שאלה
שלום כבוד הרב
,
במוצאי שבת חברה טילפנה אליי וביקשה ממני לקרוא פרקי תהילים..זה היה בערך 10 וחצי בלילה ונעניתי לבקשתה למרות שאני לא נוהגת לקרוא תהילים בלילה לפני חצות..מצד שני קראתי באינטרנט שלפי הקבלה זה לא מומלץ ורציתי לדעת מה הסיבהש זה לא מומלץ והאם חלילהז ה יכול להזיק תודה
תשובה
שלום וברכה,
לפי הקבלה, רצוי לא לקרוא חומש בלי פירושים או תהילים,
מהשקיעה ועד חצות הלילה. משום שבאותו הזמן מידת הדין נמצאת
יותר בעולם ולכן רצוי ללמוד תורה/ הלכה יותר בעמקות עם
פירושים וכדו'.
בכל אופן כאשר יש חולה וכדו', מותר לקרוא תהילים גם לפני
חצות הלילה.
וכן אם עומדת לפנייך אפשרות או לקרוא תהילים או לעשות
סתם דברים לא חשובים, בוודאי שעדיף לקרוא תהילים.
בשורות טובות