שאל את הרב

מנסה להתמיד אבל נופלת..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/12/16 11:10 כח בכסלו התשעז

שאלה

שלום:) מאז שאני זוכרת את עצמי אני מתקשה להתמיד . בכל דבר!!! בין אם בספורט , בתפילה, קבלות שקיבלתי על עצמי כדי להתחזזק , או אם החלטתי על שינוי אני צריכה להתמיד בו . אני נורא מתקשה כי אני רוצה להתחזק והתמדה זה הבסיס לעבודת ה' .(ככה נראה לי ) ונורא קשה לי !! אני רוצה להתקדם בעבודת ה ולרכוש את המידה הזו כדי להתחזק וכדי להיות בעלת יכולת להשתנות ולהתמיד . איך אפשר לרכוש את המידה הזו ?? זה ממש מסבך אותי בעבודת ה ובחיים בכלל.. תודה רבה:)

תשובה

הי מורן!


תודה שפנית אלינו, שאלתך מקסימה ויש לה מימד של בגרות ורצינות! אני מקווה שהתשובה שלי תספק את המענה שאת מחפשת.


[בין הרצוי למצוי]
תחילה חשוב לי לציין שיש להניח שרבים מהחברה האנושית יכולים להזדהות עם הקושי בהתמדה. אצל אחד זה יבוא לידי ביטוי בלקום בזמן בבוקר, אצל השני בדיאטה ואצל האחר בלהשקיע בלימודים. יש כאלו שהקושי יהיה עבורם בתחום ספציפי ויש מי שעשוי למצוא אותו בלא מעט סיטואציות והקשרים בחייו. למה זה כל כך קשה לנו? כי מדובר בהרגלים, בגיוס משמעת עצמית, באמונה אמיתית בשינוי ועוד דברים שלפעמים אנחנו חסרים בהם.
אבל, עצם הרצון שלך למצוא את הדרך להצליח ולהתמיד, זה בסיס חשוב ומשמעותי. העובדה ששאלת גם איך אפשר לרכוש את המידה הזו סימן שאת מודעת שזה דבר שניתן לעבוד עליו ולזכות בו ואינך נמצאת במקום של וויתור כרגע. יש לזכור שמידת ההתמדה היא מידה חשובה וטובה שעשויה לקדם אותנו בחיים ולצמצם את הפער שבין הרצוי למצוי.


[ואיך ממשיכים מכאן?]
אביא בפנייך מספר המלצות לשיפור מידת ההתמדה-
קודם כל אני ממליצה לשבת עם אדם קרוב ולחשוב איפה בחיים דווקא כן הצלחת להתמיד במשהו (בלימודים? בתנועת הנוער? בקשר עם חברות?) וע"י כך לנסות לזהות מה הם הדברים שדרושים לך על מנת להתמיד בתחומים שאת מרגישה שיותר קשה לך.
בשלב הבא ניתן לחפש חומרי קריאה או סרטונים שיעודדו אותך להמשיך להתמיד בתחום שלקחת על עצמך. אם מדובר על התמדה בתפילות אז יש לא מעט ספרים שמסבירים את מהות התפילה ומחברים לנושא. ותמיד אפשר להיכנס ליוטיוב לחפש "סרטוני מוטיבציה" שיחדירו בך איזה רוח מדרבנת (:


בשלב התרגול והניסיון לשנות את המצב הקיים שאינך מרוצה ממנו (נתמקד בדוגמא של הספורט כפי שציינת בשאלתך), כדאי לקחת על עצמך כל פעם קצת. למשל- פעם בשבועיים לעשות הליכה. ולאט לאט להגדיל את התדירות בהתאם לתחושותייך. בין לבין כדאי לתת לעצמך חיזוקים כשהדברים מצליחים (נגיד איזה שהיא עוגייה שאת אוהבת ביום הריצה). חשוב לא לכעוס על עצמנו כשאנחנו בתקופה שפחות הולך, אפשר להצטער כמובן אבל כדאי לזכור שמחר יום חדש ותמיד ניתן להתחיל שוב להיכנס לעניינים.


בנוסף, על מנת לעזור לעצמך להתמיד- אפשר אולי לצרף אלייך למשימה גם חברה טובה שתתמוך או אפילו תתמיד איתך, לשים תזכורות ביומן או בפלאפון ולבקש מהסובבים להשתתף איתך בהחלטה החדשה. בכל מקרה יש לזכור שלפעמים התהליכים האלו דורשים זמן ודביקות וכדאי להיות סבלניים ולהאמין ביכולות שלנו שתמיד נוכל להשתפר.
בהצלחה גדולה!


אני מזמינה אותך לפנות אליי למייל במידה ותרצי לברר עוד על הנושא.


משאת
masethm@gmail.com

כתבות נוספות