שאל את הרב

הרהורים אסורים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/11/16 18:04 יב בחשון התשעז

שאלה

יש לי בעיה בערך מגיל 13, שאני לא יכולה להפסיק לדמיין ולחשוב הרהורים אסורים. ניסיתי לטפל בזה אבל ללא הצלחה. קשה לי מאוד לחסום את המחשבות שלי. אני לא צופה בסרטים עם עודף מיניות או דברים כאלו...אבל עדיין מאוד קשה לי להפסיק.

כרגע יש לי חבר כבר שנה ואני לא מפסיקה לדמיין דברים צנועים- מהבוקר ועד שאני הולכת לישון,המחשבות שלי כל הזמן נודדות לזה. עם זה אני נרדמת ועם זה אני קמה,ומאוד קשה לי עם זה כי אני יודעת שזה יקשה עלינו לשמור נגיעה(אנחנו שומרים אבל לי מאוד קשה). חתונה כרגע לא באופציה כי אני בצבא. וגם אם נתחתן- זה לא אומר שההרהורים האלו יפסיקו. מאוד קשה לי ולכן פניתי לכאן. אחרי כל הניסיונות שעשיתי במהלך השנים-שום דבר לא קרה ואני מתוסכלת.

תשובה

שלום וברכה

יש למציאות שאת נמצאת בה היבטים רבים. חלקם מקצועיים, ואולי כדאי להתייעץ עם בעלת מקצוע על האפשרויות העומדות בפנייך. חלקן רוחניות, שאת יכולה ללכת בשתי דרכים, ואולי כדאי ללכת בשתיהן.
האחת היא לנסות. לנסות למלא את המחשבה באורות, ושהאורות עצמם ידחו את המחשבות הזרות. ככל שתמלאי את מחשבותייך באורות יותר גדולים, מעט מן האור יגרש הרבה מאוד מן החושך.
השניה היא להזמין את המחשבות הזרות. להזמין אותן לתפילות שלך ולהתפלל גם עליהן; להזמין את המחשבות הזרות ולהפוך אותן לכלים בהם את הופכת אותן למשל, ודרכן דווקא מתקרבת יותר אל הקב"ה, ועוד דרכים מעין אלה.
יש הרבה דברים אפוא שניתן לעשות, וכדאי לך לעשות אותם, כדי להשתחרר מאותה מצוקה שמציקה לך.


יישר כוח על החלטתך להתמודד עם הנושא, ואם תרצי שנדון עוד בדברים - אנא שובי

כתבות נוספות