שאל את הרב

שם על מצבה

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 15/11/16 15:11 יד בחשון התשעז

שאלה

שלום לרב

אמי ע"ה נפטרה ואנו צריכים להקים מצבה.

בימי חייה היא השתמשה בשם "יפה" yafa

אך ככל הנראה כשנולדה בגלות רומניה נקרא שמה באידיש "שיינה איטה"

או "שיינדל איטה" (אנחנו לא יודעים את הצורה המדויקת)

מה מקובל לכתוב על המצבה?

את השם שנקראה בו (גם אם לא במדויק) או את השם שהשתמשה בו?

ולפי מה קוראים את אותיות השם באזכרה?

תודה מראש

תשובה


שלום וברכה,
לכתחילה כותבים את שתי השמות.
במקרה שלכם לגבי השם השני, אתם צרכים לדעת מהו השם
המדויק של אמכם ז"ל. ולכן תעשו בירור מעמיק בעניין...
ואם לא תגיעו להכרעה, תרשמו רק את השם יפה ובסוגריים
תוסיפו רק איטה.
באזכרה תקראו את אותיות השם על פי מה שתכתבו במצבה.


בשורות טובות

כתבות נוספות