתל"ש ויש דתל"פ. לדאבוננו.

המצב של היהדות הדתית לאומית הוא בשפל נוראי. גם מבחינה פוליטית, גם מבחינה חינוכית, גם מבחינה אמונית, מבחינת האומץ שלו והכוח שלו לא להיסחף עם הזרם. אל תחשבו שאתם שולחים אותם לצבא ובלעדיכם לא ילכו, אין לכם כזה כוח מאגי. אתם לא שולחים אותם לצבא. הם הולכים לצבא בגלל שאזרחות טובה זה ללכת לצבא והם לא רוצים להיות בני ברקים. אתם צריכים להרים אותם לרמה אחרת, בשביל זה אתם מחנכים אותם. אתה לא מצייד אותם עם מאמרי חז"ל ופסוקים והוא נהיה חילוני גמור שמצויד עם מאמרי חז"ל ופסוקים.

שאלה: אם מישהו שואל באופן מעשי לצאת לקורס קצינים...

תשובה: אנחנו עושים הכול לשם שמים. אנחנו בצה"ל לא מהנימוקים שלהם, לא מהמניעים שלהם. אנחנו הולכים לצבא כי התורה רוצה שנלך לצבא. זה פיקוח נפש שדוחה את כל התורה כולה. עושים את זה לשם שמים ולא בגלל המניעים שלהם. ואם רוצים שהוא ישתתף במצעד גאווה, ישמור שם, הוא אומר להם שבשיגעון הזה הוא לא משתתף. זו מחלה של תרבות מתנוונת, זו טינופת של תרבות. אתה תכניס לי לראש דברים שהם כנגד השכל, היושר, הסברה, נגד המצפון שלי? מי אתה? על איזה תקן אתה? אנטיוכוס? מי אתה?

אמרו לנבוכדנצר ´אתה מלך בשביל שנשלם לו מיסים וארנוניות´. אתה מלך ואנחנו מכבדים אותך, אבל מה שהוא כנגד התורה, אתה והכלב שווים. מה שאתה אומר ומה שהכלב נובח זה אותו דבר. הייתה לו כלבה לידו – יש מחלוקת האם זו הפילגש שלו או שזו כלבה ממש. אבל אתה והכלבה זה אותו דבר. לעניין הזה אתה לא מלך, כלפי זה אין כבוד מלכות. "שיוויתי ה´ לנגדי תמיד" זה דינא דמלכותא. זה מה שיש לנו.

שאלה: יש מאמרים ספציפיים שכדאי ללמוד עם התלמידים?

תשובה: אמונה זה חיים. אפשר ללמוד איתם דיני מסירות נפש, שאם כופים מישהו כנגד התורה הוא לא נכנע. איך עם ישראל היה מתקיים כל הדורות אם היינו נכנעים? אותם החלקים החלשים שנכנעו נעלמו בין הגויים, אבל עם ישראל המשיך. זה לא משנה מי כופה. הרב כותב באיגרות שאין הבדל אם יהודי כופה או גוי כופה. "עלים נובלים כאלה", שהם מתבטלים לפני התרבות של הגויים ונעלמים בתרבות הנוכרית, "לא מביאים הפסד רב לכרם בית ישראל". ככה הרב כותב על אלו שנכנעו. כנסת ישראל ממשיכה את דרכה. הרב כותב ששתי בריתות נכרתו לעם ישראל – הברית האחת היא ברית סגולת ישראל, נצח ישראל, מצד הנשמות. הנשמות הללו ישובו לאיתן טבעיותן על ידי תשובה או ייסורים. ויש עוד ברית, זה שעם ישראל שורד את ההיסטוריה וחוצה את כל התרבויות ומגיע לאחרית הימים, מכוח ברית נוספת – ברית התורה. זה שיש אחוז של עם ישראל שמוסר את נפשו על התורה ועל ידי כך עם ישראל ממשיך להתקיים. אם אחת הבריתות הללו חסרה עם ישראל לא מתקיים.

יש ברית שיש אנשים בישראל שמרכז חייהם זה התורה והמצוות וסביב זה סובבים כל חייהם, הם מחזיקים את עם ישראל חי. יש ברית על זה, שהם לא יפחתו משיעור מסוים. כמה שיש יותר יהודים כאלה, שמלבד שיש להם נשמה ישראלית הם גם אוחזים ודבקים בתורה, כך אנחנו מחישים את הגאולה, מבריאים את עם ישראל, מגדילים אותו. אשרי כל מי ששייך למחנה הזה, הוא מחזיק את עם ישראל חי. אלו שתי בריתות מוחלטות, יש שמירה אלוקית על זה, שלעולם לא יחסר המספר הדרוש של אנשים ששומרים על התורה וחיים אותה במסירות נפש. שתי הבריתות הללו מחזיקות אותנו חיים. זה כתוב ברב במדבר שור. זה רמוז גם במקומות אחרים.

