שאל את הרב

זרע לבטלה

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 14/12/16 19:37 יד בכסלו התשעז

שאלה

אני שאלתי הרבה פעמים על הזרע לבטלה ןאני לא יודע מה לעשות אני מרגיש שאני חייב לעשות עוד פעם לא יכול להתאפק וקראתי כבר הרבה פעמים תיקון כללי אחרי הזרע לבטלה לא יודע כבר מה לעשות אני צריך תשובה

תשובה


שלום וברכה,
אני מצרף לך מכתב חשוב בעניין שכתב אדם רציני
בנידון...בהצלחה.. בשורות טובות:

בס"ד אין יאושֱֱֱ יש תקוה! - יש מקוה ותיקון הכללי ! מכתב אישי- לנוער מסווג –לבנים בלבד
שלום אח שלי!
אני בטוח שגם עליך עוברת תקופה לא קלה , בכל הקטע הזה של ההתמודדות עם היצר, שמשגע אותך , בקטע של שמירת הברית...
כל נער בריא בגיל מסוים ,כשמתחיל אצלו הכח להוליד חיים, נכנס לתקופת התמודדות ממש לא קלה , עד החתונה. זה מובן וטבעי ,ולא צריך להיבהל בגלל זה ,סך הכל זה אומר שאתה בריא.
אבל פה מתחיל הנסיון , איך להשתדל לצמצם למקסימום את הנפילות בקטע של פגם הברית .
כל חטא מפיל עצבות על הנפש, והנשמה נסלדת ונפחדת ועצובה -כאשר אדם פוגם בברית , גם המוח שלו נאטם , ומתחיל להיות לו מריר בפנים , וכמו מין קליפה כזו אוטמת את הלב ונותנת תחושה של ג'יפה פנימית ,וענן עשן שחור שמעכיר ומסתיר את נר הנשמה.
אז מה עושים כדי לא ליפול ? ולקום כמה שיותר מהר, ולהשתחרר מהתחושה המגעילה של הפגם?
אז דבר ראשון, יש את העצה הכי חשובה של רבי נחמן : מקוה ותיקון הכללי!
אם קרה וראית ק-ר-י לילה – דבר ראשון תשתדל למצוא מקום שיש בו מקוה או מעין או ים (נפרד) או בור מים , ולטבול באותו היום. זה מה זה משחרר ומטהר את הנשמה ומשפר את ההרגשה . ואח"כ ממש חשוב לומר את התיקון הכללי, שזה עשרה פרקי תהילים שתיקן רבי נחמן לומר עבור תיקון הברית:(טז,לב,מא, מב, נט,עז,צ, קה,קלז,קנ ).
ואמר שמי שזוכה ביום שניטמא לטבול באותו היום ולומר את התיקון הכללי שוב לא ידאג, כי בודאי תיקן בזה מאוד את הפגם הנורא של המקרה...

אח שלי תאמין לי העצה הזאת הצילה לי את החיים, כי גם אני עברתי את מה שעובר עליך והיה לי
מה זה חושך ועצוב בלב והיה בא לי למות מרוב יאוש ודיכאון מכל הפגמים בברית , ואז כשקראתי את העיצה הזו של רבי נחמן לטבול ולומר את התיקון הכללי , החיים שלי השתנו לגמרי, לטובה! כי גם אם חס ושלום נפלתי, התחזקתי לטבול ולומר את התיקון הכללי! והרגשתי ממש הקלה גדולה, הרגשתי איך הלב שלי ניטהר ואיך הנשמה שלי חוזרת להיות רגועה ושמחה והאור חזר לי לעינים וללב. אח שלי תאמין לי! גם אם אתה לא רגיל לטבול תנסה את זה ותראה איזה כיף זה לצאת מהמקוה טהור רגוע מאיר ושמח . תנסה לברר איפה יש מקוה גברים באיזור שלך ומתי הוא פתוח , ואיך משיגים מפתח ותשתדל לטבול בשעת הצורך- זה ממש ישפר לך את ההרגשה ואת ההצלחה בחיים ובלימודים ובשמחה הפנימית וגם יהיה לך הרבה יותר סבלנות לעצמך ולאחרים ותתחיל להקרין אנרגיה טובה לכולם, וכולם יאהבו אותך , בקיצור חבל"ז. ואם ,אחי, תזכה לטבול כל יום אז בכלל החים שלך יהפכו לגן עדן , כי אין הרגשה יותר טובה מזאת . כל יום שטובלים כל היום שמחים!
אך גם אם לא יוצא לך לטבול תשתדל אחי על כל פנים לומר את התיקון הכללי כשאתה יכול, ולפחות אם קרה לך מקרה לילה-כי הוא מועיל מאוד מאוד. וגם אם אתה אנוס ואין לך אפשרות לטבול תאמר לפחות את התיקון הכללי.

