שאל את הרב

ייעוץ לזוגיות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/12/16 17:36 טו בכסלו התשעז

שאלה

בס"ד

שלום הרב,

אנסה לספר את זה בקצרה - ק' ואני מכירים כבר כמעט שלוש שנים והיינו בני זוג יותר משנה וחצי.

ככל שהזמן עבר אני התחזקתי יותר עד שהחלטתי לשמור נגיעה, ק' קיבל את הרצון שלי וניסינו לשמור אבל זה היה קשה לנו מכיוון שכבר היינו מורגלים לקשר ההוא וידעתי שהוא לא יצליח עד שהוא לא ירצה את זה בעצמו ויעשה את זה כי הוא באמת יבין למה אסור ולמה זה כדאי ולא רק מתוך כבוד אליי .. בסופו של דבר אחרי חודשיים בערך של ניסיונות ונפילות, נפרדנו בהחלטה שאם הוא יתחזק אז נוכל לתת לזה עוד צ'אנס.

עבר הזמן ועברו מאז כמה חודשים .. ק' ואני חזרנו לקשר, הוא יתחזק ונפגשנו פעמיים ושמרנו נגיעה מוחלטת (אני גאה בנו) מאז חזרנו לדבר באופן כמעט יוםיומי וק' טוען שהוא לא הפסיק לאהוב אותי ואני מאמינה לו. הקשר בינינו הוא מאוד טוב כי הוא נורא פתוח , בלי משחקים ועם המון אמון וכנות.

הקטע הוא ששמתי לב שכאשר הוא אומר שהוא אוהב אותי או מספר לי מה הוא אוהב בי או כמה אני מדהימה בעיניו אז אני ממש רוצה להיות איתו .. שמתי לב שכשהוא אומר לי שהוא רוצה להתחתן איתי כי אהיה לדעתו אמא מדהימה אז אני ממש רוצה להתחתן איתו ולהיות אמא מדהימה לילדים שלנו .. וכאן מגיעה השאלה - האם זה בסדר שהרצון שלי להיות איתו נובע בעיקר בגלל כמה שהוא אוהב ורוצה אותי?

כמובן שלא הייתי רוצה סתם אחד בגלל שהוא אוהב אותי - אנחנו מכירים כבר כמה שנים ויש בינינו תקשורת מעולה , אנחנו מכבדים אחד את השניה ואפילו שהיינו פרודים וכבר "התגברתי עליו" עדיין הערכתי אותו על המידות הטובות שבו ועל כמה שהוא באמת בןאדם נדיר שכל הזמן רוצה להשתפר ושואף לעשות את הדבר הנכון גם אם זה בניגוד לרצונות שלו (למשל שנפרדנו בהדדיות כי הבנו שלמרות הרגשות שלנו אי אפשר להתפשר על דת) .. אז כן, אני נורא אוהבת אותו בתור בן אדם וכמה שהוא טוב ומיוחד אבל אני חושבת שיותר מזה אני אוהבת את איך שהוא אוהב בי הכל והשאלה האם זה בסדר, לאהוב אותו בגלל זה , לתת לזוגיות עוד הזדמנות בעיקר כי הוא עדיין אוהב.

הקטע הוא שכאשר הוא מספר לי למה הוא אוהב אותי אני פשוט באמת רוצה להיות האישה הזו שהוא מתאר וזה גורם לי לרצות להיות אישה טובה יותר ולכן אני נוטה לחשוב שזה דווקא טוב וגם אם כרגע אני לא "מאוהבת" בו אז בטח שנחזור האהבה הזו תחזור עם הזמן ... ולמרות שאני לא מרגישה בפנים את ה"אהבה" הזו - א

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אני לא נביא ולא יכול להבטיח הצלחה.
אני לא אומר שאין עוד צדדים שאפשר לבדוק אותם.
אני מנסה לסייע לך להחליט נכון לפי מיטב הבנתי ונסיוני:

את מתארת זוגיות יפה ואיכותית.
לא חייבים להתחתן רק כאשר אוהבים 'אש'.
אין טעם ואין צורך למדוד עד כמה את אוהבת אותו - בכל רגש מתחוללים שינויים. נישואים בריאים לא מתבססים רק על אהבה בוערת אלא על התאמה רחבה הרבה יותר שהיא הבסיס לקיום האהבה וליציבותה.
שורש ההתאמה הוא אמון, רגישות, אכפתיות ורצון להיות יחד.

לכן מה שנכון לבדוק לפי דעתי:
האם את בטוחה שזאת הבחירה שלך.
האם את בטוחה שהוא רגיש ומתחשב.
האם את רואה אותו כאבא טוב לילדים משותפים שלכם.
האם את מרגישה שמעניין וטוב לך בחברתו.
האם את מעריכה אותו.
האם תהיי שמחה להתחתן אתו ולבנות יחד משפחה.
אם התשובה של שניכם לשאלות הללו היא 'כן' - אפשר לראות בכך עדות לבשלות שלכם להתחתן.
מזל טוב בעזרת ד'!
אם אתם שומרים נגיעה אתם חייבים להחליט על חתונה מפני שזה נגד הטבע, לקיים זוגיות משמעותית זמן ארוך בלי נגיעה.

כתבות נוספות