שאל את הרב

אלוהים לא מקשיב לי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/01/17 13:59 יז בטבת התשעז

שאלה

שלום.

אני חומד מאד במשהו שחבר שלי קיבל מאלוהים. אני מתפלל לאלוהים לקבל את המשהו הזה יום יום שעה שעה וזה פשוט לא קורה. הוא מספר לי על זה דברים ואני מתנהג כאילו הכל טוב מבחוץ כשבעצם אני בוכה מבפנים. הוא לא יודע שאני חומד במה שהוא קיבל מאד מאד (ולא, אל תאמרו לי לדבר על זה עם מישהו כמו איתו או עם ההורים בבקשה, כי זה לא יעבוד)זה אוכל אותי מבפנים שאין לי את זה. לפעמים אני מהרהר האם כדאי בכלל להמשיך לעבוד את הבורא.

מה לעשות?

אנא עזרו לי.

תודה מראש

תשובה

שלום אחי היקר!
תודה על השאלה המצוינת שנוגעת בצורה כזו או אחרת בכולנו כל אחד במקומו הוא, לא פשוט להעלות את הנושא הזה אפילו על כתב, מעריך מאד!

אכן, בחיים לא אחת חבר שלנו מקבל דבר שלנו אין ויתכן שתתעורר בנו קנאה לדבר. הייתי מקדים ושואל - למה יש קנאה בעולם? למה איננו שמחים במה שיש לנו?
מטרת הקנאה היא ליצור עשייה, אמנם לא אחת אנחנו נופלים בלקנא באחר - וזהו. אך יש מקום בו אדם לוקח את הקנאה ליצירה, למצב של עשייה.
קנאת סופרים תרבה חכמה - כי הוא מבין שבכך שהוא מקנא - סימן שהוא יכול להתפתח, לחשוב ולהביא את הצד שלו.
בנוסף הקנאה, כאשר מביאים אותה למקום הנכון מביאה אותנו גם למקום לעצור לרגע ולהסתכל על מה שיש לי, לא אחת לאחר שאני מסתכל על מה שיש לי אני יכול להתקע ב"למה לו יש ולי אין" אבל אם נעשה בירור אמיתי נראה את כל הדברים שקבלנו - ידיים, רגליים עיניים יכולת לדבר - לכל אלו כל אדם זוכה. האם אנו מכירים בכך? בכמה יש לנו?

ואז אם ניקח את שני הדברים האלו - את המקום להתקדם, לשנות וליצור. וגם את המקום להודות על מה שיש לנו - לקנאה יש מקום.

כך שאולי שווה, לעצור לרגע להסתכל על המתנות שאתה קיבלת, שרבים וטובים היו מבקשים שיהיה להם - ולך יש. אלו המתנות שהקב"ה בחר לתת לך. וכמובן אז ייקל לנו לקבל שיש מתנות שחברינו מקבלים ויש מתנות שאנו מקבלים וכל אחד יעשה איתן את הטוב ביותר, כדי להוסיף עוד טוב בעולם.

כך שלתהייתך באם לעבוד את הבורא - האם אנו שואלים את עצמנו כמה אנו מקבלים מהבורא? כמה כלים ומתנות קיבלנו בעולם הזה?
מה דעתך?

באם לא כיוונתי לדעתך או משהו לא הובן
מוזמן תמיד hananb1081@gmail.com
בהצלחה בכל!!
חנן.

כתבות נוספות