שאלה
שלום, אני בעל עסק לצילום בברזיל. דאי וודאי שאסור לי לדרוך או להתקרב ד' אמות לכנסייה, יש מלקוחותיי שמקיימים חתונות בכנסייה ורוצים לצלם מבפנים ואני הייתי שולח את עובדי הגויים שיצלמו בעבורי, אך ביררתי שלאחרונה גם גויים אסורים בעבודה זרה והרי בכנסייה ישנם פסלים ותמונות של קדושיהם להם הם מתפללים ומביאים בפניהם מנחות ושאר עבודות כוכבים אסורות, האם יש מקום לאסור? או שאני יכול לבקש מעובד בכיר גוי בעסק שהוא ישלח פועלים גויים שיעשו העבודה בעבורי.
תודה מראש.
תשובה
שלום וברכה,
ישנו איסור הנאה מעבודה זרה בכל דרך שהיא,
כי יש חובה להימנע לחלוטין מקשר עם עבודה זרה.
וכפי שכתב הרמב"ם: "עבודת כוכבים ומשמשיה ותקרובת שלה,
וכל הנעשה בשבילה אסור בהנאה. שנאמר ולא תביא תועבה
אל ביתך.וכל הנהנה באחד מכל אלו לוקה שתים אחת משום
ולא תביא ואחת משום ולא ידבק בידך מאומה מן החרם".
לכן עליך בוודאי להימנע לחלוטין, מלצלם במקומות שיש שם
עבודה זרה,וכן לא לשלוח לשם שום שליחים שיעשו לך
את העבודה...
בשורות טובות