שאל את הרב

מניין פועלים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 10/10/16 14:00 ח בתשרי התשעז

שאלה

שלום רב,

בתקופה האחרונה אני מתפלל לעיתים במניין קבוע בבית הכנסת שלי שמתחיל בשעה 5:50 (מגיעים לתפילת שמונה עשרה בשעה 6:15 בערך).

איני ממהר בבוקר ועל כן אולי יש בעיה להתפלל במניין זה.

קראתי שהרב עובדיה יוסף זצוק"ל כתב שאפילו אם אין לו מנין אחר, עדיף שיתפלל ביחיד לאחר הנץ, באתר הבא: http://halachayomit.co.il/he/ReadHalacha.aspx?halachaid=1290

כעת עולות 2 שאלות:

1. לעיתים חסר אנשים למניין ואולי אוכל להשלים להם (ראיתי בתשובות קודמות באתר שעדיף לחזק את המניין)

2. בזמן הסליחות (מתחילים ב-5), האם עדיף להגיע לסליחות, ובמידה ויש מניין ללכת לאחר הסליחות ולא להישאר לתפילת שחרית? אם לא, איך כדאי להתנהג?

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

לגבי סליחות לא אענה כוון שב"ה כבר עברנו את יום הקדוש, ושאלה זו תשאל שנה הבאה שוב.
לגבי מניין רגיל נראה שאם אין להם מניין או ספק אם יהיה מניין, עדיף לחזק את המניין ושלא ידאג אדם לעצמו אלא יחזק את ציבור הפועלים שיוכלו להתפלל בזמן, וגם לך יהיה שכר גמילות חסד, וכל תפילה שיש בה חסד מעלתה גדולה יותר.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות