שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב יוגב כהן 15/12/16 17:21 טו בכסלו התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב,

ביום הכיפורים לא אמרתי כל נדרי.

בנוסף רציתי להוסיף עוד משהו.

אחד מבני המשפחה משלם לי על קו הטלפון.

כשמישהו מהמשפחה אמר לי שבגלל שאני לא משתמש

בטלפון הוא יגיד לו שינתק לי את הקו ואז אמרתי לו ״תגיד״

האם זה גם נדר?

תשובה

שלום,
אמירת "תגיד" - אינה נדר.

גם הסיפור הקודם הוא ספק נדר, ולכן צריך להתירו בפני שלושה.

אם הדבר כרגע לא מתאפשר ונכון לעכשיו את מתחרטת על אמירתך, והיית מעדיפה שלא לומר את מה שאמרת - ניתן להשתמש בלית ברירה.

אך כאמור, מלכתחילה לחפש לעשות התרת נדרים (למשל, בביהכ"ס הסמוך למקום מגורייך).

ברכה והצלחה
יוגב כהן
הר ברכה

כתבות נוספות