הרב מדבר שם על אלו שבפועל מקיימים כל דין ומוסרים את הנפש על כל סעיף בשו"ע, אם זה יחסר מישראל עם ישראל לא יחזיק. זה שיש כוח לחייל להילחם זה מכוח אלו שמוסרים את הנפש על התורה ודבקים בה. אנחנו אומרים את זה כל יום בתפילה, כך מסביר הרב, "ואני זאת בריתי אותם רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרע זרעך...". ה"לא ימושו" הזה יש עליו כריתת ברית, יש שמירה אלוקית שיהיה מספר מינימאלי של אנשים כאלו. אשרי הדור שרבים בו האנשים האלה. המינימום הנדרש בשביל להחזיק את כנסת ישראל הוא תמיד קיים, הוא בנוי מסגולת ישראל ומהדבקות בתורה במסירות נפש ובלי שום חשבונות ורפיון. הוא כותב ככה: "סגולת ישראל ופעולת סגולת זו... תלוי בשני דברים, וכל אחד מהם יש לו תוכן בפני עצמו...: הדבר האחד הוא קדושת ישראל מצד עצמן, כי יעקב בחר לו י-ה...", הוא מאריך בלבאר שזה מוחלט ולא ישתנה ולא ידח ממנו נידח. ובעמוד רי"ב, העניין השני של סגולת ישראל, "הוא סגולת בחירת ישראל מצד התורה, שהתורה היא שלמות נוספת על שלמותם של ישראל... גם היא לא תעבור מהם לעולמים", זו הבטחה אלוקית, זו ברית. יש חוק סטטיסטי שמכלל ישראל לא יחסר המספר הדרוש. אתה יכול לבחור האם אתה תהיה חלק מהמחנה המאושר הזה שמחזיק את האומה או שאתה לא רוצה להיות שייך אליהם. אבל למספר המינימאלי הזה שבלעדיו עם ישראל לא יתקיים, על זה יש ברית כרותה.

הסגולה היא בכוח והתורה היא בפועל, הדבקות והאחיזה בתורה. שני הדברים האלה ביחד מחזיקים את עם ישראל. "וכמו שאמר הכתוב אם לא בריתי יומם ולילה... וכמו שכתוב ואני זאת בריתי...". אנחנו כל יום אומרים את זה בבוקר. פלא שלא שמנו לב לזה, שזה נשמט מאיתנו, כאילו יש רק את הברית של הסגולה. צריך לזכור ולעורר שיש עוד ברית, שבה תלויה גאולת ישראל וקיום ישראל והישרדות ישראל וכל מציאותם. "דימה גם כן ברית התורה אצל ישראל כחוזק הדברים הטבעיים...". כמו שהברית של הסגולה היא יותר חזקה מכל החוקים של שמים וארץ, כך גם הברית של התורה היא נצחית ולא תעבור והיא יותר חזקה מחוקי שמים וארץ, מכל חוקי העולם.

יש מטה שעסוק בלהפיץ את הדבר הזה, להביא את הדברים לידיעת העם, שידע מה עושים איתו, שיגיב בהתאם, שיביע התנגדותו. איך זה יתגלגל, ה´ יראה לנו דרך, אין לנו אמצעים כספיים בשביל זה, המטה הזה עובד בחולשה כי אין לו אמצעים, אם מישהו יכול לתמוך בזה, או יישוב שיתמוך בזה שיתמוך. אין מי שיגן, אין מפד"ל, אין מי שיצעק ´אתם קורעים את העם לגזרים´, עכשיו הכול בידיים שאי אפשר לסמוך עליהם. אז צריך העם להביע את דעתו, מכנף הארץ זה יגיע. אנחנו נתחיל ובעזרת ה´, החשיפה של אובדן הדעת ואובדן השפיות שקורה בדברים האלה אתם רואים שפתאום דובר צה"ל יוצא כמו לקרב זה לא דבר שקרה הרבה פעמים בהיסטוריה, זה משום שהתחלנו לצעוק אז הקב"ה עוזר לנו, ואי השפיות שבמעשים שלהם מתגלה קצת. ה´ ישמור שזה לא יתגלה לאויבים שלנו. אנחנו צריכים לעמוד כמובן איתן על זה. אבל העם צריך להחליף את ההנהגה הזו, זה בלתי אפשרי, הנהגה ששמה את הדבר הזה בראש מעייניה לא יכולה להנהיג את הצבא ולא את עם ישראל. אסור לשתוק ולשתף פעולה, כל שתיקה עוזרת למזימות הללו להתממש. בשביל זה נוצרנו, בשביל לא לטמון את ידינו בצלחת בזמן סכנה.

זו סכנה ממש לקיום המדינה, זה לא בשביל המפד"ל ולא בשביל החבר´ה שלנו שיוכלו להמשיך לשרת, זה בשביל המדינה כולה. זה מה שרציתי להגיד, ואידך זיל גמור. אפשר לעזור במטה הזה עצמו ואפשר לעזור בתרומה, כל תרומה תתקבל בברכה.

רק אם תהיה הבעה של ציבור גדול, של עם ישראל שמביע את דאגתו, שלא יכול לתת אמון בהנהגה ששמה את זה בדגל שלה, זה יגרום לכך שיוחלפו האנשים האלה. אני לא מאמין שזה לבד מספיק. הם ישמחו על כל דתי שיעזוב את הקורס. במצב שהם נמצאים הם ישמחו על זה. אם טובת צה"ל הייתה במעיינם הם לא היו מכניסים בנות לטנקים. מה שקרה בארמון הנציב זה היה הצגה חיה של כל הדברים האלה. מנסים להסתיר את זה, אומרים שחיילת ירתה, לא יודע לאיפה היא ירתה, אבל ראינו מה היה שם. ה´ ישמור.     

עד כאן דבריו האמיתיים.

כל טוב                                   

כתבות נוספות