שאל את הרב

להוכיח או לקבל

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 15/11/16 19:20 יד בחשון התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב

רציתי לדעת האם כשמשהו מתנהג בצורה שפוגעת בי אז צריך להוכיח אותו על מה שעשה(כמובן בלי לכעוס)

או שמידה גדולה יותר היא לקבל עלי את "הדין" ולשתוק ולמחות את הצער

תודה מראש

תשובה


שלום וברכה,
בגמרא (שבת פח: גיטין לו:) נאמר: "הנעלבים ואינם עולבים
שומעים חרפתם ואינם משיבים, עושים מאהבה ושמחים בייסורים,
עליהם הכתוב אומר: 'ואוהביו כצאת השמש בגבורתו'"
לכן רצוי לא להגיב ולשתוק.
אך צריך לזכור שני דברים:
א. שזוהי מידת חסידות, כי מעיקר הדין מותר לך להוכיח
אותו.
ב. לפעמים כן חשוב לכתחילה להגיב. לדוגמא: אם אתה חושב,
שאם לא תוכיח אותו, הוא ימשיך במעשיו הרעים כנגדך או
כנגד אחרים. או שהפגיעה שלו בך, פוגעת גם באנשים
אחרים לדוג' משפחתך וכדו', רצוי ונכון להוכיחו בנחת,
על מנת שהוא לא יחזור על מעשיו ויחזור בתשובה בנידון.

בשורות טובות

כתבות נוספות