שאלה
לכבוד הרב!
שלום
רציתי לדעת מה בדיוק משה עשה בהר סיני, לא מה הוא קיבל כי זה התורה, אלא מה החוויה הרוחנית שהיתה לו שם, עד כדי כך שמלאכים קינאו בו והתווכחו איתו?
תודה
יגל
תשובה
שלום
לדעת הראב"ד משה הגיע שם להשגות עליונות ביותר שהגיע בחייו, ובזה היתה קנאת המלאכים.
לדעת הרמב"ם אליבא דהכסף משנה ביסודי התורה, היו לו בחייו מקומות של קרבה גדולה יותר לד', ומה שהמלאכים קינאו בו במעמד סיני הוא לא על מדרגתו הרוחנית באותה שעה אלא על המסוגלות שהופיעה בו להוריד תורה לתחתיות ארץ.
כל טוב