שאל את הרב

גבולות בין בנים לבנות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/12/16 19:27 יז בכסלו התשעז

שאלה

אני מדריכה בבני עקיבא.

עד שנה שעברה גבולות עם בנים לא ככ היו ברורים וחשובים לי זרמתי עם החיים והמצב מה שנקרא. השנה הצטערתי על דברים שקרו ובכללי על החוסר הבנה הזה ולקחתי את עצמי בידיים.

הבעיה עכשיו..שאני כ"כ מפחדת. כל מחשבה לא טובה. כל פעם שאני אולי מתאהבת במישהו או דיבור עם מד"ש. תמיד יש לי פחד שאולי עברתי את הגבול ויוצא שאני כל הזמן מתעסקת בגבולות במקום במה שצריך.

אם דיברתי עם מישהו וחייכתי ממה שהוא אמר אז אני מפחדת כי אני ככ לא רוצה לחזור למה שהייתי. רק אציין שהשנה שמירת נגיעה אצלי עלתה רמה. שימת לב לייחוד. וצניעות בדיבור בשיחות. לא הולכת לשחנשים או עם בן לבד ברחוב. איך אשמור על עצמי עם כל הבנים שמסביבי

תשובה

שלום שיר יקרה!

מה שלומך?

התפעלתי רבות מהתהליך שאת עוברת עם עצמך ומהרצון שלך לשמור על הצניעות של עצמך. הלוואי שהרצון הזה יסייע בידיך להתקדם ולעלות מעלה מעלה.


תראי, לא קל להיות בסביבה מושכת ולא להימשך אליה. לא קל לעבוד עם בנים בצוות ולא להיגרר להווי איתם ולצחוקים שלהם. איך בכל זאת אפשר להדריך בצוות מעורב?

כדבר ראשון [כדאי לדעת את ההלכות על בוריין.] כלומר ללמוד אותן היטב כך שתדעי איך לנהוג במציאות בהתלבטות שתיקרה לפנייך ולא . עוד כדאי ללמוד את הסיבות להלכות הללו, את מה שעומד מאחורי ההלכות הללו. הלימוד המסביר את ההלכות בדרך כלל עוזר להקפיד על ההלכות מכיוון שכשאדם מבין מה הוא עושה קל לו יותר להקפיד על ההלכות. ממליצה על הספרים של הרב אליעזר מלמד- פניני הלכה- ליקוטים ג´. הרב מלמד כותב את ההלכות בשפה ברורה ונעימה וגם מסביר את הטעמים להלכות. כמו כן הספרים קדושים תהיו וכותנות אור גם יכולים לסייע מאוד.

את יכולה גם לקבוע לעצמך שיש מצבים שאותם את לא עוברת, שאם הם מתרחשים במציאות את קמה והולכת או לפחות מביעה בצורה כלשהי את אי שביעות רצונך למצב הקיים כך שהסובבים אותך וגם יבינו שהמצב אינו לרוחך ולרוח התורה. הנה תשובה העוסקת בעניינים הללו ומפרטת את העניין הזה - http://www.makshivim.org.il/ask_show.asp?id=340842

אחרי שיש לך גבולות הלכתיים כדאי שתהיי [מכוונת מטרה.] תנסי לשמור על המטרה שבשבילה את מגיעה לסניף ולהיות מרוכזת בה- "שליחי מצווה אינם ניזוקים" כשאדם מרוכז במצווה שהוא עושה אינו ניזוק מההשפעות הסביבה מבחינה טכנית: הוא לא פנוי לקבל מהסביבה בגלל העיסוק במצווה. ומבחינה רוחנית: יש שמירה מיוחדת על העוסקים בצרכי ציבור. הרבי מלובביץ´ היה מבטא את השמירה הזו בכלל ההלכתי "כלי שפולט אינו בולע". מובן שהשמירה הזו אינה קסם אלא מצריכה עבודה וזהירות כמו שפירטתי בפסקה הקודמת אך חשוב לדעת שיש שמירה משמים שעוזרת לאדם לפעול ולהשפיע בעולם ללא השפעות שליליות עליו.

ותשאלי, מה קורה אם אפול בכל זאת בייחוד או בשמירת נגיעה? אגלה לך סוד, השמים לא ייפלו :) אנחנו לא מחפשים נפילות, אנחנו לא רוצים לחטוא ולכן הקדמנו את שתי הפסקאות הראשונות שעוסקות באיך לא ליפול בענייני צניעות. אבל חשוב לדעת שנפילות קורות, אנחנו משתדלים אבל לפעמים לא הולך לנו להשתדל. לכן חשוב לדעת שהנפילות יגיעו, לא נחפש אותן כמובן אלא לא ניבהל כשהן יגיעו, לא נתייאש כי נפלנו אלא נקום ונמשיך הלאה להשתדל ולהקפיד לא ליפול להבא. זהו תפקידנו בעולם- להמשיך הלאה, גם אחרי נפילות. (ראי פירוט בקישור שלעיל)

כמו שאיחלתי לך בהתחלה, עלי מעלה מעלה, והמשיכי להתקדם עוד ועוד עם הרצון הטוב שלך.


מוזמנת להגיב, לסתור וגם לשאול עוד במייל שלי או באתר.

כל טוב,
רינת rinathaber@gmail.com.

כתבות נוספות