שאל את הרב

קיומם של יצורים אחרים

חדשות כיפה הרב ישראל אלתר 12/12/16 02:13 יב בכסלו התשעז

שאלה

שלום, קודם כל יש לי הרגשה שאני היחידי ששואל וישאל את השאלה הזאת, מכיוון שאין לי מי לשאול , אני מחפש תשובה כאן.

לאחרונה, אם זה צירוף מקרים או לא, אני רואה יותר מדי אנשים שמאמינים שיש חייזרים בעולם, מאמינים בזה שגם החייזרים שלטו במצרים לפני אלפי שנים, והם אחת הסיבות לבניית הפירמידות. בהתחלה חשבתי שזה סתם שטויות, אבל אחר כך התחלתי לחקור קצת באינטרנט וראיתי דברים לא הגיוניים, למשל שגילו פירמידות בקצה השני של העולם ולא רק במצרים, ובכלל שאבן של פירמידה שוקלת 2.5 טון וזה עוד אבן קטנה, אז איך בני אנוש בנו אותן? האמת היא שאני כבר מאוד מבולבל עד כדי כך שלרגע האמנתי להם. ואני אדם שנורא אוהב את הקדוש ברוך הוא. האם יש דיבור בזוהר או בכל מקום אחר על חוצנים או חייזרים?

תשובה

שלום וברכה,

אחלק את התשובה לשני חלקים, א) האם יש חייזרים ב) והאם יש לכך השפעה עלינו.

ביחס לשאלה האם יתכן שקיימים חייזרים, יצורים מכוכב אחר, לפי היהדות, אין עיסוק כל כך בסוגיה כך שמצד אחד לא מצאנו מי שיצא נגד הרעיון אך גם לא מצאנו מי שתמך בו.

הרב קוק במאמרו "לאחדותו של הרמב"ם" (מאמרי הראי"ה א בעמוד 110) מביא אפשרות עקרונית לקיומם: "...ואיני יודע אם נמצא אדם בעל שכל ישר שיוכל לגזור החלטה ודאית שאין שם סבה רצונית חיה שכלית בכל התנועות הקוסמיות גם עתה...שהרי אנו מוצאים חיים בכל פינות שאנו פונים. ואם המחלות כולן הולכות ומתבארות שהן באות על ידי יצורים שיש בהם חיים, מדוע לא העלילות הגדולות שבכל היש תוצאות של כחות שהחיים צפונים בהם?..." – אמנם אמירה זו שצוטטה עוסקת בשאלה האם יש חיים לגלגל (בעבר האמינו שיש גלגל שקוף שמסובב את הכוכבים), אך ניתן להשליך אמירה זו על כל יצור חי יהא אשר יהא.
יש אשר רצו להוכיח מהפסוק בשירת דבורה "מִן שָׁמַיִם נִלְחָמוּ הַכּוֹכָבִים מִמְּסִלּוֹתָם נִלְחֲמוּ עִם סִיסְרָא" שיש חייזרים אך אין זה מוכרח.

בחזרה אלינו, השאלה אם יש או אין חייזרים יכולה להוות השלכה מוסרית לגבינו רק במצב ובאמת יש וגם נפגש אותם או נהיה מודעים להם ואז נצטרך לשאול את עצמנו מה תפקידם כחלק מהבריאה וכיצד אנו מתקדמים בעזרתם בעבודת הבורא. שהרי כשם שברא אותנו כך גם ברא אותם (בהנחה ואכן קיימים).

בברכה,
ישראל אלתר
altarisrael@gmail.com

כתבות נוספות