שאל את הרב

צביעת שיער

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/01/17 10:24 יט בטבת התשעז

שאלה

שלום רציתי לשאול מה הבעיה לצבוע שיער לסגול?

תשובה

שלום יקרה,

אני לא רב, אבל לפי ידיעותיי ההלכתיות אין בעיה הלכתית לצבוע את השיער לסגול, אם זה יפה בעינייך את יכולה לצבוע את שערך לסגול. אבל את צודקת בשאלתך משום שצביעת שיער לצבע ייחודי נראית לנו לא מקובלת על פי "רוח התורה" ו"רוח ההלכה".

למה צביעת שיער אינה מקובלת על פי "רוח ההלכה"?

מאחורי כל ההלכה, בייחוד הלכות מדרבנן כמו הלכות צניעות, יש טעם ומשמעות. לצניעות יש כמה טעמים ומשמעויות. אחת המשמעויות היא לא למשוך תשומת לב רבה כלפי החיצוניות כדי שיהיה לנו קל יותר להבליט את הפנימיות שלנו מול החברה. אנחנו בעצם מסתירים דבר מסוים שלפי היהדות הוא חשוב פחות כדי לגלות דבר חשוב יותר- הפנימיות. (אם תרצי להתעמק בהסתר ובגילוי, תוכלי לכתוב לי ונדון ביחד) נראה לי שתסכימי ששיער בצבע סגול או בכל צבע שאינו צבע שיער רגיל מושך את העין, ואדם מהצד עלול להתרכז בחיצוניות של האדם עם השיער המוזר ולא להתרכז בפנימיות שלו, כפי שהתורה מדריכה אותנו.


מעבר לתחום הדתי, צביעת שיער מתקשרת לפחות לעוד שני תחומים בחיינו.

בפן החברתי, אם נרצה או לא נרצה המראה שלנו מסמל משהו ואומר משהו עלינו לחברה שסביבנו. הלבוש והמראה שלנו מתייג אותנו לקבוצה מסוימת ולסוג מסוים של אנשים. כדאי שתחשבי מהו המסר שצביעת שיער לסגול מבטאת לחברה? האם את רוצה לבטא את המסר הזה? האם את רוצה להשתייך לסוג כזה של אנשים?

בפן הנפשי, כדאי שתחשבי מה את רוצה להשיג בצביעת השיער? למשל תשומת לב, יופי, תחושת ערך, מרידה במוסכמות ועוד רבים הדברים האפשריים. אחרי שתמצאי את הדבר המבוקש שבעקבותיו את רוצה לצבוע את השיער, תחשבי אולי אפשר להשיג את אותו דבר בדרכים אחרות המקובלות בחברה? כמו כן, אולי יהיה נכון לענות על אותו צורך בדרכים אחרות?


עלי מעלה מעלה והצליחי בכל אשר תעשי.

מוזמנת להגיב או לשאול עוד במייל האישי שלי או באתר.

כל טוב, רינת rinathaber@gmail.com.

כתבות נוספות