שאל את הרב

יום השנה ביום שישי המשך

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/12/16 14:58 יא בכסלו התשעז

שאלה

שלום לרב,ותודה על המענה המהיר על השאלה (אני מצרף על מנת שיהיה ברור במה מדובר:)

- * * * * * * * * * * * * * * *

תוכן השאלה:

שלום כבוד הרב,

יום השנה של אבי יוצא השנה ביום שישי.

באיזה יום/מתי יש לעלות לקבר ? ומתי יש לקיים את סעודת המצווה בבית הכנסת ?

תודה

תוכן התשובה:

שלום

הכי טוב לעשות את הסעודה בבית הכנסת עם לימוד לעילוי נשמתו ביום חמישי בלילה (זה נחשב כבר ליום שישי), ולעלות לקבר ביום שישי בבוקר.

- * * * * * * * * * * * * * * -

יש לי שתי שאלות בנוגע לדברים,

א.במידה וישנו קושי ארגוני לפצל את זה לשני ימים (למרות שנשתדל) האם ישנה אפשרות לעשות הכל ביום חמישי ?

ב.עד איזה שעה ניתן לעלות לקבר ביום שישי (ישנם אנשים שבאים מרחוק) ?

תשובה

שלום
א. אפשר לעשות הכל ביום חמישי. לעלות לקבר אחר הצהריים, ולערוך בערב את הסעודה עם הלימוד (שזה עיקר עילוי הנשמה).
ב. אפשר לעלות ביום שישי גם בצהריים, רק כמובן שצריך לתכנן את זה באופן שגם מי שבא מהמקום הכי רחוק, יספיק לחזור מספיק זמן לפני שבת, באופן שגם אם יהיו עיכובים ופקקים לא ייווצר אפילו חשש של חילול שבת.
כל טוב

כתבות נוספות