שאל את הרב

תלמוד תורה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 10/10/16 22:50 ח בתשרי התשעז

שאלה

שלום כבוד הרב ,

אומרים בתפילה "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע בגזירה" ,

מדוע תלמוד תורה שעליו נאמר שהוא "כנגד כולם" לא נכלל ברשימה של הדברים שמעבירין את רוע הגזירה ?

תשובה

שלום וברכה

אני לא יודע.
אפשר אולי לשער:
הדברים של העברת רוע הגזירה הם דברי חריגה מהנורמה של החיים המחייבים. כדי להעביר את רוע הגזירה לא די שנעשה את מה שמוטל עלינו. יש צורך בחריגה בשלושה תחומים: ראשון בהם הוא בתשובה ושינוי הדרך מהנורמה; שני בהם הוא תפילה מיוחדת על הנושאים שאנו פונים בהם לריבונו של עולם, ואין מדובר בתפילה הרגילה; וגם בצדקה - לא מדובר על הצדקה המוטלת עלינו, אלא על חריגה.

ואם תתקלו בהסבר אחר - אנא למדוני.


כל טוב וחתימה טובה

כתבות נוספות