שאל את הרב

חבילה מחו"ל

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/12/16 10:54 יח בכסלו התשעז

שאלה

שלום רב.

לפני חצי שנה הזמנתי חולצות מאנגליה אשר היו אמורות להגיע אליי בתוך שבוע באמצעות הדואר. לאחר למעלה משבוע שהחבילה הנ"ל לא הגיעה אליי, יצרתי קשר עם החברה באנגליה והתלוננתי. כתוצאה מכך החברה התנצלה שלחה לי את החבילה פעם נוספת ואפילו פיצתה אותי ע"י ביטול דמי המשלוח. לאחר כשבוע אכן קיבלתי את החבילה המבוקשת. מיד לאחר שקיבלתי את החבילה קיבלתי מייל מהחברה בו הם מתנצלים שנית ומבקשים שבאם החבילה המקורית אכן תגיע אליי, הרי שעליי להחזירה אליהם. מאז עברה חצי שנה. להפתעתי, היום בבוקר קיבלתי את החבילה המקורית מלפני חצי שנה. רציתי לדעת האם עליי להחזירה או שהתקיים פה יאוש מצידם. כמו"כ במידה ועליי לשלוח את החבילה חזרה לאנגליה הרי שאני אמור לספוג עלות לא מבוטלת של דמי משלוח לאנגליה, וזאת ללא אשמתי. אם כן כיצד עליי לנהוג?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

לא נראה שיש כאן ייאוש מצד החברה. הרי הם התקשרו ודרשו את החבילה המקורית ומדוע שיתייאשו?. על כן חובה להחזיר להם את החבילה המקורית. לגבי סכום המשלוח חזרה יש לתאם איתם על חשבון מי הוצאה זו, אינני יודע בגלל מי נגרם העיכוב אולי הדואר בארץ ואין הם אשמים בכך או דברים אחרים, על כן יש לתאם זאת עם החברה.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות