שאל את הרב

בעל מחלל שבת

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 03/01/17 12:38 ה בטבת התשעז

שאלה

היי ,

התחתנתי לפני כמה חודשים ..

הכל היה טוב ויפה עד החתונה , אבל מהחתונה התחלתי להרגיש פער עצום בדת .

אני באה מבית דתי מסורתי , ובעלי בא מבית שומר מסורת אבל חילוני לכל דבר .

לפני החתונה הייתי בבלבול עם עצמי ולא ידעתי מה אני רוצה לגמרי .. טעמתי מהעולם החילוני והרגיש לי טוב , אבל לקראת החתונה הרגשתי שאני חייה בשקר , בתועבה .. ולקחתי את עצמי בידיים ,

אני חזרתי לשמור שבת , להתלבש צנוע כמה שאפשר .

עכשיו הבעיה שבכל שבת מחדש יש לנו ריב ענקי על השבת ,

הוא מכבד אותי בבית , מדליקה נרות ומאותו רגע הבית קדוש לכל דבר , מכבה את הפלאפון וכל מה שמסביב אבל יש משהו אחד שהוא לא מסוגל לוותר עליו וזה הסיגריות ..

מבחינתו הוא הקריב המון לטובת החיי נישואין שלנו , אבל מבחינתי הדלקת אש גובר על כל מה שהקריב.

מה אפשר לעשות ?

תשובה

לשואלת שלום
בעלך ואת ניצבים בפני אתגר זוגי קשה ביותר. אבל התגברות ופיוס מתוך אתגר זה יקדם את הבית שלכם כמה דרגות מעלה. כגודל האתגר – כך גודל הטוב שיוצא מן הפיוס.
ראשית, כדאי לך לברר מה רצונך. אם [רצונך שבעלך יהפך לדתי] – אין זה תפקידך לחנך אותו. את יכולה לדבר איתו על חשיבות האמונה, ללכת לשיעורים, לשמוע הרצאות, אבל אי אפשר ולא נכון להכריח את בן הזוג להשתנות.
אם [רצונך שבעלך יכבד את אמונתך] – זהו דבר לגיטימי.
עליך לשבת עם בעלך בזמן נוח, מקום נוח ובשלוה, ולהעלות בפניו את רגשותייך בנושא. את לא מאשימה אותו, לא דורשת, אלא משתפת את רגשותייך כשאתם מקבלים שבת בבית. איך [את] מרגישה, לא מה [הוא] צריך לעשות. וכן בעלך ידבר על הרגשות שלו – כיצד הוא מרגיש בלי הטלפון, בלי הסיגריות. מה זה עושה לו כשאת שומרת שבת? האם זה מפחיד אותו? האם הוא או את חוששים לחינו הילדים? צריך [לנהל תקשורת פתוחה] ביניכם.
[כלל חשוב בזוגיות: כשאתם דנים, אתם לא מתווכחים בצורה של אחד מול השני, אלא אתם אחד לצד השניה עם הפנים כלפי הדבר הטוב ביותר לזוגיות שלכם]
חידוד: הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בכל חילוקי הדעות בבית הוא: אני נמצאת לצד בעלי, ולא מולו (וכן הבעל ביחס לאשתו). הכוונה היא, ברגע שאתם מתיישבים לדבר על הנושא הזה, אין כאן צד אחד מול צד אחר, אלא שניכם יחד, אחד ליד השניה ומביטים קדימה אל הזוגיות והבית.
בהצלחה רבה!

כתבות נוספות