שאלה
שלום הרב,
לפני כמה ימים נשבעתי שאני לא אשחק שנה באיזשהו משחק ואני ממש עכשיו רוצה לשחק בו נשבעתי בגלל שאני רוצה להשקיע בלימודים וכל זה אבל אני לא יכול שלא לשחק במשחק הזה.
אני נשבעתי גם בגלל שהפסדתי כסף**
בבקשה עזור לי**
תודה מראש.**
תשובה
שלום וברכה,
אם זה משחק שהוא על כסף וכדו', רצוי שתעמוד בשבועתך ותעסוק
רק בדברים חיוביים.
אך אם המשחק אינו בעייתי, תוכל לעשות התרת נדרים לפני
שלושה אנשים, שבניהם יהיה רב ורצוי רב שמכיר אותך.
בזמן ההתרה, תפרט לפניהם על מה נשבעת, ומדוע אתה רוצה
לחוזר בך, והם יעשו לך את התרת נדרים.
בכל אופן, תלמד לעתיד לא להישבע כלל.
בשורות טובות