שאל את הרב

נכשלתי בעוד טסט

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/11/16 15:12 טו בחשון התשעז

שאלה

שלום חברים מקשיבים,ותודה רבה על האתר שלכם שמלווה וכל כך עוזר! רציתי לשאול אולי זה ישמע קצת מוזר.. אבל אחרי שאתה עושה שבע טסטים ונכשל ,לומד יותר משנתיים ועושה פעמיים תאוריה.. וחושב שאתה באמת נוהג כבר טוב, ורק בטסטים לא הולך משהו. אתה אומר לעצמך האם זה בכלל רצון ה' שיהיה לי רשיון? איך אני יכולה לדעת שכל התלאות האלו הם לא סימנים מה' שאני לא צריכה להיות על הכביש? סתם .. בכלל מה הגבול בין ההשתדלות שלנו לבין לשחרר? אני מאוד רוצה רשיון.. רק לא יודעת מה רצון ה', ומתי יהיה הסוף. תודה גדולה!

תשובה

שלום לך!


מחמם את הלב לדעת שהאתר שלנו אכן משיג את מטרתו ונותן מענה גם עבורך! תודה על הפרגון ועל פנייתך, מקווה שגם הפעם נהיה לך לעזר.


תחילה את מוזמנת בהחלט לטפוח לעצמך על הכתף בשמי! וזאת בעבור ההתמדה והחריצות שלך! רבים מאיתנו נוטים דווקא להתייאש כשיש דבר שאנחנו מנסים להשיג זמן-מה ואיננו מצליחים. לפעמים, המצב מביא אותנו לחשוב "למה זה קורה דווקא לנו" ואנחנו מוצאים את עצמנו מנסים לחשב חשבונות שמיים. אבל מכיוון שלא זכינו ליכולת נבואית ואין לנו ערוץ תקשורת ישיר עם ריבונו של עולם- כנראה שלא נדע את התשובה.


[הדרך ארוכה ומפותלת]
במהלך חיינו, כאשר אנחנו נמצאים בדרך להשגת יעד מסוים (הצלחה במקצוע מסוים/ חיפוש שירות לאומי/ מציאת זיווג/ השגת ציון פסיכומטרי מספק ועוד..) נדמה לנו לפעמים כאילו הדרך רק הולכת ומתארכת והיעד מתרחק לו.. אך המציאות הזו (שכל אחד יוכל להעיד שחווה אותה מתישהו במהלך חייו בתחום כזה או אחר..) אינה סימן לכך שעלינו לוותר על השגת היעד! אומנם ישנם מקרים שבאמת יתכן שעלינו "לחשב מסלול מחדש" ולשנות כיוון, אך ממש לא תמיד.


אז עכשיו את בטח שואלת את עצמך "אז איך אני יודעת מה במקרה שלי? האם עליי לוותר או להמשיך?" האמת, שרק את יכולה לענות על כך. לפי איך שתיארת את הדברים בשאלה שהפנית אלינו, נראה שאת עדיין מלאת מוטיבציה להשיג את הרישיון הנכסף! אז אם אכן יש בך עוד יכולת ורצון, למה שלא תמשיכי בדרך הנוכחית? אולי בכלל אין צורך לוותר על החלום אם כך.


לצד זה, אני ממליצה לך לשבת עם אדם קרוב ובעל ניסיון ולנסות להבין איתו האם יש משהו שניתן לעשות אחרת על מנת להצליח בטסט הבא. לדוגמא- אם את מרגישה שהכשלון נובע מלחץ (מכיוון שציינת שאת מרגישה שהנהיגה שלך טובה אבל רק במעמד הטסט את לא מצליחה) אז יש אינספור פתרונות מתאימים החל מתרגילי נשימות להרגעה ועד לתרופות טבעיות או אנשים שיודעים להדריך איך לשחרר לחצים. אם תרגישי שאולי לקחת הפסקה קלה מהלמידה יהיה פתרון טוב- זו גם אפשרות. נסי להקשיב לעצמך ולהיעזר באלו שמכירים אותך.


בנוסף, ייתכן והמורה שלך לנהיגה יוכל לכוון אותך על מה כדאי לעבוד בשלב זה כדי להגיע להצלחה בטסט ולכן כדאי להיעזר ולשתף אותו.


אני מקווה שאכן תצליחי להשיג את מטרתך בקרוב וגם אם לא, אז שתדעי לקחת את הדברים למקום הנכון בעז"ה!


במידה ותרצי לשאול עוד על הנושא את מוזמנת לכתוב לי במייל.

משאת

masethm@gmail.com

כתבות נוספות