זהו אח שלי, זה מה שרציתי מאוד לומר לך , ולשתף אותך בניסיון שלי .
חוץ מזה יש כמה עצות לנסות להתגבר על ההרהורים :
א. להגיד שמע ישראל ה' אלוקנו ה' אחד, וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד , כשמתגברים הרהורים. אפשר גם לנסות לדמין את האותיות של הפסוקים האלה על המצח כמו סרט שרץ לך מול העניים.
ב. לנסות לציר בדמיון את האותיות של שם הוי'ה י- ה- ו- ה על המצח כמו במדיטציה כזו. וככה לקדש את הדמיון. גם לנסות לציר מול העינים אותיות ש-ד-י. שהוא שם של שמירה שומר דלתות ישראל- שלא יכנסו מזיקים ותמונות שליליים דרך פתחי הענים וילכלכו את נפשך .
ג. לשיר נ נח נחמ נחמן מאומן, לבקש עזרה מה' בזכות יוסף הצדיק.
ד. לדבר תמיד עם ה' יתברך במילים שלך, לזעוק אליו: מן המיצר קראתי יה , כשקשה והיצר תוקף. ולספר לו הכול בצורה אישית כמו חבר קרוב או אבא טוב , כי ה' הוא היחיד שמבין אותך באמת מבפנים. להפוך כל מועקה לזעקה כל נפילה לתפילה , וכל ניתוק שהיצר רוצה לנתק אותך מה' , לסיבה לקשר וקירבה עם ה' , ואמר רבי שלמה קרליבך , שמי שמספר את כל הסודות שלו לה' זוכה שגם ה' יתברך משתף אותו בסודות שלו , כי הדיבורים שאדם משיח ומדבר בינו ובין קונו הם בחינת רוח הקודש , וה' עונה לך בתוך הלב ובמילים שהוא מכניס לך בהתבודדות כי המילים שלך הם המילים שלו . פלא! כדאי לדבר עם ה' שעה ביום עדיף בשדה ובטבע ,אבל אפשר גם בחדר.
ה. להדליק את האור לשים מוזיקה קדושה לשנות מקום ,ללכת ארבע אמות , לצאת מהבית . לנשום אויר צח . להתקשר לחבר. העיקר להסיט את המחשבה לנושא אחר , כי המחשבה ביד האדם להטותה כרצונו ואין שני מחשבות יכולות להיות ביחד בראש לכן פשוט צריך לחשוב על משהוא אחר , ולא להסתכל אחורה לבדוק עם המחשבה הרעה הלכה.
ו. תשתדל כמה שפחות להסתכל סרטים טלויזיה עיתונים אינטרנט, כי אתה יודע שזה שואב אותך וממכר ואח-כ רואים תמונות לא צנועות וזה שורף את העינים ונכנס לדמיון , ומשגע אותך ומבעס את הנשמה.
ז. להשתדל ללמוד תורה. כי ע"י עסק התורה נותן כח ליצר הטוב להתגבר על היצר הרע,
ח. בעיקר תשתדל ללמוד דברים שליבך חפץ ובפרט עידודים כמו משיבת נפש של רבי נחמן.
ט. ותמיד תמצא את הנקודות הטובות שבך כדי להחיות את עצמך ולבוא לידי שמחה.
י. מצוה גדולה להיות בשמחה ומי ששמח ה' שומר לו את הברית.
יא. להתקשר לצדיק אמיתי לרבי נחמן, ולאהוב את הצדיק, וע"יכ מגרש את הרוח שטות מהלב.
יב. אין שום יאוש בעולם כלל , ואם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן... ואם נפלת תקום!
יג. אני נופל וקם בראש מורם...
יד. תשתדל לעשות דברים כפיים בקדושה ,לרקוד לשמוח,לטייל, לישב את הארץ ,לבנות בגבעות , להפיץ יהדות, חסד, כל מה שאתה מרגיש שמשמח אותך ומביא לך אור בנשמה מצד הקדושה-
טו. אחי תזכור שיש לך שליחות אלוקית להגשים על פני האדמה , יש בך ניצוץ משיח , ויש לך תפקיד חשוב בגאולה , אל תיתן ליצר להפיל אותך, תלחם בכול כוחך- עם ישראל צריך אותך לגאולה...!
להתראות אח שלי אוהבים אותך תשמור על עצמך ועל הנשמה היקרה שלך ותחזיק מעמד !

כתבות נוספות