שאל את הרב

לענות לקדיש נוסח ספרד

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 19/11/16 19:08 יח בחשון התשעז

שאלה

רציתי לשאול את הרב :

לגבי הקדיש שעונים בו חלק עם יצמח פוקנה וחלק בלי יצמח פורקנה, מה צריך להגיד והאם צריך לענות אמן על זה אם אני לא נוסח ספרדי?תודה רבה

תשובה

שלום

לא לחרוג ממנהג אבותיך. אם אתה ספרדי או נוסח ספרד, יש לומר יצמח פורקניה, ואם אתה נוהג בנוסח אשכנז אין לומר.
אמן תמיד יש לענות על כך.
חוץ ממי שנוהג כנוסח אשכנז, בקדיש שבין השכיבנו לשמונה עשרה, שבו רבינו נהג להמנע מלענות אמן על יצמח פורקניה ויקרב משיחיה מחשש הפסק. והיה מבקש סליחה אחר כך מהחזן, שלא יפגע.

כל טוב

כתבות נוספות