שאל את הרב

בעלי צופה באתרים לא צנועים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/12/16 13:50 יב בכסלו התשעז

שאלה

שלום רב

כבוד הרב אני צריכ ה את העזרה שלך ממש אני נשואה חמישה חודשים בערך וגליתי בזמן האחרון בטלפון של בעלי שהוא צופה בפרונו באתי אליו ושאלתי אותו הוא הכיח והמציא סיבה שיש לו מישהו מהעבודה שנגע לו היום בטלפון שהוא נכנכס לזה בחרתי להאמין לו אבל מאז אני נכנסת לנייד שלו כל יום לבדוק בהיסטוריה ואני מגלה לפעמים שהוא צופה

אני לא יודעת מה לעשות אני לא רוצה לפנות אליו והלגיד שאני עוקבת אחריו ואניי רואה בהיסטוריה תעזור לי אני ממש פגועה איך אני מונעת מבעלי שיצפה בזה ויסםר לי את האמת ?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

א. אפשר בהחלט להבין את ההרגשה שלך - את פגועה מכך שהוא מסתכל על נשים אחרות...
האמת היא שזה לא בגידה. הוא לא מחפש מישהי אחרת במקומך. הוא נכנע ליצר שלו ומרשה לתאוות לנהל אותו. הגלישה שלו לאתרים אלו מבטאת חוסר יכולת לשלוט בתאווה. אין בכך ביטוי לחיפוש אישה אחרת. זו וודאי התנהגות שלא מוסיפה לו כבוד. וודאי צריך לחדול מכך ולהישמר מאוד שלא להתמכר לכך חלילה.

ב. לצערנו זו תופעה רחבה ומוכרת בדור הזה. את יכולה לרשום בחיפוש "בעלי גולש" ותראי כמה תוצאות תקבלי.... אמנם צרת רבים חצי נחמה אבל וודאי חייבים לטפל בנושא.

ג. עקר התיקון תלוי בך. זה החלק שלך שהוא קריטי ודורש ממך הרבה כוחות. זוגיות אמת היא להיות אתו במצבים הקשים וברגעים הקשים. זה המקום שלך היום.
את צריכה להיות מקור התמיכה שלו. את יכולה להיות מקור כוח ועוצמה שיאפשר לו להתחזק, לקום ולצאת מהנפילות שלו.
לשם כך צריך לגשת לעניין עם הרבה אהבה והמון רחמים עליו.
לא להתנהג כשוטרת אלא כאמא.
לא לברר למה הוא ממשיך להיות ילד רע אלא להעניק לו בטחון שהוא יכול לשתף אותך בכל הקשיים שלו מפני שאת תביני אותו ותקבלי אותו כמו שהוא. לא כדי שימשיך בכך אלא כדי שיצבור כוח ובטחון להשתנות.
הוא לא צריך לפחד ממך אלא להשען עליך.
כאשר יראה שלמרות הכל את מאמינה בו ואוהבת אותו הוא ימצא כוחות להשתנות.
אם הוא מתקשה לעשות שינוי תחשבו ביחד על מקורות כוח נוסף - מסגרות של גמילה או לחילופין עבודה עם מאמן או עם פסיכולוג.
ארוע כזה יכול להרוס זוגיות ובאותה מידה יכול להעמיק ולחזק זוגיות ולהעניק לה גודל ועוצמה.
בהצלחה!!!

כתבות נוספות