שאל את הרב

לא מבינה את עצמי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/12/16 19:49 ו בכסלו התשעז

שאלה

אני חושבת שאתה יודע את הסיפור שלי... כשהייתי צעירה יותר הייתי משקרת ומסכסכת בין אנשים אבל לא באמת הבנתי שאני עושה משהו לא בסדר ואני חושבת שמבפנים הייתי בן אדם טוב.. אני זוכרת שילד מהכיתה שלי שהיה חבר ממש טוב שלי היה עצוב כי לא היה לו עם מי לשחק ואני והחברה הכי טובה שלי לשעבר ניגשנו אליו ורצינו לשחק איתו אחר כך עוד ועוד ילדים הצטרפו ורצו לשחש עוד ועוד משחקים ובסוף לא הספקנו אבל בכל זאת... הזמן עובר מהר כשנהנים... בכל אופן, ה' עזר לי ותמך בי לאורך כל הדרך... הפכתי להיות ילדה טובה יותר וגם מאוד הצלחתי בזכותו מכל הבחינות זאת היתה תקופה מדהימה... אחת המדהימות.. אבל אז פתאום משהו נכנס בי והתחלתי להתנהג מגעיל לזלזל להשפיל לכעוס... לא יודעת למה... אחר כך הייתי מבינה שעשיתי דברים לא בסדר ובוכה... לא יכולתי לפגוע בזבוב אפילו... כל הזמן ניסיתי לפתוח דף חדש ולתקן את המעשים שלי אבל אני אף פעם לא מצליחה לא משנה מה אני עושה איך להשתנות בחזרה ולחזור להיות הילדה הטובה? איך להפסיק עם ההרגלים השליליים? ניסיתי הכל... אני מיואשת כל כך...

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בפנים את אדם טוב!
היית ונשארת ותמשיכי בעז"ה להיות אדם טוב.
הרצון שלך לחזור ולהיות ילדה טובה הוא ביטוי של הטוב הפנימי שבך.
השאלה שלך איך להפסיק עם ההרגלים השליליים מעידה על הטוב הפנימי שממלא אותך.
נראה לי שבגלל שכל כך חשוב לך להיות טובה את מאוד מתרגשת ונסערת מכל דבר רע שקורה לך.
מציע לך לרשום בכל יום בדף מסודר: בצד ימין דברים טובים שעשית היום ובצד שמאל דברים לא טובים.
אני בטוח שאחרי שבוע תראי שיש לך רשימה גדולה מאוד של דברים טובים!!!
בקיצור: יש בך הרבה טוב - אבל לא תמיד הטוב הזה מנהל אותך, בגלל הטוב הפנימי שיש בך את נבהלת מכל מה שלא טוב אצלך.
אני בטוח שכאשר תבדקי בצורה מדויקת ותמצאי שתמיד יש בך הרבה טוב, תרגעי מכל הדאגות שלך ואז הטוב שבך יתבטא עוד יותר באופן טבעי.

כתבות נוספות