שאלה
לכבוד הרב שלום וברכה שאלתי נוגעת לחתימה קבועה בסוף אימיילים שאני שולח
יש אפשרות להוסיף חתימה קבועה
האם מותר להוסיף את שמי ואחריו מילה השפל או משהו מקטין אחר שיגיד כמה אני בעצם לא גדול ולא כזה חשוב? או שזה גאוה? לי זה יעשה טוב אחרי יום כיפור שהחלטתי להיות בענוה
תודה!
תשובה
שלום
אין בזה איסור, במרדכי במס' ר"ה הביא אחד הראשונים שחתמו לאחר שמם במילה 'התולעת'.
אך אם אינך ידוע בענווה ומידות מיוחדות יש בזה קצת יוהרא לחתום כך. אברהם, משה ודוד, ודומיהם צדיקי הדורות יכולים להביע ברבים ענוותם מבלי שהדבר גופא יפגע בה. אתה במדריגה זו? נראה שעדיף שתרגיש קטן ותחתום כרגיל, מאשר להיפך.
כל טוב